bureaucrator Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Har aldri forsøkt dette før, men jeg trenger to forskjellige kontoer i Windows XP, med to forskjellige detonator grafikkdrivere. Jeg tenker meg en konto med de nyeste driverne, for å bruke nyere program/spill etc., og en med detonator 41.09, for å kjøre et eldre program som ikke fungerer med nyere drivere. Er dette enkelt er det noe spesielt jeg må tenke på her? Tenkte å formatere og installere XP på nytt, og først opprette én konto med nyeste drivere, og deretter opprette en annen med elkdre drivere. Hvordan unngår jeg overskriving av drivere, og bør (eller kan?) begge være administrator? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Dette er ikke mulig, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
kent12345 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Tror ikke det nei...drivere omfattes ikke av brukerprofiler.. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 ok, det var synd Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 joda, tror det kanskje går hvis du installerer de gamle detonator driverene i en egen mappe, for så å opprette en ny hardware profil, der disse driverene er valgt manuellt på forhånd. Har ikke testa det, bare en tanke som streifa forbi. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Tviler på at det vil virke, siden driverne må legges i system-mapper og du kan ikke spesifisere hvilken som skal til hvilken. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Løsningen heter Hardware Profiles, les litt i på Technett hos MS. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 får prøve om jeg får fiksa det med ny hardware profil takk Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Løsningen heter Hardware Profiles, les litt i på Technett hos MS. var jo akurtat det jeg mente. eriksen: joda. Du installerer først de gamle driverene på den gjeldene hardwareprofilen. Så oppretter du en ny hardware profil, og installerer de nye på den. Når du installerer driveren sørg for at du lager 2 forskjellige mapper under nvidia mappa (f.eks versjonnummer). Det som mye trolig vil skje da, er at begge profilene får den nye driveren. Da starter du med den maskinvareprofilen som skal bruke de gamle, og "oppdaterer driveren" og velger plassering manuellt (altså nvidia/versjonnummer). Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Har forsøkt, men uten hell enn så lenge. Det er i grunn flere problem, tror jeg: Ved oppdatering av drivere ser det ut til at de nye driverne overskriver de gamle for begge maskinvarekontoene. Dessuten skulle jo helst de gamle driverne (eller de nye, for kontoen med gamle drivere) vært fjernet før installasjon av de andre. Men det ser ikke ut til at man kan fjerne driverne for bare en konto... Har noen av dere faktisk fått dette til, eller er det mer hypotetisk? Kunne selvfølgelig legge inn to installasjoner av Windows XP (kan man ikke det?), men det blir jo litt tungvint... Endret 23. februar 2004 av bureaucrator Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Har du prøvd å oppdatere det gamle programmet som ikke virket med nye drivere? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Har forsøkt, men uten hell enn så lenge. Det er i grunn flere problem, tror jeg: Ved oppdatering av drivere ser det ut til at de nye driverne overskriver de gamle for begge maskinvarekontoene. Dessuten skulle jo helst de gamle driverne (eller de nye, for kontoen med gamle drivere) vært fjernet før installasjon av de andre. Men det ser ikke ut til at man kan fjerne driverne for bare en konto... Har noen av dere faktisk fått dette til, eller er det mer hypotetisk? Kunne selvfølgelig legge inn to installasjoner av Windows XP (kan man ikke det?), men det blir jo litt tungvint... jeg nenvte dette problemet i forrige post. Les nøyere. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 med hardware profila skal dette gå helt fint.. har prøvd det sjøl.. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Da lærte jeg noe i dag også. Trodde det ikke gikk, men sannelig gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå