pgdx Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Er det ikke mulig å dele lange ord med CSS når du har det i en div som er f.eks 100 piksler bred? Slik at deler av ordet kommer på neste linje? Lenke til kommentar
no_remorse Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 hm.. tror ikke det.. PHP kanskje ? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 hm.. tror ikke det.. PHP kanskje ? neppe PHP vel, med tanke på at php ikkje er et språk som skal formatere åssn sidene ser ut på den måten liksom... Tviler likevel på at det finst ei løsning i form av CSS, titta litt rundt på w3schools.com - fant ingenting som kunne vert passande... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Nei, jeg brukte php. Det var i sammenheng med gjesteboken jeg tar opp i denne tråden. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 er ikke så dreven i php, men kan du ikke legge inn en if $linje større enn 25 tegn sett inn <br> elns Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 er ikke så dreven i php, men kan du ikke legge inn en if $linje større enn 25 tegn sett inn <br> elns Det er mulig ja, men JEG er ikke så god i php.. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) wordwrap($text, 75, "<br />", 1); 75 er standard ordlengde. Endret 22. februar 2004 av (jonas) Lenke til kommentar
epsil Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 I HTML kan du også skrive for å sette inn en såkalt myk bindestrek (numerisk tegnreferanse ­, Unicode-plassering U+00AD) i midten av et ord, som bare vises dersom ordet deles på slutten av en linje. Dette fungerer imidlertid bare i nyere nettlesere. Lenke til kommentar
baRs Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 wordwrap($text, 75, "<br />", 1); 75 er standard ordlengde. foreslår heller: wordwrap($text, 75, " ", 1); hvorfor bruker <br /> når du ikke trenger det? med ett mellomrom hopper neste del av ordet automatisk ned en linje.. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Eller kanskje til og med: wordwrap($text, 75, "-", 1); så blir det en bindestrek til neste del av ordet? Lenke til kommentar
baRs Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Eller kanskje til og med:wordwrap($text, 75, "-", 1); så blir det en bindestrek til neste del av ordet? Nå har jeg aldri sett noen ta ibruk et gramatiks rett ord på over 75 tegn og en bindestrek i det tilfellet har jo ingen hensikt. wordwrap blir jo fleste tilfeller brukt til å forhindre bøbler i å sprenge bredder, ikke for å kontrollere gramatikken på en side. btw. vil en bindestrek (-) som dette: blomster-handler tvinge "handler" ned på neste linje hvis ikke "blomster-handler" får plass på samme linje? Endret 22. februar 2004 av baRs Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Eller kanskje til og med:wordwrap($text, 75, "-", 1); så blir det en bindestrek til neste del av ordet? Nå har jeg aldri sett noen ta ibruk et gramatiks rett ord på over 75 tegn og en bindestrek i det tilfellet har jo ingen hensikt. wordwrap blir jo fleste tilfeller brukt til å forhindre bøbler i å sprenge bredder, ikke for å kontrollere gramatikken på en side. btw. vil en bindestrek (-) som dette: blomster-handler tvinge "handler" ned på neste linje hvis ikke "blomster-handler" får plass på samme linje? Ja, mener bestemt at en nettleser flytter ordet på høyre side av bindestreken ned til linja under.. Edit: yup: kjempelangtordsomharaltformangebokstaver-tilåblivistpåenenestelinjeidetteforumet Endret 22. februar 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 kjempelangtordsomharaltformangebokstavertilåblivistpåenenestelinjeidetteforumet-kjempelangtordsomharaltformangebokstavertilåblivistpåenenestelinjeidetteforumet Jeg så alt på samme linje, så jeg prøver med et litt lenger ord... wordwrap($text, 75, " ", 1);Den lager jo ikke automatisk en <br>. Jeg skal jo ha det til å bli vist med linebreak i en browser... Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Nå har jeg aldri sett noen ta ibruk et gramatiks rett ord på over 75 tegn og en bindestrek i det tilfellet har jo ingen hensikt. Les http://php.net/wordwrap Det er ikke meningen å kutte 75bokstavers ord, men i å passe på at laaange ord blir kuttet i to, etter 75 tegn med skrift. <?php$text = "The quick brown fox jumped over the lazy dog."; $newtext = wordwrap($text, 20, "<br />"); echo "$newtext\n"; ?> This example would display: The quick brown fox jumped over the lazy dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå