FuLu Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) For de av dere som ikke visste det, så kan du fint teste websiden i flere versjoner av IE, uten å måtte legge inn noe form for bootmanager/virtual machine og legge inn flere versjoner av windows på PC'en. (Eventuelt ha flere PC'er) Fordelen med dette, er at du kan designe en side som vil fungere i de mest brukte nettlesere. Leste en artikkel en stund tilbake om akuratt dette. Nå lastet jeg ned de ferdige versjonene som var i download delen av artikkelen. Disclaimer: Jeg garanterer ikke at det kan skape problemer, så om du vil prøve, så gjør du på egen risiko Jeg har i hvertfall ikke lagt merke til noe problemer. Og husk, alltid sjekk for virus Link til artikkelen for de som synes dette er interessant: http://www.insert-title.com/web_design/?pa...es/dev/multi_IE Edit: flere linker og info: http://www.skyzyx.com/archives/000094.php http://www.skyzyx.com/downloads/ Endret 22. februar 2004 av FuLu Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Forstår ikke helt hvorfor vi skal teste sidene våre i iexplore... Så vidt jeg vet er det kun Mozilla som kjører W3C sine regler 100% ut? Så den korrekte browseren å teste sidene sine i er vel Mozilla..? Eller har jeg missforstått poenget her? Leste ikke så veldig godt gjennom posten Endret 22. februar 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Forstår ikke helt hvorfor vi skal teste sidene våre i iexplore... Så vidt jeg vet er det kun Mozilla som kjører W3C sine regler 100% ut? Så den korrekte browseren å teste sidene sine i er vel Mozilla..? Eller har jeg missforstått poenget her? Leste ikke så veldig godt gjennom posten Er vel fleire browsere som støtter W3C standarder 100%, men ettersom IE er den browseren som er mest brukt er det jo smart at sidene funker der også Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Forstår ikke helt hvorfor vi skal teste sidene våre i iexplore... Så vidt jeg vet er det kun Mozilla som kjører W3C sine regler 100% ut? Så den korrekte browseren å teste sidene sine i er vel Mozilla..? Eller har jeg missforstått poenget her? Leste ikke så veldig godt gjennom posten Er vel fleire browsere som støtter W3C standarder 100%, men ettersom IE er den browseren som er mest brukt er det jo smart at sidene funker der også Ja, hvis vi skal tenke slik er vel det sant.. *Mekke et virus som slår ut alle iexplore versjoner * Hvilke andre browsere støtter W3C standarder 100% da? Tror ikke Opera gjør det.. (Kanskje 90% elns) Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Forstår ikke helt hvorfor vi skal teste sidene våre i iexplore... Så vidt jeg vet er det kun Mozilla som kjører W3C sine regler 100% ut? Så den korrekte browseren å teste sidene sine i er vel Mozilla..? Eller har jeg missforstått poenget her? Leste ikke så veldig godt gjennom posten Hehe, er egentlig ikke noe poeng å teste sånn sett. Hvis du vil bare støtte de nyeste nettleserne så er det vel ikke noe galt med det. Det blir som om hinte de som henger etter om å våkne opp og oppgradere/bytte sin nettleser Men, hvis du vil garantere og være sikker på at en nettside fungerer slik det skal, så er det alltid kjekt å kunne gjøre det. Og siden IE er i bruk i alle varianter, så er det jo kjekt å kunne se hvordan websiden oppfører seg i eldre versjoner og. Folk sitter jo sikkert med IE 4 for den sak skyld, og hvis webshop'en ikke fungerer, så har man mistet en kunde Men det er nok enda lurerer å ha serverside sjekk av user_agent info'en. Er nettleseren ikke av den versjonen som kreves, så kan du jo vise frem en side som ber kunden oppgradere nettleseren e.l. Eller så er det kanskje likegreit å kode noe som fungerer for de fleste. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hvis en side fungerer i Mozilla, da fungerer den jo vel vanligvis i iexplore også? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Hvis en side fungerer i Mozilla, da fungerer den jo vel vanligvis i iexplore også? Nei, hvis du har kodet på en slik måte som kan oppføre seg annerledes i Opera/Mozilla enn det gjør i IE. Så vet du jo ikke dette før du har sjekket/testet det selv. Du blir faktisk mer klar over forskjellen og oppførselen i eldre IE'ere til dagens IE samt hvordan de oppfører seg i forhold til Opera/Mozilla i noen tilfeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå