Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fjortis og Telenorklaging.


Anbefalte innlegg

Telenor bremser bredbåndsNorge!!! De skal jo melke hver teknologi til det ytterste (les:ISDN) før de lanserer neste generasjon... I tillegg har de en arrogant holdning til sine kunder, og ikke minst ansatte... Greit nok at de har bra linje og kundeservice, jeg har en moral som tilsier at en slik bedrift skal slippe å få min økonomiske støtte!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
går faktisk an å reservere seg mot "telefonterror" mener jeg. Er vel på hjemmesiden til brønnøysundregisteret. Så slipper du all søpplereklamen også...vel, litt av den ihvertfall.

 

Ok, litt offtopic, men en erfaringsside for bredbåndsleverandører evt isp'er er ingen dum ide.

 

dr_K

Det er ikke alltid det hjelper.....så du ikke tv2hjelper deg de gangen da?

Jeg tror de aller fleste har reservert seg (av de som vet om dette systemet) men mange av telefon selgerene er så frekke at de rett og slett driter i det. Synd & skam sier bare jeg. :thumbdown:

Lenke til kommentar
[quote name='Pantheon' date='23/02/2004 : 08:34'] Telenor bremser bredbåndsNorge!!! De skal jo melke hver teknologi til det ytterste (les:ISDN) før de lanserer neste generasjon... I tillegg har de en arrogant holdning til sine kunder, og ikke minst ansatte... Greit nok at de har bra linje og kundeservice, jeg har en moral som tilsier at en slik bedrift skal slippe å få min økonomiske støtte!! [/quote]
Jeg er 102% enig i den uttalelsen.....kunne ikke sagt det bedre selv.
Lenke til kommentar
Når bedrifter som telenor til tross for sin gigant arv ikke er i stand til å matche mindre konkurrenter på kvalitet/ytelse og pris da er det lov å være skuffet.

Er enig i det du sier men de har ikke lov i endel tilfeller og pruke pris som våpen i og med at de med sin stilling og pengekasse kunne underby alle og knekke selv de sterkeste på kort tid.

 

Men de har jo fortsatt sine svin på skogen og man har en mistanke om at de gir bedre leie priser til Online ADSL enn de andre noe som er svært skadelig.

 

Computerworld

Lenke til kommentar

kan sei at eg har ca 150-170 ping til b.net som for øvrig er litt mykje..

 

men eg har ALDRI disconnecta ein einaste gong ut av mine nermast 1200 games som følge av telenor.

 

Og linja mi har ALDRI våre nede.

 

Gigabite tingen bryr eg meg ikkje serlig om.. Har 10gb ting men eg downloader ikkje serlig mykje anna enn et par mp3'ar en dag i blant.. Går for det meste med online speling.

 

 

Eg er vertfall ei fårnøgd kunde.

Lenke til kommentar
nextgentel har en udugelig kundeservise (min adsl linje er fra dem) og at man må vente i så og si minimum 10m til over 45 for å kunne snakke med noen som kanskje kan hjelpe deg...

Standard fjortiss nextgentelklaging. De har bedret kundeservicen sin betraktelig for en god stund siden nå. Nå venter man i alt fra 1-6 minutter. Ikke 45 minutter som du hevder.

 

Driv litt NY research før du kommer med så tåpelige utsagn.

Lenke til kommentar

Den største bommerten våre herlige tullinger på "The Big Thing" gjorde da de skulle privatisere Televerket/Telenor, var å ikke skille ut innholdsleverandøren fra infrastrukturen.

 

Telenor eide alt av kabler, sentraler og basestasjoner, som du-og-jeg-og-vi-to hadde betalt for i form av skatter og avgifter. Konkurrenter til Telenor eide ingenting, og fikk/får således det mye vanskeligere når de skal "ta Telenor". Det er kabler og slikt for ufattelig mange milliarder som Telenor bare "fikk" gratis. Konkurrenter må betale Telenor for å få lov til å bruke det som engang var et felles gode, betalt av fellesskapet.

 

Jeg mener det fortsatt; staten burde gripe inn og skille ut Telenor Networks som et eget firma. Et firma som gjerne kunne vært eid av staten på samme måte som Statoil osv. Kun på denne måten kan man sikre at 1.) alle får like vilkår, 2.) ingen aktør bruker "feige metoder" til å skvise ut konkurrenter, 3.) staten/landet får et godt nett som kan brukes selv om teleselskapene går konk.

 

De greide det med strømnettet, når kraftverkene skulle privatiseres; selve ledningene som strømmen går på, er eid av Statnett. Hvorfor klarte de håpløse basillene den store runde barnehagen i Oslo ikke å gjøre det samme med telenettet ? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg er reklamen "alt annet kan virke litt tregt".

 

Hele poenget er jo at stort sett alt annet er kjappere enn telenor til samme pris. Reklamen er ikke bare irriterende, den er direkte misvisende.

 

DrErling

Med andre ord, alle andre reklamer forutens Telenor er ikke misvisende? :green:

 

Vel, vel ......

Lenke til kommentar

Vi klager ikke på support og sånn.

Telenor har alltid hatt beste support og slikt.

Det de fleste reagerer på er at telenor er eneste leverandøren av adsl som har begrensning på en adsl linje.

Dette er det samme som at du betaler 340 kr /mnd for 56k modem med 10 ganger hastighet i en begrenset periode.

 

Telenor har alltid vært den store stygge ulven hvor alle som utfordrer dette store selskapet på lik linje vil gå konkurs.

Telnor har fortsatt monopol på det meste pågrunn av at de har bygd opp telenettet.

 

Og hver gang en toppsjef blir skiftet ut i telenor så er det kundene som får svi.

 

Supporten i telenor går det ikke ann å klage på.

 

Men dette selskapet har topp service og topp support på bekostning av dårlige tilbud på priser for bredbånd og slike teite begrensninger på bredbånd og til slutt sinnsykt høye priser på de tjenestene de leverer.

Lenke til kommentar

jeg er så enig med de som klager på alle disse reklamene fra telenor.

dette går igjen i alle store bedrifter som selger livsnødvendige tjenester til folket.

 

Grunnen til at bredbånd er så sinnsykt dyrt er fordi telenor skal ha sitt av kaka og agder energi skal ha sitt osv.

 

til slutt er det kunden som får regningen på dette.

 

i alle bransjer har de overpriser på vanlige tjenester.

 

innen databransjen skal de ha 450kr /halvtime for å fikse en liten detalj som oppdatere bios.

 

innen sikkerhet og alarm (securitas) så tar de opptil 800kr timen for å skifte noen plastikk taster på en adgangs dings på en skole.

 

dette er sykt syns jeg.

 

Kostnaden for å få inn bredbånd i et hus varierer.

 

Hvis en har flere enn et telefonuttak så må en bestille en montør sier tiscali.

 

Dette kan jeg ikke helt skjønne.

 

det er jo ikkke værre enn å sette en liten sender i kontakten som skal brukes for adsl og sjekke hvilket kobberpar det signalet kommer fram til og koble til adsl på denne linjen og ferdig med det.

 

hvorfor må denne bittelille jobben koste mellom 900-1500 kr for å bli utført!!!!

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg er reklamen "alt annet kan virke litt tregt".

 

Hele poenget er jo at stort sett alt annet er kjappere enn telenor til samme pris. Reklamen er ikke bare irriterende, den er direkte misvisende.

 

DrErling

Med andre ord, alle andre reklamer forutens Telenor er ikke misvisende? :green:

 

Vel, vel ......

Han blir nok kjempelykkelig av å drikke Cola.

Lenke til kommentar

Er det ingen som har fått telefon ifra en telenorselger? Om dere en gang i fremtiden får det så gjør dere dum å se hva slags ubrukelige tjenester de skal lure på dere! Jeg gjorde det og han var SÅ sleip! Han mente bla at jeg hadde bruk for både adsl og isdn....Jeg jattet med en god stund å stilte mer og mer kritiske spørsmål. Det ble faktiskt ganske gøy til slutt(for meg da)!

Lenke til kommentar
Telenor bremser bredbåndsNorge!!! De skal jo melke hver teknologi til det ytterste (les:ISDN) før de lanserer neste generasjon... I tillegg har de en arrogant holdning til sine kunder, og ikke minst ansatte... Greit nok at de har bra linje og kundeservice, jeg har en moral som tilsier at en slik bedrift skal slippe å få min økonomiske støtte!!

Hva sammenligner du med? Har du sett hvordan det er ute i resten av verden? Da vi kunne surfe på 128 på ISDN, satt og sitter de fleste der ute med analog linje. Hvilken hastighet tror du som er mest utbredt i bl.a Sverige? Se tidligere innlegg på denne tråden, så kan du danne deg et bilde.

 

Du har tydeligvis ikke særlig forretningsforståelse. Ville du, etter å ha brukt milloner(kanskje milliarder) på en teknologi, skrote den etter 4 - 5 år, bare fordi en håndfull nerder etterspør raskere linjer? Tror ikke det.

Hvem er det som virkelig bygger ut 'bredbånd' her i landet? NGT, Firstmile, Tiscali, Lyse?

Nei, det er Telenor. De andre er bare ute etter pengene som en fullstappet boligblokk i storbyene kan gi.

 

Og vær så snill å dropp denne 'melke' teorien. Den har vært skrevet 2899867 ganger på dette forumet. Det er ingen som har unngått å få det med seg.

 

Ser ut som de fleste heller vil at Telenor skal satse på fiber til alle i Bærum istedet for å gi et tilbud de som NGT og de andre driter i. Ikke mye solidarisk, spør du meg. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Mageslay:

Hvis en har flere enn et telefonuttak så må en bestille en montør sier tiscali.

 

Bare tull, så lenge du kan klare deg med en telefon tilkoblet i splittern.

Bare å si at du bare har et uttak :yes: og ikke bruk uttakene etter splittern.

 

Ellers at alle har så mye ros til Telenors kundeservice/support kan jeg ikke fatte....

 

Var adsl kunde hos dem i 1 år og var plaget nesten halve tiden.....

Å endre hastighet på mitt abb.. tok meg litt over 1 mnd og 5 telefoner til dem..

Og da det først gikk i orden tok det meg 4 mnd og x antall telefoner å få slettet fakturering av 2 abbonement....

Samme svar hver gang åiiy her har det skjedd en feil,det skal vi få rettet opp med en gang, neste regning fremdeles 2 abbonement....

Skulle ha krevd tlf kostnadene tilbakebetalt....

 

Så det eneste positive med dem var bare linjekvaliteten,for den var upåklagelig.

Tydelig de forbeholder de beste linjene seg selv, da jeg etter skifte har langt fra samme kvalitet/hastighet på linja fra min nåværende leverandør.(samme specs..samme linjenett)

Men det er deilig å være kvitt dem....angrer ikke et sekund :thumbs:

Lenke til kommentar
Mageslay:
Hvis en har flere enn et telefonuttak så må en bestille en montør sier tiscali.

 

Bare tull, så lenge du kan klare deg med en telefon tilkoblet i splittern.

Bare å si at du bare har et uttak :yes: og ikke bruk uttakene etter splittern.

 

Ellers at alle har så mye ros til Telenors kundeservice/support kan jeg ikke fatte....

 

Var adsl kunde hos dem i 1 år og var plaget nesten halve tiden.....

Å endre hastighet på mitt abb.. tok meg litt over 1 mnd og 5 telefoner til dem..

Og da det først gikk i orden tok det meg 4 mnd og x antall telefoner å få slettet fakturering av 2 abbonement....

Samme svar hver gang åiiy her har det skjedd en feil,det skal vi få rettet opp med en gang, neste regning fremdeles 2 abbonement....

Skulle ha krevd tlf kostnadene tilbakebetalt....

 

Så det eneste positive med dem var bare linjekvaliteten,for den var upåklagelig.

Tydelig de forbeholder de beste linjene seg selv, da jeg etter skifte har langt fra samme kvalitet/hastighet på linja fra min nåværende leverandør.(samme specs..samme linjenett)

Men det er deilig å være kvitt dem....angrer ikke et sekund :thumbs:

Der skal jeg være enig. På Telenor sider står det 'Endre ditt abonnement' og få ny hastighet innen 19. MARS!! Det er for j..., når NGT sier et par timer.

 

En av grunnene, tror jeg, er at mens NGT, og andre kunne bygge sine IT-systemer kun for bredbåndsalg, har Telenor måtte prøve å integrere ADSL'en portoføljen med alle de andre mastodonte systemene som har en tendens til å bli udødelige i store bedrifter. Og det med masse mellomvare og manuelle funsjoner, som kan gjøre det hele til et it-arkitektonisk mareritt.

Så for å kunne forbedre seg på kundeopplevese, må de nok se litt på denne biten også.

Lenke til kommentar
Hva sammenligner du med? Har du sett hvordan det er ute i resten av verden? Da vi kunne surfe på 128 på ISDN, satt og sitter de fleste der ute med analog linje. Hvilken hastighet tror du som er mest utbredt i bl.a Sverige? Se tidligere innlegg på denne tråden, så kan du danne deg et bilde.

Lite interessant å sammenligne Norge med "resten av verden", Norge (Telenor) har alltid hatt god økonomi, noe "resten av verden". Særlig Telenor har hatt en enorm konkurransefordel etter alle sine år med monopol, så jeg mener at det de leverer i dag ikke står i stil med historien.. Problemet er at Ola Nordman står ikke på krava, og har nesten uten unntak godtatt alle pris/produktjusteringer fra Telenor uten å løfte et øyebryn.. Synd men sant.. Derfor kan Telenor gjøre som de alltid har gjort, kjøre sitt eget løp uten å ta hensyn til kundene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...