jh_ Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Etter en stund så har jeg begynt å få denne feilmeldingen når jeg er på nettet: "svchost has generated errors and will be closed by windows. You will need to restart the program." Når denne medlingen kommer opp så får jeg ikke f.eks. søkt i windows, og hvis jeg åpner en mappe så får jeg ikke lukket den igjen osv.. Har scannet maskinen med na2004 fullt oppdatert, men har ikke funnet noe. Har sjekket i "prosesses" om det er noe som heter "msblast" der, det er det ikke, men det er 2 "svchost.exe" som jeg ikke får avsluttet.. Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette? EDIT: Jeg sjekka under Eventviewer -> Application - Der er det en error der det står: The COM+ Event System detected a bad return code during its internal processing. HRESULT was 800706BA from line 42 of .\eventsystemobj.cpp. Please contact Microsoft Product Support Services to report this error. Og under Eventviewer -> System - er det en error hvor det står: The Remote Procedure Call (RPC) service terminated unexpectedly. It has done this 1 time(s). The following corrective action will be taken in 0 milliseconds: No action. Disse error'ene har kommet hver gang svchost'en har kommet. Endret 22. februar 2004 av jh_ Lenke til kommentar
Piaff Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Når jeg skal logge meg inn på internett så begynner maskinen SVCHOST.exe å jobbe på 100% avslutter jeg denne i taskmanager så er alt bra igjen. Lenke til kommentar
eljar Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Du har fått Blaster eller en eller annen worm-variant som benytter seg av samme/lignende hull. Dersom du ikke blir infisert av angrepet kan du allikevel oppleve et slags DoS-resultat da forsøk på infisering som ikke lykkes ofte gjør at maskina ikke klarer å utføre en del oppgaver (som fil-merking??). Last ned blasterfix fra norman.com og sett opp en firewall som sperrer inngående trafikk mot den aktuelle porten (hvilken port det er finner du sikkert også ut norman.com). -eljar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå