Gå til innhold

Ny viftestyring skal kjøpes...

FuglFøniks

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal kjøpe viftestyring til PC'n, som er et Lepont kab.. (det med 3 vinduer)

I det fulgte det med 5 kab. vifter, og jeg synes at det er veldig unødvendig støy når jeg f.eks. er i Word... Har sjekket temp., de ligger stabilt under 40. Noen som kan anbefale en bra viftestyring som helst tar 5 kab vifter? Er det mulig å kople på CPU vifta på noen som helst måte på den styringen også? Hadde vært heftig. Skal kanskje kjøpe inn et par delta'er...

Innspill?

pain

EDIT: F.eks. denne, kan denne ta 5 kabinettvifter + en CPU-kjøler?

Endret av P@yNe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke sett CPU kjøleren på viftestyringa....eller er den styringa sikkert helt grei...

Hvorfor ikke?

Jeg har en Sunbeam Rheobus...Den har plass til 4 vifter, men jeg kobla 2 og 2 vifter sammen fordi den kan ta 20W på hver av vifteutgangene.

Funker fint det...

Men da får jeg ikke styrt 1 og 1 vifte da.. :'(

Men bør man uansett ikke montere CPU kjøler på viftestyring?

Endret av P@yNe
Lenke til kommentar

Jeg har Sunbeam Rheobus, og styrer viftene slik:

1: 2 stk kabinettvifter, inkl den som kjøler harddiskene. Disse står alltid på, som regel på lav hastighet.

2: De 3 andre kabinettviftene mine. Disse har jeg koblet for seg selv, ettersom jeg tenkte det kunne være greit å ha muligheten til å slå de av. Disse står også alltid på, ettersom jeg ikke hører dem på lav hastighet. Alle kabinettviftene er 80 mm Papst 19 db.

3: CPU-vifte (Titan alu 120 mm).

4: Ubrukt.

Slik jeg ser det er det ingen vits i å ha egen styring for hver enkelt vifte, det blir bare utrolig tungvint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...