MantaRay Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Har 2 PC'r på LAN gjennom en switch, og switchen er koblet til en adsl-router ut mot internett (1024/256 kbit). Da jeg gjennom FTP prøver å laste ned en fil til maskin A (ftp klient) fra maskin B (ftp server) så får jeg bare hastighet på rundt 20-25 kb, selv om alle enheter i LAN'et er 100mbit. Det virker som om at når jeg laster ned fra B til A, så går B's overføring først ut til routeren og ut på internett (upload og dermed kutter hastigheten ned til 256 kbit) og deretter inn igjen (download) og til maskin A. Altså B -> SWITCH -> ROUTER -> SWITCH ->A og ikke B -> SWITCH -> A som jeg ønsker... Kjører DHCP utdeling fra routeren, og begge maskinene står innstilt som DHCP klienter. Hva må jeg gjøre for å speede opp LAN FTP overføringa til 100mbit? Sikkert en eller annen smart router innstilling... er ikke så kunnskapsrik innen nettverk... men det regner jeg med at noen der ute er Lenke til kommentar
XtraPlay Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Bare koble deg til direkte på den andre maskinen da skulle du får full fart.... Du må huske å bruke den interne ip adressa på serveren bak routern og ikke den interne eller eksterne router adressa. Lenke til kommentar
MantaRay Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 jeg kobler direkte til serveren (ip 192.168.1.33 [dhcp IP utdelt fra router]) fra klient (ip 192.168.1.35 [dhcp IP utdelt fra router]) og nei jeg bruker ikke den eksterne router IP'n... så jeg skjønner ikke hvorfor overføringen tydeligvis går gjennom routeren.. Lenke til kommentar
pantrax Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Det har vel med ip ruten å gjøre. Er Ruteren satt som gateway blir nok data'en sendt den veien. Selv om dette er tilfellet burde interne adresser bli sendt rett, selv om den går via ruteren, du skal med andre ikke få en dårligere fart før det forlater ut av ruteren og gjennom modemet (noe jeg tviler sterk på skjer) Du kan jo gi oss en rapport av hva "route print" sier. Bare kjør den i kommando linja. Edit: ta en tracert "ip til den andre pc'n" i samme slengen. Endret 23. februar 2004 av pantrax Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Du har vel ikke ssl aktivert?, jeg slet med lave hastigheter ved bruk av ssl. Hvilken klient/server bruker du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå