piit Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Nå er linjen min tilbake også :-) Og nå får jeg den hastigheten jeg skal ha også Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 jippi ! 77 kb/s download! rått..fortsatt raskere enn 56k :s Lenke til kommentar
bakrull Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 lucky you. Fikk 48 kb/s på itavisen jeg :\ Noe er seriøst galt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 jippi ! 77 kb/s download! rått..fortsatt raskere enn 56k :s Det ligger ute en driftsmelding: http://www.bluecom.no/privat/kundeservice/driftstatus/ Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Fortsatt tregt her og... Skal ikke klage, er på nett i allefall. Bedre det enn Offline. BlueCom har vært flinke ellers, så jeg regner med at den er i orden iløpet av Mandagen. Lenke til kommentar
^Morgoth^ Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hmm, min var rask i dag tidleg , men nå er den treig igjen bluecom er fordi om best Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Står jo ingenting om en feil på mandag bortsett fra at det vil være driftstans.. og det er det jo ikke Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Står jo ingenting om en feil på mandag bortsett fra at det vil være driftstans.. og det er det jo ikke De skal bytte et linjekort i en sentral router, ikke helt umulig at det gir treghet hvis det er defekt. Lenke til kommentar
^Morgoth^ Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Såg det ja på siden . For vel vente en time eller to før det er normalt igjen.. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 et spm som ikke har noe med saken å gjøre.. Er du våken hele døgnet? Du svarer jo til alle døgnets tider! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 et spm som ikke har noe med saken å gjøre.. Er du våken hele døgnet? Du svarer jo til alle døgnets tider! Hvem da? meg? Lenke til kommentar
^Morgoth^ Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 et spm som ikke har noe med saken å gjøre.. Er du våken hele døgnet? Du svarer jo til alle døgnets tider! eller MEG? Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Nei, avgv Men nå er hastigheten tilbake.. ble disconnected og nå funker det ! Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 En sentral node i BlueCom sitt nett hadde søndag et probem med et linjekort. Denne feilen ble rettet natt til mandag. Problemet har gjenoppstått og konklusjonen er at vi har en hardware feil. For å bytte denne komponenten vil BlueCom sine kunde oppleve nedetid estimert til 15 minutter mellom 13:00 og 13:30 i dag, mandag. Lenke til kommentar
bakrull Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Nå er min også på topp igjen, endelig Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 et spm som ikke har noe med saken å gjøre.. Er du våken hele døgnet? Du svarer jo til alle døgnets tider! Hevder du at jeg mangler et liv utenom skjermen og alt datasurret?! Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 hehehe tja.. kanskje litt? som mange andre inkl. meg Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Opplevde betydelig reduksjon i hastighet på min 2 mbit ADSL-linje fra BlueCom, med ditto pakketap. Nå er det derimot i orden, men jeg har et annet problem: Brannmuren min sender meg i overkant av 1.000 mail i døgnet (!!!!) om angrep i form av IP Spoofing. Samtidig får jeg feilmeldinger fra mailserver (inneholdende virus) om "unknown recipiend", mail til adressater jeg overhodet ikke kjenner. Dette skjer like fullt om maskinene mine er av eller påslått. Kan noen bruke min IP / mine e-postadresser / BlueComs mailserver til å sende ut spam? Eller kan serveren selv være infisert av virus? Her er et knippe e-postadresser jeg "angivelig" skal ha send mail til: [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] support@lifewealth8.... Bare bambus, med andre ord! Og altså: dette skjer selv om maskinene mine er av, så vi kan eliminere ut at det er mine maskiner som er virusinfisert. Jeg har forøvrig nettopp reinstallert OS på den ene maskinen (den jeg bruker mest), og foretatt virusskan med NAV2004Pro på samtlige, pluss online scan via www.antivirus.com. Jeg har fast IP fra BlueCom. Kanskje jeg skulle be om ny fast IP, vil det hjelpe? Har også sendt [email protected] et par mailer, ikke mottatt noe svar så langt. Noen som har en ide om hva som skjer - eller kanskje enda mer interessant - har noen andre opplevd tilsvarende i det siste? Om noen har en forklaring på hva som skjer hadde jeg satt pris på det! Litt utfyllende info: for hver "unknown bla bla" mail jeg mottar er det filvedlegg, "src.scr" infisert med W32.Klez.gen@mm, som jeg leste mye om her: http://securityresponse.symantec.com/avcen...2.klez.gen.html Email spoofing Some variants of this worm use a technique known as "spoofing." If so, the worm randomly selects an address that it finds on an infected computer. It uses this address as the "From" address that it uses when it performs its mass-mailing routine. Numerous cases have been reported in which users of uninfected computers received complaints that they sent an infected message to someone else. For example, Linda Anderson is using a computer that is infected with W32.Klez.E@mm; Linda is not using an antivirus program or does not have current virus definitions. When W32.Klez.gen@mm performs its emailing routine, it finds the email address of Harold Logan. It inserts Harold's email address into the "From" portion of an infected message that it then sends to Janet Bishop. Janet then contacts Harold and complains that he sent her an infected message, but when Harold scans his computer, Norton AntiVirus does not find anything--as would be expected--because his computer is not infected. If you are using a current version of Norton AntiVirus and you have the most recent virus definitions, and a full system scan with Norton AntiVirus set to scan all files does not find anything, you can be confident that your computer is not infected with this worm. Endret 24. februar 2004 av MarlboroMannen Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Brannmuren min sender meg i overkant av 1.000 mail i døgnet (!!!!) om angrep i form av IP Spoofing. Samtidig får jeg feilmeldinger fra mailserver (inneholdende virus) om "unknown recipiend", mail til adressater jeg overhodet ikke kjenner.Kan noen bruke min IP / mine e-postadresser / BlueComs mailserver til å sende ut spam? Eller kan serveren selv være infisert av virus? Nei, de bare bruker din adresse eller eventuellt domenenavn som falsk avsender. Jeg får nå og da mange hundre slike tilbakemeldinger om dagen når jeg er så "heldig" at spammere og virus finner meg og mitt adresse/domene. Det spiller ingen rolle hva du gjør, dette er bare slik verden er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå