da_znake Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Jeg har nylig oppgradert PCen min og likevel er jeg ikke sikker på at jeg har fått alt ut av Maskinen iforhold til det jeg kan få i 3Dmark score. Her er mine Specs: Asus A7N8X-E Deluxe Hovedkort Amd Athlon XP 3200 Asus 9900 Ultra Geforce FX 5900 Ultra 1 x Maxtor 120 GB HD Thermaltake Volcano 9 CPU Vifte 3 x Kabinett Vifter 1 x 512 Mb DDR Ram 3200 Cas Latency 2.5 Med denne specsen i en Chieftec Medi Kasse så har jeg klart akkurat 15990 på det meste. Jeg har testet Nvidia Driver 53.03, men bruker Nvidia 45.23 fordi den er mest stabil. Hva kan jeg muligens gjøre for å forbedre scoren min ? Jeg hørte en venn av meg fikk 18.000 i Score Når han testet en GeForce FX selv om han selv bruker Sapphire Radeon kort og har ca 21.000 Bare det gjorde meg grønn av missunnelse, spesielt siden han har Amd XP 2800. Please, kan jeg vennligs få noen proffe tips som kan sende meg over 16.000 og forhåpentlig mer. Jeg hvet allerede at man bør slukke alle Programmer og sørge for å ikke kjøre AA eller AF. Jeg tenkte selv at jeg skulle kjøpe en Radeon kort selv til sommeren når den kommer "ferdig" med Half Life 2 og ikke bare gavekort. Endret 22. februar 2004 av da_znake Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Dette var vel overklokket? Hvor mye? Lenke til kommentar
da_znake Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg hvet faktisk ikke hva han har overclocket, men jeg har ikke overklokket noe. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Du må nok klokket litt for å få mer Lenke til kommentar
da_znake Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 noen enkle tips ? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 noen enkle tips ? Klokk opp cpu. Still ned cas latency på minnet (Om mulig) Klokk skjermkortet ditt. Får du artifacts, (feil i graffikken), Tyder det på at du har for dårlig kjøling til angitt hastighet. Lenke til kommentar
da_znake Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Kor mye forbedring vil jeg få hvis jeg investerer i ett helt nytt Radeon kort til sommeren ? EDIT: Jeg har nu testet Nvidia System Utility Jeg drev å testet litt frem og tilbake med den og 3D Mark 2001 SE for å se hva som ville kjøre stabilt og til slutt ente jeg med Prosessoren på 432 MHz som vanligvis er 400 Mhz, kvalifiserer det som Overklokking ? Skjermkortet økte jeg også og ente nu med 16.980 3D Mark poenger. Skal teste Skjermkortet litt til, men akkurat nu var det litt varmt så jeg hev opp vinduene og lar det kjøle ned litt og så skal jeg kjøre snart. Jeg tenkte, at Jeg har jo Asus 9950 Ultra GeForce FX 5900 Ultra, men er F.Eks GeForce FXen til 3d Blaster Bedre ? Jeg må spørre han kompisen min hvilket FX Kort han testet fra hvilket merke. Er det noen her som Kjører GeForce FX og hvilken Driver bruker dere ? Endret 23. februar 2004 av da_znake Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Kor mye forbedring vil jeg få hvis jeg investerer i ett helt nytt Radeon kort tilsommeren ? Svarer på det første jeg. Oppgraderer du til 9800pro, for så å klokke opp dette kommer du lengre enn med kortet ditt, ja. (I poeng) Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 tror du må ta en lang prat med kompisen din,og spør nøyaktig hva han gjør når han overklokker systemet sitt.. det er mye som må juterest først i bios før man kan overklokke.. er ikke bare og trykke på en knapp,er er det gjort..' men du har jo veldig bra utgangpunkt(fin hardware) du lærer jo også mye og lese postene om overklokking. ps:få din kompis til og hjelpe deg,slik at du lærer selv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå