Gå til innhold

Hva vil neste Windows hete?

Xedge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Den Second Edition blir utgitt senere i år, vil jeg tro og vil være en Windows som fyller opp EU sine krav, men de ville ikke helt gå med på dette, så sikreste kortet er at neste Windows er Longhorn, men om den vil hete det til slutt, gjenstår å se.

Microsoft har sagt at neste Windows-versjon (Milestone 5), skal være klar innen 2006. De som liker å lete etter Beta-versjoner, kan sikkert finne mange iløpet av neste år.

Windows XP het jo Whistler en periode, så du skal se at de kanskje vil kalle neste Windows for Windows 2005 :p

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert XP Second ed. kommer. MS har hele tiden påstått at det IKKE kommer noen desktop windows før Longhorn. Uttalelene om XP Second ed. ble først gjort av Gartner group (som jo har tatt feil før) og fra en av utviklerene som jobber med Windows. Ingen offisielle uttalelser er gjort fra MS.

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje Gartner group har misforstått og kalt XP Service Pack 2, som slippes denne måneden for Second Edition. Mye av grunnen til denne misforståelsen kan være fordi det skal gjøres så mange endringer i Windows XP Service Pack 2, at det kan virke som en SE.

Blant annet er det slutt på 16-bits støtte i SP2.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Den Second Edition blir utgitt senere i år, vil jeg tro og vil være en Windows som fyller opp EU sine krav, men de ville ikke helt gå med på dette, så sikreste kortet er at neste Windows er Longhorn, men om den vil hete det til slutt, gjenstår å se.

Hva er EU sine krav til Windows da?

Er det monopolet de tenker på nå?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

De surrer hele gjengen.

De kunne heller ha brukt mer ressurser på WinXP 64 Bit Edition/SP2/"Longhorn" i stedet for XP Media Center Edition og Andre slike sløve prosjekter.

Hvem trenger egentlig 6 forskjellige versjoner av samme os (og da sikter jeg til Windows Server Edition 2003, som jeg beta-testet nylig...)

De jobber jo faktisk SINSSYKT treigt (det tar tid å lage os, men når de har komt såpass langt skal det ikke så mye til for å få fart på seg).

Jo flere kokker, jo mere søl sier jeg...

EDIT: Linjeleif

Endret av kr1570ffz0r
Lenke til kommentar
Hvem trenger egentlig 6 forskjellige versjoner av samme os (og da sikter jeg til Windows Server Edition 2003, som jeg beta-testet nylig...)

De som trenger Windows Server Edition 2003 er de som bruker servere. De som buker f.eks. Media Center er de som utelukkene ser film f.eks. og som vil bruke så lite ressurser av datamaskinen på OS som mulig.

Sier kanskje seg selv? ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor lage tilnermet fullverdig enkeltstående OS (riktignok bygger versionene på hverandre) du kunne t.d. heller gitt ut en mer eller mindre strippet version av Windows XP til Media entusiastene, til en rimligere pris selvsagt.

Vedrørende Longhorn er jeg meget skeptisk til all den nye sikkerheten som skal bygges inn, da riktignok i følge med støttende hardware. Jeg vil ikke tro mange på dette forumet vil glede seg til denne typen kontrollering, samt krenking av våre rettigheter. Dette mener jeg siden slik systemet blir bygget opp vil dataen bli låst til den spesifikke hardwaren/systemet ikke til brukeren. Bytter du platform kan du miste mye av arbeidet, programmer osv. Hvordan/om de kommer med en fornuftig løsning på dette gleder jeg meg til å se. Det som bekymrer meg er alle de stakkars uvitende som vil kjøpe den nyeste Windows versionen av den enkle grunn av at den er den siste, samt at Microsoft skryter av sikkerheten osv.

Ikke misforstå meg, jeg er ikke ute etter M$ eller M$ hater eller hva det nå kalles :)

Økt sikkerhet i Windows er en bra ting, men sikkerheten og kontrollen _må_ ligge hos brukeren ikke hos selskapene!

Lenke til kommentar

Bill Gates tror SVÆRT godt om seg selv og firmaet, pluss at han tror alle liker disse wizard-aktige operativsystemene. Han tror også at alle liker å programmere med classes i C++ istedenfor ren Windows API (ikke negativt ment til dere som gjør det, men det blir jo faktisk MYE enklere (det samme som mindre kontroll)). Gradvis kommer vi til å miste mer og mer kontroll over operativsystemet, og til slutt kommer TCPA. Den dagen de offisielt kaller driten sin for TCPA skal jeg henge meg. Hvis ikke utsetter jeg det til jeg blir 70 (jeg skal ikke bli pensjonist i denne vonde verden).

EDIT: Det var dette jeg tenkte på da jeg skrev dette innlegget :whistle:

Økt sikkerhet i Windows er en bra ting, men sikkerheten og kontrollen _må_ ligge hos brukeren ikke hos selskapene!

EDIT2: Sikrvelief. Jeg må vel gradvis venne meg til andre OS uansett. Saken er jo at Windoze er brukt av flest folk. Og når jeg ønsker å jobbe med programmering, hva gjør jeg da?

Endret av kr1570ffz0r
Lenke til kommentar
EDIT2: Sikrvelief. Jeg må vel gradvis venne meg til andre OS uansett. Saken er jo at Windoze er brukt av flest folk. Og når jeg ønsker å jobbe med programmering, hva gjør jeg da?

Skriv fri programvare og gå på trygd hehe :)

Edit,

jeg skal hvertfall ikke skrive programvare for den dritten. Microsoft er et så fælt firma at jeg har ikke ord. Uff, for en forferdelig verden.

Endret av Arntfinn
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
:hmm: hørt at windows starter edition også skal komme

Det er vel et lite stunt fra ms sin side som kun skal slippes i asia eller no sånt. En strippet versjon av xp som koster mindre og skal hindre land i å gå over til linux

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...