montesa Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg har telenor ADSL hjemme, men får ikke til å dele internett med de andre pcene. Trenger jeg en spesiell router for dette? (jeg har prøvd med en vanlig) Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Det skal være mulig å dele telenors internett med en vanlig router. er du sikker på at det ikke er en switch eller hub du bruker? Lenke til kommentar
DaXi Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 du må ha en router som støtter PPPoE som da kan "ringe" opp telenor. Du må da inn på routern og sette opp dette med brukernavnet og passord. Så kobler du bare de andre maskinene inn i routern ( hvis den har som de fleste har 4 porter eller noe ) Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hei, jeg vet ikke hva du mener med: (jeg har prøvd med en vanlig) men Telenor bruker en "oppringt forbindelse via PPPoE-protokollen hvor du authentiseres hver gang med brukernavn og passord. Jeg kan anbefale Linksys sine dsl-routere (med switch). Har fungert for meg i 2 år uten problemer. Hilsen, bitcowboy Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg har telenor ADSL hjemme, men får ikke til å dele internett med de andre pcene. Trenger jeg en spesiell router for dette? (jeg har prøvd med en vanlig) Selv har jeg benyttet meg av flere 3COM routere uten problemer. Og benytter i skrivende stund en SMC router, denne fungerer også helt perfekt Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Bruker 3Com jeg også - og det går helt utmerket. Telenor har jeg også...... Lenke til kommentar
^Jalla^ Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Jeg hadde også Telenor før. Og det delte jeg til flere pcèr i huset med både Router, Switch og Hub så det er sikkert samma f... hva du bruker Edit: Jeg kobler meg jo igjennom et modem først da.... Endret 22. februar 2004 av ^Jalla^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå