pgdx Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Er det ikke mulig? Jeg har noe tekst som er i <pre class="msg">. Er det ikke mulig å sette width på den slik at linjene brytes om de blir for lange? Jeg får det ihvertfall ikke til as we speak... :S Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Det vil nok ikke fungere Du kan prøve deg med white-space: normal; i tillegg. Men da blir hensikten borte med <pre>, eventuelt overflow: auto; Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Går det ann å gjøre slik ? <div class="bredde"> <pre class="msg"></pre> </div> Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Går det ann å gjøre slik ? <div class="bredde"> <pre class="msg"></pre> </div> Nei, dessverre. Rota faktisk borti det samme i går, og erfarte at innholdet i pre ikke brytes. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Nei, dessverre. Rota faktisk borti det samme i går, og erfarte at innholdet i pre ikke brytes. Den er lei... Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hva er egentlig pre, og hva brukes d til?? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Alt som er inni en PRE (Preformatted text) vil bli visualisert slik du skrev det. Mellomrom, tab's, linjeskift osv vil bli vist slik du tastet det inn. Men den har restriksjoner, du kan ikke ha all verden med HTML inni denne igjen. http://www.w3.org/TR/html401/struct/text.html#edef-PRE I følge HTML401 så kan du ikke ha disse inni PRE: IMG|OBJECT|BIG|SMALL|SUB|SUP Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Må du bruke pre da? Det enkleste alternativet er jo å bytte ut hele pre taggen. Nå naer jo ikke jeg hvordan du implementerer dette da... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg laget nemlig en gjestebok der meldingen kom i pre, slik at jeg slapp å bytte ut enter med <br>. Det som skjedde var at når folk ikke trykket enter, så fortsatte linjen rett frem. Lenke til kommentar
epsil Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 I følge HTML401 så kan du ikke ha disse inni PRE: IMG|OBJECT|BIG|SMALL|SUB|SUP Ironisk nok fungerer det fortsatt greit å spesifisere CSS-egenskaper på span-elementer innenfor pre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå