slakkis Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) God morgen karer! Sitter og sliter med et problem her Har satt sammen ny pc til fattern med følgende hardware barton XP2500+ Twinmos 512MB pc2700 Sapphire 9600se Og dette MSI-kortet WDC SE 120B Jeg vil capturere film fra et Sony DCR-TRV27E videokamera I Pinnacle studio 8: Hvis jeg er heldig, så klarer jeg å ta opp 5sekunder med film før resten blir svart. Av og til får jeg error og blir bedt om å restarte windows (får da samme feil etter at jeg restarter). I Windows Movie Maker: Samme greia, jeg får kun til å ta opp ca. 5sekunder med film. og når jeg vil lagre får jeg error om at filmsnutten jeg vil lagre er skadet. i Windows Media Encoder 9: Akkurat samme feil som over Siden pc'en er ny så har jeg selvfølgelig foretatt clean install av Windows XP Hadde vært kjekt om noen hadde noen innspill om dette. mvh Håkon Endret 22. februar 2004 av slakkis Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Det kan godt ha noe å gjøre med driverne dine å gjøre. Se om du finner nye drivere til hovedkortet ditt. Hvis oppdatering av alle drivere og bruk av windows update ikke løser problemet ditt, så kan det godt være at det hjelper med ett PCI firewire kort. Går ut ifra at du bruker firewire porten som er innebygd på hovedkortet? Lenke til kommentar
slakkis Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 jepp, bruker firewireporten på hovedkortet ja (er to, har prøvd begge). Jeg finner ikke drivere til firewire-porten på msi sine sider desverre.. Så jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre egentlig.. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Noen sjekkpunkter: NTFS filsystem ? (FAT tar ikke lange videofiler) DMA aktivert på disken. Drivere, bruk MSI LiveUpdate Bruker du PC Alert fra MSI, sjekk spenningene fra strømforsyningen og temperaturen på CPU. Lykke til ! Lenke til kommentar
slakkis Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Filsystem = NTFS UltraDMA er aktivert CPU temp er på rundt 50grader Spenningene er ok Sitter nå og laster ned SP1 (2,5 timer igjen, isdn er dreadful!..) Jeg har lagt inn 4in1 drivere og oppdatert bios. Jeg sjekket etter det og får samme feilene. Får sjekke nå etter at jeg har lagt inn SP1. skal kjøre full live update etterpå også hvis det enda er noe som er utdatert. mvh Håkon Lenke til kommentar
sarc Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Problemet kan vere at FireWire er integrert på hovudkortet. Hadde sjølv problem med tilfeldige stopp i capture, om enn med andre feilmeldingar enn det som er referert her. Med eit eige FireWire-kort retta problemet seg. Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Har du prøvd ScLive fra Scenalyzer til å "fange" DV-film fra kameraet? Endret 22. februar 2004 av fishlake Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg har hatt et lignende problem, da var det rett og slett firewire-kabelen som var dårlig. Prøv å kjøp en ny! Lenke til kommentar
slakkis Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg har hatt et lignende problem, da var det rett og slett firewire-kabelen som var dårlig. Prøv å kjøp en ny! Kabelen er ny så det tror jeg ikke.. Men ihvertfall, har oppdatert pc'en så mye som det går ann og enda så fungerer det ikke. Jeg tror jeg kommer til å gå for et firewire pci-kort som er sertifisert til å fungere med pinnacle. tenker da på dette Lenke til kommentar
ragnic Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Har slitt med det samme problemet selv, fikk kontakt med kamera, men fikk ikke bilde i preview vinduet, og capture låste seg etter noen sekunder. Jeg har også et msi-hk, men eget firewire kort fra pinnacle. etter masse knoting har jeg fått det til å virke-mulig det er en svakhet på msi-kortene dette. Det var mye prøving og restarting før det gikk, så jeg er ikke helt sikker på akkurat hva som gjorde utslaget, men prøv følgende: sjekk at du har de nyeste driverne fra chip-sett produsenten, hvis du har xp, skal alle driverne til firewire-kortet hvere med der. Gå til enhetsbehandling og se om du har et firewire-nettverks kort oppført der, hvis du har det, deaktiver det. Sjekk også om det er IRQ-konflikter(i enhetsbehandling: vis: etter tilkobling) hvis flere enheter har samme irq, deaktiver de du ikke trenger, deaktiver forsåvidt alt du ikke trenger,også lyd, enten i bios eller Windows, hvis du har xp anbefaler microsoft att du setter pnp i bios til nei. Hvis du får kontakt med kameraet se i enhetsbehandling om du finner det der, prøv i så fall å oppdatere driverne for enheten, nb! pass på å klikk av for at du velger driver selv, så prøver du med de forskjellige driverne som kommer opp. Gjør det samme med 1394 kontrolleren. tror jeg fikk med det meste der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå