myexplorer Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Satt i ny skjermkort, plutselig forandret memory frequensy auotmatisk til 400, hvorfor det ? og er dette riktig? Shuttle SN41g2 Amd xp 2800+ 1024 ddr twinmos 3200 Geforce 4 Asus kort med 128 minne Vil ikke ødelegge minne ser dere. Endret 22. februar 2004 av myexplorer Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Satt i ny skjermkort, plutselig forandret memory frequensy auotmatisk til 400, hvorfor det ? og er dette riktig? Shuttle SN41g2 Amd xp 2800+ 1024 ddr twinmos 3200 Geforce 4 Asus kort med 128 minne Vil ikke ødelegge minne ser dere. det høres rart ut, men siden du har pc3200 (ddr400) minne så er det ihvertfall ikke farlig for minne. men den cpu'en du har går som standard frekvens på DDR333, så har du vært i Bios og stilt på FSB'en kansje? du kan stille denne hastigheten ned til normal hastighet igjen via BIOS, og leter du etter FSB og setter den til 166mhz og multiplier'n skal stå på 12.5x . Endret 22. februar 2004 av AMD_XP3000+ Lenke til kommentar
myexplorer Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Dette skjedde heilt automatisk etter at skjermkortet kom på, så je ghar ike gjort noe med innstillingene. Hovedkortet kommer med inntegrert skjermkort og bruker litt av minnen da, så kanskje det har noe med det å gjøre? FSB har alltid stått på 166mhz, bør begge frekevensene på cpu og minne være det samme? Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Dette skjedde heilt automatisk etter at skjermkortet kom på, så je ghar ike gjort noe med innstillingene.Hovedkortet kommer med inntegrert skjermkort og bruker litt av minnen da, så kanskje det har noe med det å gjøre? FSB har alltid stått på 166mhz, bør begge frekevensene på cpu og minne være det samme? jaha, det er kansje derfor du har fått så høy temp i din shuttle, hvis cpu'en din er overklokket vil temperaturen stige noe veldig. det integrerte skjermkortet skal ikke ha noe med saken og gjøre, så hvis du ikke har vært i bios og stilt på noe, så... det er ikke noen andre som har stilt og tullet med maskinen din da? det er anbefalt og sette ALT til standard innstillinger, Standard for din maskinvare er: multiplier : 12.5x FSB : 166mhz Evt vcore : 1.65 v Men om du kan VELDIG lite om Data så fraråder jeg deg og drive og stille på ting i Bios. Biosen er jo Selve Hjerte i Datamaskinen det! så her må Det meste stå riktig. Endret 22. februar 2004 av AMD_XP3000+ Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg hadde et aOpen hk med integrert VGA. der stod det at minne kjører på max 333MHZ når man bruker det integrerte!!! Det er nok det eneste! Ikke no farlig! Lenke til kommentar
myexplorer Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 hvordan vet du AMD_XP 3000 at cpuen min er overklokket? Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) hvordan vet du AMD_XP 3000 at cpuen min er overklokket? Siden din DDR frekvens står på 400mhz. så betyr det at den er klokket på en eller annen måte, den kan self være nedklokket også (om du har ulåst cpu da) men den er ihvertfall ikke på standard nå. DDR frekvensen SKAL stå på "Kun" 333Mhz DDR. da er alt som det skal være. Endret 22. februar 2004 av AMD_XP3000+ Lenke til kommentar
myexplorer Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Bør jeg skifte det ned til 33 mhz selv? og hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 hvordan vet du AMD_XP 3000 at cpuen min er overklokket? Siden din DDR frekvens står på 400mhz. så betyr det at den er klokket på en eller annen måte, den kan self være nedklokket også (om du har ulåst cpu da) men den er ihvertfall ikke på standard nå. DDR frekvensen SKAL stå på "Kun" 333Mhz DDR. da er alt som det skal være. jeg kjørte lenge min xp2500+ på 333mhz og minnet på 400. Jeg har et MSI hk.. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Bør jeg skifte det ned til 33 mhz selv? og hvordan gjør jeg det? Du kan gjøre det selv, men hvis du Aldri har vært i Biosen før så vet jeg ikke om du burde gjørde dette selv, men hvis du tørr kan du jo prøve, det er faktisk ganske enkelt hvis du bare gjør det du skal gjøre og ikke noe miks og triks. hvid trykker på tasten Delete når du starter maskinen så antar jeg du kommer i bios. det står uansett hvilken tast du skal trykke for og komme i Bios, når du har kommet i Bios så finne en menu som viser hardware innstillingene, den pleier og hete sofware/harware setup eller setup eller noe i den dur, så lenge du ikke stiller om noe kan du gå inn på hva du vil. når du har funnet det stedet er det står om FSB multiplier og voltage core cpu. så har du funnet den rette menuen. da setter du Fsb'en til 166MHZ (333DDR) og multiplier tror jeg ikke du skal røre med det første men du kan jo se om den står på 12.5x som den skal da.... og hvis du har AGP frekvens innstillinger også skal denne stå på 66mhz... Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 har du fått stillt inn til riktige innstillinger nå, det vil sikkert gå på 400DDR en stund men du vil få en kaldere data om du setter den ned 333mhz (166mhz FSB). men men dette kan være risikabelt da, nå håper jeg ihvertfall du vet hva den skal stå på da! Lenke til kommentar
myexplorer Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) har ikke alle de alternativene du ramser opp. Jeg kan velge mellom optimal, agressive, expert og turbo. Jeg har den på optimal og på memory frekvens står det by SPD. Fsb har alltid stått på 166mhz. Endret 22. februar 2004 av myexplorer Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 har ikke alle de alternativene du ramser opp.Jeg kan velge mellom optimal, agressive, expert og turbo. Jeg har den på optimal og på memory frekvens står det by SPD. Fsb har alltid stått på 166mhz. Det med optimal og turbo er nok "timingene" til minne, så det er ikke det jeg er ute etter, men hvis du fant Stedet der det står (front side bus) FSB da, og denne sto på 166mhz da er alt som det skal være! Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) går jo bra og kjøre med minne på 400(200) og fsb på 166,men bedre ytelse med samme speed.. tror du gjør feil i bios,fins justeringer til minne også. slik at det står på 333.. men sikker ikke lett hvis du ikke har justert der før,men har du lest i boka du fikk med da du kjøpte hk(der står det meste) Endret 23. februar 2004 av Traxco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå