Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fjortis og Telenorklaging.


Anbefalte innlegg

Det var nettop dette jeg fryktet at tråden skulle utarte seg i, en stor klagetråd hvor telenor er den store stygge ulven.

 

Min hensikt med denne tråden var bare en liten tankevekker på at det ikke bare er telenor som har problemer og som er udugelig etc, men at det faktisk finnes en god del andre aktører ute i markedet som faktisk kan være like ille (eller værre).

 

Jeg håper også på at ledelsen her på hw kan opprette en egen kategori med erfaringer innen bredbånd/internett-tjenester hvor vi kan legge inn nettopp dette + en poeng vurdering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det slik at tråder om bredbånds-erfaringer blir lagt ut her, uten at Telenor blir involvert. Å starte en ny kategori kun pga dette tror jeg bare fører til usakligheter i lengden(se bare på denne tråden her!). Dessuten er jo topic på denne tråden: "Fjortis og telenorklaging", er vel ikke det mest seriøse jeg har sett blitt postet her!

Lenke til kommentar
Det var nettop dette jeg fryktet at tråden skulle utarte seg i, en stor klagetråd hvor telenor er den store stygge ulven.

 

Min hensikt med denne tråden var bare en liten tankevekker på at det ikke bare er telenor som har problemer og som er udugelig etc, men at det faktisk finnes en god del andre aktører ute i markedet som faktisk kan være like ille (eller værre).

 

Jeg håper også på at ledelsen her på hw kan opprette en egen kategori med erfaringer innen bredbånd/internett-tjenester hvor vi kan legge inn nettopp dette + en poeng vurdering.

De største klagepunktene for Telenor stammer jo I at de misbruker monopolet sitt. Hvordan kan andre ISP'er annklages for det samme? ...

 

Kjekt at du vil ha en positiv Telenot tråd, men grunnen til at slike er skjeldne er tross alt fordi det ikke er så mye positivt å si om dem.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Nå er det slik at tråder om bredbånds-erfaringer blir lagt ut her, uten at Telenor blir involvert. Å starte en ny kategori kun pga dette tror jeg bare fører til usakligheter i lengden(se bare på denne tråden her!). Dessuten er jo topic på denne tråden: "Fjortis og telenorklaging", er vel ikke det mest seriøse jeg har sett blitt postet her!

Tror du misforstår litt jeg, det hadde vært kjekt med en Brebåndsguide hvor vi kunnet ha lagt inn våre erfaringer alla webshopguiden. Det er derimot ikke min intensjon at det lages en egen kategori i forumet for dette.

 

Om du synnes topic er useriøs, greit nok, men den var hintet på ca 40% av alle brukerne av hw.no nettverket , siden det ser ut som om sammtlige kaster seg på lasset når det gjelder telenor (eller en annen populær erkefiende), desuten skal jeg erkjenne at jeg var litt i bakrus når jeg skrev emnet så det var ikke særlig gjennomtenkt, noe mere en spontanitet fra min side.

Lenke til kommentar

vill bare si at Telenord utnytter "monopolet" sitt.

 

et eksempel:

jeg bor på svalbard og der har det netopp blit lagt og åpnet en fiberkabel, sponset av NASA++. (før hadde vi bare ISDN over sattelit) :no:

 

greit nok trodde eg. nå blir det skikkelig billig med adsl ( alt på svalbard er moms fritt) det kom sikkert til å ligge litt under prisene nede tenkte jeg, men neida. her setter telenord prisene en 10-35% over det som de tilbyr nede. (1024/256 30g =653kr på svalbard. samme ting koster 549kr nede) :scared:

 

dette er no bare nok et bevis på at telenord utnytter kundene og det "monopolet de har. :thumbdown:

Endret av svalbard
Lenke til kommentar

Det er jo Telenor som har skyld i de høye adsl prisene og treigt bredbånd i norge. Hadde de satt ned prisen og opp med hastigheten så hadde resten av bredbånd norge fulgt etter pga de fleste leier linjer ifra telenor. Kan jo nevne at telenor tjener såpass mye at de blir tvingt til å sette ned priser på ulike tjenester for de tar seg for mye betalt.

Lenke til kommentar

Kritikken går vel egentlig ikke så mye på linjekvalitet, kundeservice og slike ting, men det faktum at Telenor benytter seg av sin tidligere monopolist situasjon for alt det er verdt. Et eksempel er blant annet der Post og teletilsynet fastslo at de har tatt seg for godt betalt for tjenester som skulle være lik for alle. Dette gikk på blant annet linjeleie hvor Telenor tjente gode penger, men hadde bare rett til å ta betalt for faktiske vedlikeholdskostnader. Telenor mente dette var urettferdig fordi det var konkurrenter det var snakk om og at det var Telenor som eide og hadde betalt for dette (staten anyone :ermm:)

 

Jeg har personlig hatt både Telenor, Nextgentel og nå Lyse bredbånd. Jeg hadde først Telenor fordi det var eneste tilbyder tilgjengelig og adsl var helt i startfasen (jada jeg begynner å bli gammal ;). Jeg måtte vente i måneder før det kom en innstallatør og opplevde mye av de samme "barnesykdommene" som jeg ser at andre (nyere) firma kan slite med i dag. Jeg opplevde både linjebrudd, servere som gikk ned og lange ventetider hos kundeservice. I tillegg krevde Telenor at jeg skulle ha fasttelefon fordi den tekniske løsningen deres ikke taklet å skille produktene. Senere kom også begrensninger på nedlasting m.m. Jeg er en aktiv internettbruker, og dette var for meg et stort skritt tilbake. (for Telenors definisjon av normal bruk hadde et vanlig modem vært nok)

 

Da Nextgentel ble tilgjengelig nølte jeg ikke et sekund og har ikke sett meg tilbake siden. Gode, stabile linjer og god kundeservice de gangene jeg har brukt dem.

 

Jeg sitter nå på Lyse 10 mbit linje og retorikken fra Telenor gir meg frysninger på ryggen. Men som med alt annet dreier dette seg om business, og jeg forbeholder meg derfor retten til å velge bort Telenor framfor andre og bedre tilbud. Oppløsningen av monopolet har i hvertfall ført til noe bra.....

Lenke til kommentar

telenor fortjener all klaging om monopol.

telenor har lovet meg adsl 3 ganger de siste 4 årene.

en gang hadde jeg montør hjemme som satt opp modemet før han fant ut at sentralen ikke var utbygd.

sist gang jeg flyttet telefon abbonomanget med isdn linje fik jeg beskjed av telenor å bare bestille analog telefon og vente 2 uker for utbygging av sentralen.

og da bodde jeg plutselig for langt unna.

her sitter jeg da med analog og må betale full oppretelse av isdn hvist jeg vil ha det igjen.

det er 1500 kr jeg må betale bare for at de på kundeservice ikke kan jobben sin.

jeg må betale for deres feil.

fikk ikke medhold fra kundeservice om oppgradering gratis selv om jeg hadde bestilt isdn uten adsl løftet.

desverre ikke mer telenor for meg lenger.

Lenke til kommentar
KB/s og kb/s er vel det samme?

Nope.. kB = kiloByte, kb = kilobit. Derfor 8 ganger så mye/lite..

ja da så. min feil.

 

men man regner vel adsl linjer i byte ikke i bit?

Å neida, da hadde jo det sett ut som om linjen var mindre ^_^ Alle tilkoblinger siden modem har blitt målt I kilobit. Det har vært kilden til mye misforståelser også, siden man normalt får opplyst nedlastning i kilobyte (som altså er 8 ganger mindre numerisk sett).

 

Jeg har en 2000/640 Kbit linje (2Mbit), men det kan fremdeles bare last ned max 250Kbyte/sec. Skjønner? :)

 

-Stigma

jepp jeg skjønner. :) noe så teit syntes jeg. det skulle bare ha fantes en "målestokk, nemlig BYTE. da hadde alt vært så mye enklere.

Lenke til kommentar
Supporten i telenor går det ikke ann å klage på.

Taster ett nummer.... ringer.... ingen ledige konsulenter bla bla bla hjelpe deg så fort en av oss er ledige bla bla bla

 

vente

 

vente

 

10 minutter

 

vente

 

vente

 

20 minutter

 

vente

 

vente

 

30 minutter

 

Vente

 

*klikk* *opptattsignal*

 

Prøve på nytt

 

vente i 40 minutter denne gangen

 

*klikk* *Optattsignal*

 

Sende mail til support i stedet... vente 7 dager... fortsatt ikke svar... sende ny mail....vente 14 dager.... gir opp, avbestiller hele Telenorskiten og bestiller fra NGT i stedet. Svar på support på få minutter og de svarer på mail... selv om det kan ta ett par-tre dager.

 

Mulig supporten på Telenor er bra, men det kan ikke jeg uttale meg om. Problemet er at det er umulig å få tak i de

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...