Merlin Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hei jeg har planer om å farge kabinettet mitt svart Det jeg lurer på er hva slags maling/lakk kan jeg bruke til dette, og eventuelt hvor jeg kan kjøpe det. Har ikke lyst til å bestille over nettet, men kjøpe i butikk, helst Jernia. Takker for alle fornuftige svar! Lenke til kommentar
Mato Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Følgende butikker har billig og god lakk du kan bruke : Biltema Europris BilExtra Clasolsen ? Btw: Fendora distro var fett da .. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Btw: Fendora distro var fett da .. Hva mener du med dette? Men hvordan type lakk skal jeg kjøpe? Endret 22. februar 2004 av Merlin Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) ta å kjøp grunning først.. og så pusse ned kabinettet.. det står godt forklart i nybegynnerguiden på ok.no --> guider ( i guiden er det forøvrig brukt svart lakk på toweret ) Endret 22. februar 2004 av Breiker Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Takk Poster pics her hvis det går som det skal, må bare handle inn varer først. Lenke til kommentar
monstar Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 jeg brukte vanelig billakk og det fungerte utmerket Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Hvor mye koster vanlig svart billakk? Lenke til kommentar
rlz Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Sjekk i den Jerniabutikken din Lenke til kommentar
monstar Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 vanlig billakk koster vell ca30-50kr trur jeg et bilde av min case-paint Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Har du lakket den med bilakk? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) slik må du gjøre det: slip med kassa med no våtslipepapir ( 400 eller 600 korning, jeg brukte 400 ) vent til det har tørka så grunner du kassa med universalgrunning.. lar dette tørke mens du synger en sang grunner et strøk til.. tørker mens du synger enda en sang.. så kan du begynne å pusse igjen. nå med 600 korning slik at du får en fin overflate før du starter å lakke.. husk at her bruker du vann.. dermed må du vente til platene har tørka. helst over natta.. ( jeg gjorde det og er ganske fornøyd. ) Så kan du lakke. dette kan gjøres overalt.. bare husk aviser eller plastikk rundt hele "lakkeringsstedet". lakker i 8 tall.. dette står forøvrig på sprayboksen og. 2 tok strøk av dette her. ( LA TØRKE I MELLOM HVERT STRØK! ) ( et lite hint: ta fra et digitalkamera etter at du er ferdig med å lakkere.. ta bilder av platene med blits. legg inn på pcn og titt. da vil du se om du har bomma på noen punkter og må lakkere enda en gang til. Jeg tok bilde mellom de to strøkene og slik ble det seende ut.. du ser klart og tydlig at her trengs enda et strøk ) men hvis du synes du er ferdig så anbefaler jeg deg å gå over med glanslakk.. det sier seg selv hva dette er. og etter det så kan du mekke worklog og vise til oss ( du får kjøpt alt dette over på jernia / maxbo osv osv.. anbefaler IKKE lakken du får kjøpt på max20 o.l ) Endret 23. februar 2004 av Breiker Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Takker for alle svar, skal kjøpe lakk imorra men vet ikke helt når jeg er ferdig grunnet mye skolearbeid om dagen Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Har nå lakket 2 ganger på den ene sidedøren og resultatatet ble meget bra Skal lakke resten i morra, så da er jeg forhåpentligvis ferdig Edit: Endelig ferdig, resultatet ble overraskende bra faktisk Endret 27. februar 2004 av Merlin Lenke til kommentar
monstar Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Har nå lakket 2 ganger på den ene sidedøren og resultatatet ble meget bra Skal lakke resten i morra, så da er jeg forhåpentligvis ferdig Edit: Endelig ferdig, resultatet ble overraskende bra faktisk kan du legge ut bilder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå