Mr_music Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Jeg har for øyblikket et hovedkort med integrert lyd, altså ac97. Jeg bruker maskinen hovedsaklig til mp3 spilling, og spill. Jeg vurdere for øyblikket å kjøpe et lydkort for å erstatte lydkortet som er integrert på hovedkortet. Er det noe som har greie på lydkvaliteten på ac97, og om det er noe vits å kjøpe et nytt lydkort. Vil jeg merke noe kvalitetforskjell på lyden, altså i spill og mp3 ? Jeg har tilkoblet et relativt bra anlegg til Pc-en. Kjører XP, athlon 1,4, 512 MB ram Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Jeg TROR AC97 bare er en lyd-standard av noe slag. Det som har noe å si er lydkvaliteten. Lån deg noen lydkort hos venner og bekjente, og hør om du merker noe forskjell. Se om du helst får lånt litt nyere all-around-kort... Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Creatives gamle AWE64 låter bedre en AC97 dekoderen. AC97 vs Live1024 er som å ta høytaleren ut av pappesken den kom i. Lyden blir aldri bedre enn kvaliteten på MP3 filen. Jeg synest nesten MP3 er for dårlig kvalitet selv med 160kbit over sampling. (Jeg er ikke ekspert på lydformater å slikt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå