Bjorn-Ove Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Hei, jeg har installert RH 7.2 med GNOME...da installasjonen var ferdig valgte jeg grafisk grensesnitt, altså at GNOME skulle starte automatisk. Det skjedde første gang...jeg brukte maskinen litt...dagen etter når jeg skulle starte opp fikk jeg kun logget inn i tekst-modus. Så spørsmålet er: hvordan starte GNOME manuelt...hvordan sette opp slik at det starter automatisk hver gang? Takk for svar. Bjørn-Ove Lenke til kommentar
Hefner Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 I kommandolinjen skriver du "switchdesk gnome". Så stikker du i fila /etc/inittab (som root) og finn linjen der det står "id:x:initdefault:". Gjør så om x til 5. Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 skriv startx i konsollen. Det skal funke. Hvis noe annet en gnome starter, sørg for at i filen .xinitrc står det gnome-session eller.no, og ikke noe annet. Hvis ikke .xinitrc i $HOME eksisterer, kan du gjøre samme forandringene på /etc/X11/xinit/xinitrc (tror det er der den globale xinit configen ligger) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå