Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kjedelig problem med router


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

hver gang jeg har maskinen koblet til adsl via router så har nedlastningene mine en lei tendens til å kuttes.

skulle laste ned 3dmark 03 nå nettopp og etter en liten stund fikk jeg opp beskjeden om at nedlastningen var fullført, 50,4mb ferdig nedlastet..

bare synd at filen er på rundt 170mb.

hastigheten begrenses voldsomt, når jeg er koblet opp utenom routeren så ligger jeg stabilt på full hastighet, mens med routeren så detter jeg ned til 1\3 av farten, og jeg må refreshe vanlige ie sider for at hastigheten skal gå litt opp igjen.

sitter på en eller annen 3com router.

noen som har noen tips til løsning ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Ikke bruke routeren?

ja hadde det nå bare vært så enkelt, men når det er snakk om flere maskiner som skal bruke internett samtidig så blir det fort småklager når de ikke klarer å komme seg på nett pga jeg har koblet bort routeren

Lenke til kommentar
hver gang jeg har maskinen koblet til adsl via router så har nedlastningene mine en lei tendens til å kuttes.

skulle laste ned 3dmark 03 nå nettopp og etter en liten stund fikk jeg opp beskjeden om at nedlastningen var fullført, 50,4mb ferdig nedlastet..

bare synd at filen er på rundt 170mb.

hastigheten begrenses voldsomt, når jeg er koblet opp utenom routeren så ligger jeg stabilt på full hastighet, mens med routeren så detter jeg ned til 1\3 av farten, og jeg må refreshe vanlige ie sider for at hastigheten skal gå litt opp igjen.

sitter på en eller annen 3com router.

noen som har noen tips til løsning ?

har sjølv store problemer med 3com routeren min...

 

men mitt problem er at internetten kobles ut...

skjer 1-2 ganger per dag. uten noe som helst advarsel og ikke noe punktlig

 

feilsøkt modemet men ikke funnet noe feil...

 

har prøvd å kjølt 3com og modemet ned og uten at det hjalp...

 

noen som har samme problemet??

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er helt relevant, men jeg hadde et liknende problem med min router for en tid tilbake. Enten så ble den disconnecta, ellers så ble hastigheten redusert betraktelig. Jeg husker desverre ikke hvilket merke den var, men det var noe billig skit fra komplett. Da jeg tok den med til butikken, ble jeg fortalt at det var en produksjonsfeil på et parti routere som gjorde at den ikke fungerte skikkelig med telenor adsl (!).

 

Vel, poenget mitt er at du ikke skal utelukke produksjonsfeil;) Spesielt siden linja funker bra uten routeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

ser ut til å fungere bedre etter å ha oppdatert firmware, hvis jeg nå klarer å laste ned en større fil uten at jeg blir avbrutt og får nedlastning fullført så vet jeg at det fungerer :)

takk for tipsene :)

Lenke til kommentar
ser ut til å fungere bedre etter å ha oppdatert firmware, hvis jeg nå klarer å laste ned en større fil uten at jeg blir avbrutt og får nedlastning fullført så vet jeg at det fungerer :)

Dette er en kjent bug i firmwaren så det bør fungere bedre nå.

har oppdatert til nyeste firmware'en men linja er fremdeles like ustabil...

 

har dinna 3com'en med trådløs tilknytning (+4 10/100) den utgaven der man fikk med ett trådløst kort...

 

er helt grusomt irriterende...

 

tror jeg må kontakte 3com eller no

 

kanskje jeg skal kontakte psdata som jeg kjøpte den med.

mest trolig kommer de ikke til å finne noe feil for de ikke får testet den skikkelig og så blir det bare masse utgifter :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...