Gå til innhold

SK8V vs. SK8N

Ceaucescu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen er at de bruker forskjellig brikkesett, der SK8N bruker Nvidia nForce 3 pro 150 og SK8V bruker VIA K8T800 brikkesett. SK8N koster nesten det samme som SK8V, men har vesentlig dårligere spesifikasjoner så SK8V gir klart mest for pengene :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Men nForce 3 utgaven er vel bedre til klokking , iallefall når det gjelder 754

Til s940 er det SK8V de fleste "ekstreme" folka går for.

:yes:

Sitter å vurderer å kjøpe meg ett oppsett med dette HovedKortet selv. Får se om jeg får solgt P4 burken min først :D

Lenke til kommentar

Ble vanlig A64 oppsett istedet gitt. Ble for dyrt med FX oppsett. skal bli morro å se om jeg får noe fart ut av A64 3200+ jeg har kjøpt. Har håp om å klare 220FSB, men det kan bli problematisk, siden det ikke er PCI/AGP lock på hovedkortet. diskene min liker dårlig høye PCI hastigheter :(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Klokker ikke noe særlig. Kjører på 2.5GHz til daglig. Da kjører jeg def.volt. Når jeg bencher øker jeg til 2.6GHz, men da må volt opp, så da øker temp endel. Vil ikke kjøre den der til vanlig, for det holder lenge med 2.5GHz. Kanksje klokke videre, hvis jeg bytter til Prometia eller noe i fremtiden, men så lenge jeg kjører på luft blir 2.5GHz max til 24/7 bruk, å 2.6GHz til benching.

Kjører 1GB med denne ramen

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121120&cks=PRL

Å denne kjøleren

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...000ACU&toc=3820

Å kjører med ett SK8N hovedkort. Liker ikke VIA, så derfor styrer jeg unna det. Står for tiden ett 9800Pro i, men det blir nok byttet ut når de nye kortene fra

NVidia å ATi kommer. :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Jada, vet det...

Men det fristet litt med S-940. Har 2*256 mb PC 3700 minne, litt kjipt å ha de liggende ubrukt samtidig som å tømme lommeboka for tilsvarende reg ecc. S-939 er jo et alternativ. Vil ikke S-939-CPU'er passe på socket 940?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...