Gå til innhold

Slik kan du teste design i flere IE versjoner...

Anbefalte innlegg

For de av dere som ikke visste det, så kan du fint teste websiden i flere versjoner av IE, uten å måtte legge inn noe form for bootmanager/virtual machine og legge inn flere versjoner av windows på PC'en. (Eventuelt ha flere PC'er)

Fordelen med dette, er at du kan designe en side som vil fungere i de mest brukte nettlesere.

Leste en artikkel en stund tilbake om akuratt dette. Nå lastet jeg ned de ferdige versjonene som var i download delen av artikkelen.

Disclaimer: Jeg garanterer ikke at det kan skape problemer, så om du vil prøve, så gjør du på egen risiko ;) Jeg har i hvertfall ikke lagt merke til noe problemer. Og husk, alltid sjekk for virus :yes:

Link til artikkelen for de som synes dette er interessant: http://www.insert-title.com/web_design/?pa...es/dev/multi_IE

Edit: flere linker og info:

http://www.skyzyx.com/archives/000094.php

http://www.skyzyx.com/downloads/

Endret av FuLu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke helt hvorfor vi skal teste sidene våre i iexplore... Så vidt jeg vet er det kun Mozilla som kjører W3C sine regler 100% ut?

Så den korrekte browseren å teste sidene sine i er vel Mozilla..?

Eller har jeg missforstått poenget her? :dontgetit:

Leste ikke så veldig godt gjennom posten :p

Endret av SirIce
Lenke til kommentar
Forstår ikke helt hvorfor vi skal teste sidene våre i iexplore... Så vidt jeg vet er det kun Mozilla som kjører W3C sine regler 100% ut?

Er vel fleire browsere som støtter W3C standarder 100%, men ettersom IE er den browseren som er mest brukt er det jo smart at sidene funker der også ;)

Lenke til kommentar

Er vel fleire browsere som støtter W3C standarder 100%, men ettersom IE er den browseren som er mest brukt er det jo smart at sidene funker der også ;)

Ja, hvis vi skal tenke slik er vel det sant.. *Mekke et virus som slår ut alle iexplore versjoner :devil: *

Hvilke andre browsere støtter W3C standarder 100% da? Tror ikke Opera gjør det.. (Kanskje 90% elns)

Lenke til kommentar

Hehe, er egentlig ikke noe poeng å teste sånn sett. Hvis du vil bare støtte de nyeste nettleserne så er det vel ikke noe galt med det. Det blir som om hinte de som henger etter om å våkne opp og oppgradere/bytte sin nettleser :D

Men, hvis du vil garantere og være sikker på at en nettside fungerer slik det skal, så er det alltid kjekt å kunne gjøre det. Og siden IE er i bruk i alle varianter, så er det jo kjekt å kunne se hvordan websiden oppfører seg i eldre versjoner og. Folk sitter jo sikkert med IE 4 for den sak skyld, og hvis webshop'en ikke fungerer, så har man mistet en kunde :scared:

Men det er nok enda lurerer å ha serverside sjekk av user_agent info'en. Er nettleseren ikke av den versjonen som kreves, så kan du jo vise frem en side som ber kunden oppgradere nettleseren e.l.

Eller så er det kanskje likegreit å kode noe som fungerer for de fleste.

Lenke til kommentar
Hvis en side fungerer i Mozilla, da fungerer den jo vel vanligvis i iexplore også? :dontgetit:

Nei, hvis du har kodet på en slik måte som kan oppføre seg annerledes i Opera/Mozilla enn det gjør i IE. Så vet du jo ikke dette før du har sjekket/testet det selv. Du blir faktisk mer klar over forskjellen og oppførselen i eldre IE'ere til dagens IE samt hvordan de oppfører seg i forhold til Opera/Mozilla i noen tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...