Gå til innhold

Kan man koble skjerm fra bærbar til pc?

Anbefalte innlegg

Er dette mulig? Har en bærbar pc som er defekt, man har en skjerm som virker på hånda..kan man klare å få koblet opp denne til en vanlig pc? Evt også tastaturet sånn at man kan bruke hele gria..? denne maskina mangler forøvrig masse av innmaten så jeg ser ikke så mye vits i å forsøke å reparere den. Det er forøvrig en Ibm Thinkpad..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det går fordi en bærbar PC ikke har noe vga inngang eller utgang, har den det da?

Jeg har selv en gammel armada, og har vurdert å kjøpe et dualscreen skjermkort slik at jeg kan bruke den bærbare sammen med en stasjonær skjerm.

Så jeg ka vel ikke gi noe skikkelig svar, det kan jeg for lite til.

Lenke til kommentar

Hei,

Skjermkontaktene til bærbare PC-er er som ikke vanlig stasjonære PC-er, de fleste er gjemt under skjermdekslet. Å få til dette er i praksis så å si vanskelig for oss vanlige brukere. Men det er ikke umulig. Jeg kan fortelle deg hvordan du kan gjøre det, dersom du skulle ha riktig utstyr til det.

Kontaktene til bærbare PC-er er 1mm tykke flatkabler som er lurt gjennom under hengslene på skjermen din. For å få til dette må du skru ut skjermen fra bærbare, fjerne kontakten fra hovedkortet, se på kontakten, avgjøre kontakttypen og deretter koble den til en adapter som lar deg koble din LCD til skjermkortet ditt. Det er fysisk mulig, men veldig vanskelig.

Lenke til kommentar

Ok, ja det var noe sånt jeg hadde tenkt meg. Regna jo ikke med å kunne plugge den rett i. Men problemet kan jo være å finne ut hvem ledning som skal hvor når man skal koble dette opp...det var igrunn her jeg trengte litt hjelp. Men finnes det en standard for hvordan de skal kobles ? Evt hadde jeg tenkt å forsøke meg fram litt..men kanskje jeg heller skulle stte inn et nytt hk i den og lage en maskin som vrenger møkka av alle bærbare på markedet idag...Hmmm...

Lenke til kommentar

Hei,

Skjermkontaktene til bærbare PC-er er som ikke vanlig stasjonære PC-er, de fleste er gjemt under skjermdekslet. Å få til dette er i praksis så å si vanskelig for oss vanlige brukere. Men det er ikke umulig. Jeg kan fortelle deg hvordan du kan gjøre det, dersom du skulle ha riktig utstyr til det.

Kontaktene til bærbare PC-er er 1mm tykke flatkabler som er lurt gjennom under hengslene på skjermen din. For å få til dette må du skru ut skjermen fra bærbare, fjerne kontakten fra hovedkortet, se på kontakten, avgjøre kontakttypen og deretter koble den til en adapter som lar deg koble din LCD til skjermkortet ditt. Det er fysisk mulig, men veldig vanskelig.

Med vennlig hilsen,

Mohammed Sourouri

http://www.barbara.no

----------------------------------------

Ok...men finnes det noen sånne adaptere å få kjøpt da? Eller må jeg få tak i noen "white-papers" til hk'et som viser hvordan det er koblet opp, for så å pønske ut hvilken kontakt som skal hvor? Det aner meg at det kan bli en formidabel jobb, da det jo er ganske menge ledninger som går ut fra skjermen. Har forøvrig heller ingen erfaring med digitale ut/innganger...sitter du på noe 'know-how' eller erfaring her?

Takker for respons.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...