Malvado Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Det er sikkert mange som kommer til å reagere, men jeg synnes det er litt teit at Telenor har blitt den store blinken for all skittkasting, det føles som om alle fjortisene som ikke har stort å gjøre må henge seg på lasset og kaste enda mere dritt på dette selskapet. Jeg skall ikke benekte at Telenor har mye negativt, men di opplevelsene jeg har fått fra firmaet i form av responstid på kundebehandling, teknisk respons ved linjefeil på fasttelefon har bare vært effektive og profesjonelle. Det er utrolig hvor stor og stygg telenor er for mange mens man glemmer at for eksempel nextgentel har en udugelig kundeservise (min adsl linje er fra dem) og at man må vente i så og si minimum 10m til over 45 for å kunne snakke med noen som kanskje kan hjelpe deg... Kan jo også nevne Kvalito It, Bluecom og Tiscali som selskaper hvor mange har hatt mye problemer for å ikke nevne Tele2. Forsåvidt så burdet egentlig HW.No opprette en sidet hvor man kan legge inn sin erfaring med bredbåndsleverandør og gi karakter etter hvor mye man liker dem (alla erfaringer) isteden for å lage x anntall hat poster her på forumet. Håper denne tråden ikke utvikler seg til enda en VS tråd, tror vi alle vet at vi har nok av dem fra før av. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 å lage en slik erfaringsgreier i for eksempel prisguiden på bredbånd var en glimrende ide.. fått ett mye bedre spekter over hva som er der ute Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Er helt enig med deg Det er mange som bare slenger dritt om telenor, men de har faktisk temmelig bra kundeservice, og selv om noen av tjenestene er litt dyrere en andres så får du med ganske mye ekstra Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Er helt enig med deg Det er mange som bare slenger dritt om telenor, men de har faktisk temmelig bra kundeservice, og selv om noen av tjenestene er litt dyrere en andres så får du med ganske mye ekstra Som f.eks gratis nedlastning av nav 2003 inkl. en ett års lisens. men jeg har telenor og skulle gjerne ha byttet til nextgentel. telenor er kanskje den rette leverandøren for familier som ikke stiller altfor store krav til hastighet, og nedlastningsbegrensninger. men de som trenger noe raskere burde heller velge noe annet. telenor har sine fordeler for de som stiller de rette kravene eller ikke stiller så mange krav. noen enige? Lenke til kommentar
Moveman Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Telenor har levert utrolig stabile linjer her hvor jeg bor ihvertfall!Så lang har jeg lite negativt å si om Telenor(unntatt prisene på adsl da) Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Må også legge til at jeg har en 704/128 linje, og når jeg laster ned ligger den vanligvis på ca. 730-750 KB/s. ikke mye forskjell men bedre enn det motsatte; lavere hastighet. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Det med erfaringer på bredbåndsleverandører er jo genialt... Bør "følges opp".. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Må også legge til at jeg har en 704/128 linje, og når jeg laster ned ligger den vanligvis på ca. 730-750 KB/s. ikke mye forskjell men bedre enn det motsatte; lavere hastighet. Ikke mye? Over 8 ganger hastigheten du skulle hatt, det er jo mye. (Du mente vel ikke tilfeldigvis kb/s?) Lenke til kommentar
viranth Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Grunnen til at jeg personlig hater alt som har med telenor å gjøre, er fordi de utnyttet "oss" tidligere. "Billigere å ringe" sa de, men de ble dobbelt så dyrt. Husker det kostet 4kr i timen å sitte på nett, så plutselig ble det 8kr etter 16 eller 17, og før det var det 16kr! Men de mente at dette var billigere enn før, kanskje for folk i utkants-Norge, men i allefall ikke for de aller fleste som brukte internett. En annen ting jeg hater er deres priser, og måten de reklamerer på. De bruker sikkert enorme beløp på PR, og det synes. "Store" reklamer der de hevder at de har det raskeste produktet. "Om du er smart, bruker du oss" er vel kanskje det inntrykket man sitter igjen med. Hvor lenge de tviholdt på ISDN var grusomt irriterende, og når ADSL kom med kvotering var dette bare ubeskrivelig. Det koster ikke mer for Telenor å la en person få laste ned fritt eller ikke, de eier jo alt. Så de utnytter bare folket, overskuddet deres hvert år taler for seg. Hele poenget er jo å tjene penger, men når de prøver å lure folk så blir det for teit. Men jeg synes det var bra av dem å sette opp hastigheten nå nylig, og jeg har ingenting å si på deres kundeservice, svarer utrolig kjapt der i forhold til Tiscali og NextGentel. Ikke uten grunn at Telenor ble kåret til det mest hatede firmaet for en stund siden. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Jeg hadde adsl fra telenor for et par år siden, og det var et ****** uten like. For det første var det uendelig mye fjas med installeringen (ikke sw, men selve linja), og når man ringer kundeservice og ENDELIG kommer gjennom, er svaret som oftest "Det skal vi kikke på". Men ble ting fikset? Nei. Og fikk jeg tilbakemelding? Nei. Og det er ganske irriterende å måtte betale time på time med mobiltakst for å få fikset ting som kun er Telenor sin feil. Nå må det sies at det som irriterte meg mest var feil på fakturaene. 3 av de 4 første fakturaene var for høye, og gjett hvem som måtte svette over mobilen med kundeservice for å få fikset det? Det hele toppet seg med at jeg kjøpte en router fra komplett som hadde en softwarefeil slik at den koblet seg ned i tide og utide. Nå koser jeg meg med Nextgentel Delta. Ikke trenger du å betale for telefonabonement heller. Aldri mer telenor er nå mitt motto. Edit: Dette ble nok en hat-tråd likevel:P Endret 22. februar 2004 av abraxa Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Mange som klager glemmer at 70% av de andre leverandørene kjøper sitt produkt av Telenor gjennom Telenor wholesale, så om du er så fornøyd med kvaliteten osv så er Telenor jo faktisk en av aktørene bak. Noen andre igjen velger å delvis bygge egne tjeenester men selv de må delvis bruke Telenor som leverandør og de klager man har på disse er som oftest ikke Telenor relaterte. Nå er jeg en gammel Telenor ansatt for mange år tilbake, men har jobbet de siste årene med andre firmaer og andre produkter, og etter å ha jobbet en stund i Sverige lengtet jeg nesten etter Telenor etter å ha sammelignet med Telia. Her er noen små fakta for de som ynder å sammenligne svenske priser med Norske: 1. Billig bredbånd får du omtrent kun i byene og da ikke en gang i alle byer. 2. Sverige har en dekningsgrad på ca 54% , nå er Svenskene litt sleipe når de skal regne ut dekningsgrad og regner vanligvis kun dekning i forhold til de områder som er planlagt utbygd innen 2007, noe som betyr at når de oppgir 74% dekning osv, så er det ren svada. 3. I Sverige er det kun et MEGET bregrenset antall steder man kan få de ultra raske linjene, som for eksempel sentrale Stockholm og Solna (sammenlign med Bærum), og mesteparten må klare seg med linjer som suger stort, nemlig 256/128 og 512/128. I Tillegg er de svenske løsningene basert på en pålogginsklient som gjør at du er NØDT til å logge inn på en ISP portal når du starter. Jeg har sett så mye rart der og det er mye av det samme rundt i verden, så selv om det er mye rart med Telenor som monopolist, så er de bra sammenlignet med andre selskaper med samme markedsmakt. Som oftest er det installasjon man har problemer med når det gjelder Telenor som leverandør, og her er det som oftest Bravida som er problemet. Jeg har selv med egen erfaring sett at montørene deres knapt kunne koble en ISDN linje, så skal de samme klare å koble og sette opp en *DSL linje, haha. Nei her er det at noe av problemet ligger nemlig at så lenge Telenor er enerådende og hovedaksjonær i Bravida så kommer installatørene til å være ***** (selvsensur av stygt uttrykk). Men det er mye bra å si om Telenor, så vær glad at vi iallefall har en aktør som dem som sørget for at vi hadde over 50% digitale sentraler allerede i 1995, noe som gjør at mange sentraler er klare. Største problemet er gjerne at mye av ledningsnettet ikke har vært satset på i like stor grad. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Telenor er bra med tanke på tekniske løsninger, men det er andre forhold som gjør at de skaper problem. GB begrensninger på bredånd er et eksempel. Ja, jeg vet det er mulig å få uten begrensning også, men det er ikke poenget. De lager nye trender, og uvitende folk vet ikke hva det innebærer. De gjør alt de kan for å hindre teknologiske fremskritt, slik at de kan melke gamle tjenester med minimale driftskostnader for dem. Og prøver å få Ola Nordmann til å tro at han sitter på det ypperste av datateknologi, når han surfer med ADSL som plutselig stopper opp etter at han har sett web-tv i 1 time...... Lenke til kommentar
iDEA-L Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hmm.. Mulig det er endel fjortiser her som klager høylytt, og uten egentlig noen god grunn eller mening med med. For min egen del, og jeg er langtfra noen fjortis, har jeg ingen problemer med å prøve å holde folk borte fra Telenor, og grunnene til det går langt tilbake. Telenor har en lang historie med å utnytte kundene sine. For meg startet det tidlig på 90-tallet da modems og BBS'er var tingen. Ikke nok med at telefoni i utgangspunktet var svindyrt i forhold til andre land, men Telenor gikk aktivt inn for å skru opp prisene slik at de tjente maksimalt på det. Eks, da internett begynnte å ta av hadde de ulike isp'ene få noder rundt om i landet man kunne ringe til, og ofte måtte man (ihvertfall jeg) ringe det som da var nær-takst. Telenor så dette mønsteret og skrudde opp prisen på nær-takst, og ned på fjerntakst. Så bygget isp'ene ut videre, og de fleste kunne ringe for lokal-takst. Topp, mye billigere. Hva skjedde da...? Jo, telenor fjernet det som het nær-takst, utvidet sonene for lokal-takst og fjern-takst, og satte opp prisen på lokal! Så var det igjen grisedyrt å bruke internett. Og så hadde de attpåtil nerves nok til å reklamere for at det var blitt billigere i ringe!!! Nå vet jeg ikke om de gjør det fortsatt, men de krevde ihvertfall lenge at man måtte ha fasttelefon for å få adsl gjennom dem. Og til å begynne med mente de til og med at man måtte ha det hvis man skulle ha adsl gjennom andre leverandører! Hallo? Størstedelen av norges befolkning har jo ikke behov for fasttelefon lenger! Og grense på nedlastning... Don't get me started... I tillegg til at Telenor synes å se på kundene sine som kyr som det er om å gjøre å melke mest mulig ut av, nøler de ikke med å bruke ufine metoder for å ødelegge for konkurrentene sine. Gang på gang har post og teletilsynet måtte gripe inn å pålegge Telenor ditt å datt. F.eks disse rundene på brunt fiber, som tok år og dag. Noen vil nok si at de burde kunne ta slik midler i bruk for å vinne i dagens konkurranseutsatte marked, men det eneste det resulterer i, iom at de til slutt blir tvunget til å gi etter, er at det tar lengre tid før nye produkter kommer ut til forbrukerne. Jeg tror Telenors store problem er at de ennå ikke har greid å riste av seg mentaliteten fra tiden da de hadde monopol. Istedetfor å prøve å gi markedet best mulige produkter, og dermed vinne kunder på den måten, er de mer opptatt av å tvinge folk til fortsatt å bruke Telenor. Redselen for at de skal tape kunder på enkelte områder (fast-telefon) gjør at de prøver å kompensere på andre... Det er hevet over enhver tvil at produktene telenor leverer holder høy kvalitet. For meg blir det dog et prinsipiellt spørsmål. Å kjøpe produkter av Telenor, der jeg har andre alternativer, ville være som å kjøpe skrapelodd av Al-Quaida! -- idea-l Lenke til kommentar
rlz Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg har telenor, og er faktisk fornøyd Hadde vært fint med en avdelig i prisguiden, noe lignende som webshopguiden der alle kunne lagt inn erfaringer med isp's Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 som nevnt tidligere i denne posten, det er irriterende at telenor legger ned enormt med penger og resurser i reklame og markedsføring når de heller kunne senket prisene og vært mer for "folk flest". ta mobilabonnementene fra telenor som et eksempel: for de aller fleste vil nok ikke det å betale fra flere hundre til tusen kroner i året være verdt de for å ha mulighet til å sperre sim-kortet når som helst på døgnet. synes dessuten det er idiotisk at du på flere av abonnementene må betale opptil dobbel pris for å ringe til netcom. bra chess sannsynligvis begynner med bredbånd nå, kanskje telenor enedelig kan fjærne de idiotiske gb-grensene sine eller sette ned prisen noe. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Man HAR lov å være kritiske til Telenor !! Grunnen til dette er at Telenor er satt til å forvalte "arvesølvet" som er opparbeidet gjennom tiår med blodpriser på telefoni; linjer, infrastruktur, byggningsmasse, kompetanse og "vår" kapital er lagt i hendene på tele giganten. I lang tid brukte Telenor sin posisjon til å hindre et åpent market og konkurranse på sine produkter samtidig som prisene for deres tjenester var urimelig høye. Sånn er det fortsatt på noen områder; se på telefonregningen din; det skulle ikke forbause meg om den har 50% eller mer i fast avgift. og at det du ringer for er et par hundrelapper. På ringetid er det nemlig konkurranse. Ta samenlignbare bedrifter som eks. Posten; med verdens høyeste portotakster så er posten i ferd med å posisjonere seg for konkurranse på sine områder når monopolet faller. Tilbake i Posten legges milliarder av dine penger i noe antagelig vil bli et privateid foretak noe frem i tid. "herr Staten" vil kanskje gi deg mulighet til tegning/kjøp av aksjer til en blodpris på samme måte som det ble gjort i Telenor. All kritikk mot telenor eller for den saks skyld Posten er neppe rettferdig/riktig, men når gigantiske monopolbedrifter blir privateide og satt til å forvalte store resurser på samfunnets vegne da er det lov til å være kritisk. Når de samme bedriftene går med miliardoverskudd og satser tungt i utlandet da er det lov å være skeptisk. Når bedrifter som telenor til tross for sin gigant arv ikke er i stand til å matche mindre konkurrenter på kvalitet/ytelse og pris da er det lov å være skuffet. Just my 1-2-3 cent Endret 23. februar 2004 av TheMatrix Lenke til kommentar
Protac Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Grunnen til at jeg ikke liker telenor er egentlig ikke internett tilbudet deres, men at de ringer opptil flere ganger i uka og maser om du ikke har lyst på ditt og datt! Spesielt da rundt middagstider! Takke nei hjelper ikke, for noen dager etter ringer jo bare en ny person og spør om akkurat det samme! Blir ganske lei etter en stund. Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) går faktisk an å reservere seg mot "telefonterror" mener jeg. Er vel på hjemmesiden til brønnøysundregisteret. Så slipper du all søpplereklamen også...vel, litt av den ihvertfall. Ok, litt offtopic, men en erfaringsside for bredbåndsleverandører evt isp'er er ingen dum ide. dr_K Endret 23. februar 2004 av dr_k Lenke til kommentar
Slk Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 er vel ikke rart Fjortis'n klager på telenor er vel de som laster mest ned/opp og da er vel telenor en naturlig skyteskive med sine trege adsl linjer og GB sperrer Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Vel det at Nextgentel har dårlig kundeservice er ingen bombe, men så er vel det det eneste store minuset med dem også da.....(?) Telenor stjeler kunder...... jeg skulle få et tilbud på norgesprat....og tror du ikke de frekke sat**ne satt meg over til telenor uten min godkjennelse..... (var tele2 kunde (billigere)) I over 1 år kranglet jeg med dem om en regning jeg slettens ikke skulle ha og de rotehuene klarte jo selvfølgelig ikke å løse saken før 12 mnd etter med masse tid, stress og brev/mail Telenor har jo før blitt annklagt av de andre store teleoperatørene om å ulovlig sette folk over til dem uten kundes godkjennelse (stjele kunder) Jeg tror nok det er mange frustrert folk godt over 14 her som har hatt sitt med Telenor, og jeg personlig har bare hatt tull med dem. Det er klart ikke alle er enige, men inntil DU har vært oppi dette tullet så skjønner du sikkert hva det er så mange klager over. -slabbedasken- *edit* jeg snakker her om telenor som tele leverandør ikke bredbåndsleverandør, og ja jeg tror Telenor må tåle masse kritikk for dårlig bredbåndstilbud mht hastighet og ikke minst den teite *begrensingen* med download (GB) Endret 23. februar 2004 av Slabbedasken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå