FuglFøniks Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Heisann! Skal kjøpe viftestyring til PC'n, som er et Lepont kab.. (det med 3 vinduer) I det fulgte det med 5 kab. vifter, og jeg synes at det er veldig unødvendig støy når jeg f.eks. er i Word... Har sjekket temp., de ligger stabilt under 40. Noen som kan anbefale en bra viftestyring som helst tar 5 kab vifter? Er det mulig å kople på CPU vifta på noen som helst måte på den styringen også? Hadde vært heftig. Skal kanskje kjøpe inn et par delta'er... Innspill? pain EDIT: F.eks. denne, kan denne ta 5 kabinettvifter + en CPU-kjøler? Endret 22. februar 2004 av P@yNe Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Ikke sett CPU kjøleren på viftestyringa....eller er den styringa sikkert helt grei... Jeg har en Sunbeam Rheobus...Den har plass til 4 vifter, men jeg kobla 2 og 2 vifter sammen fordi den kan ta 20W på hver av vifteutgangene. Funker fint det.... Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Ikke sett CPU kjøleren på viftestyringa....eller er den styringa sikkert helt grei... Hvorfor ikke? Jeg har en Sunbeam Rheobus...Den har plass til 4 vifter, men jeg kobla 2 og 2 vifter sammen fordi den kan ta 20W på hver av vifteutgangene. Funker fint det... Men da får jeg ikke styrt 1 og 1 vifte da.. :'( Men bør man uansett ikke montere CPU kjøler på viftestyring? Endret 22. februar 2004 av P@yNe Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg har ikke Cpu'en på styringa, nei....Jeg syns det er greit siden den ikke bråker så mye i utgangspunktet, men det er opp til deg.... Du TRENGER ikke å styre 1 og 1 vifte...hvis du kobler 2 vifter bak på en port og 2 vifterforan på en port så går det jo fint... Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Selv har jeg denne viftestyringen, og har dermed kapasitet til å regulere hastigheten på seks vifter. Anbefales. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg har Sunbeam Rheobus, og styrer viftene slik: 1: 2 stk kabinettvifter, inkl den som kjøler harddiskene. Disse står alltid på, som regel på lav hastighet. 2: De 3 andre kabinettviftene mine. Disse har jeg koblet for seg selv, ettersom jeg tenkte det kunne være greit å ha muligheten til å slå de av. Disse står også alltid på, ettersom jeg ikke hører dem på lav hastighet. Alle kabinettviftene er 80 mm Papst 19 db. 3: CPU-vifte (Titan alu 120 mm). 4: Ubrukt. Slik jeg ser det er det ingen vits i å ha egen styring for hver enkelt vifte, det blir bare utrolig tungvint. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Selv har jeg denne viftestyringen, og har dermed kapasitet til å regulere hastigheten på seks vifter. Anbefales. jepp, den eier jeg også kjempe flott sak, den finnes i svart også Balle Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Selv har jeg denne viftestyringen, og har dermed kapasitet til å regulere hastigheten på seks vifter. Anbefales. Fantastisk greie! Kjempefornøyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå