Blacksheep Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Planlegger anskaffelse av Hardware Firewall for å ha en felles brannmur i nettverket - men....dette er lettere sagt enn gjort Har søkt litt i forumet og ser at folk "nevner/spør" om 3Com`s OfficeConnect http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=9&s=pl Men ingen som sier noe om den. Er dette en god brannmur i kombinasjon med NGT ?? - Har nextgentel linje med Cisco ruter (dvs at jeg ikke kan bruke egen/annen ruter) Korriger meg hvis jeg tar feil Som igjen vil si at jeg må ha brannmur uten ruter, hvis ikke må jeg kjøre med 2 rutere etter hverandre, som vil være litt tungvint, hvis det i hele tatt lar seg gjøre ?? Er det noen som kan gi meg noen tips og forklare om bruk av harware Firewall i kombinasjon med NGT Hva bruker du ? og hva anbefaler du ? Alle kommentarer og tips mottas med takk NB noe særlig dyrere enn 2-3000 har jeg ikke råd til Endret 22. februar 2004 av Blacksheep Lenke til kommentar
redhat Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Det finnes mye bra på markedet som alt annet. Om du vil ha en anbefaling så er smoothwall absolutt bra. se på www.smoothwall.org koster ingenting for denne Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 NGT lar deg ikke bytte ut routeren så du må kjøre med 2 routere dette gjør portmapping litt mere avansert og enkelte tjeneste kan være vanskelige og kjøre (server tjenester). Hvis du kan en NAT så er går det greit , men hvis du ikke kan det så kan du bare bruke pc'ne bak router nr 2 til surfing på nettet. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 men det er brannmur i ruteren....hvorfor ikke bare bruke denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå