PoleCat Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Kom til å tenke på en ting. Volcano = vulkan. Vulkaner er store, varme og veldig bråkete. Er ikke dette et veldig ulogisk navn å gi et produkt som skal stå for det omvendte? Andre har logiske navn som SilentBreeze, SilentTwin, Aero, Silent Boost og Frostbite (for å ta noen eksempler). Nå ser det da ikke ut som dette har dempet salget hos Thermaltake, men det virker jo litt rart. Hva om AIW heller hadde blitt kalt "none in wonder". Sikkert en idiotisk tråd, men jeg liker å dele mine tanker. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 tenkte litt på dette jeg også.. har selv thermaltake volcano 11 vifte.. det er litt ulogisk med "volcano"... å jeg deler dine tanker.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 En vulkan under utbrudd har de egenskapene du beskriver.. En normal vulkan er liten og tosken. Husker vi for noen år siden var på Vesuv. Slet meg opp i 40 varmegrader, hadde sett for meg den greia, med varma som steg opp og et dyyyyypt hull. Så kom jeg opp, så var hele greia 15 meter dyp, kjegleforma.. Passlig tappa jeg da. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Nå ER faktisk Thermaltake Volcano både stor, varm og bråkete. Silent Breeze er også godt navngitt :thumbsup: Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Nå ER faktisk Thermaltake Volcano både stor, varm og bråkete. Silent Breeze er også godt navngitt :thumbsup: DingDingDing! Poeng. Men promoteringsmessig blir det noe annet.. Lenke til kommentar
Xedge Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Enig sånn men viftene kjøler noe helt extremt!!! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Nå ER faktisk Thermaltake Volcano både stor, varm og bråkete. Silent Breeze er også godt navngitt :thumbsup: Min er medium sized, "kald" og stille.... Volcano11.. Lenke til kommentar
Xedge Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Har og en Vulcano 11 og den kjøler min AMD Xp 2.55Ghz på 2850Rpm ca... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Min står på 100% og bråker som ein liten støvsugar, men held nå CPU god og kald. Heldigvis er den ikkje i samme rom Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) Og dere som prater om at den er kald, la meg illustrere: Scenario CPU'en er svinvarm uten kjøler, vi setter på en kjøler. Hvor blir det av varmen? 1) Den moses 2) Den trylles bort 3) Den ledes opp i kjøleren, som igjen blåser den bort med en 80mm vifte? Hvis alt. 1): Ikkenoe problem, og kjølere ville itilfelle kunne byttes ut med murstein. Hvis alt. 2): Harry Potter hadde hatt lyse framtidsutsikter og fast ansettelse med grisebra lønn hos overklkking.no. Hvis alt. 3): Kjøleren blir varm av varmen som ledes igjennom. Riktig svar er altså 3. Ergo kjøleren blir VARM. Endret 21. februar 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Heile poenget med ein kjølar er vel at den skal ta opp varme, Volcano eller SilentBreeze Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Og dere som prater om at den er kald, la meg illustrere: Scenario CPU'en er svinvarm uten kjøler, vi setter på en kjøler. Hvor blir det av varmen? 1) Den moses 2) Den trylles bort 3) Den ledes opp i kjøleren, som igjen blåser den bort med en 80mm vifte? Hvis alt. 1): Ikkenoe problem, og kjølere ville itilfelle kunne byttes ut med murstein. Hvis alt. 2): Harry Potter hadde hatt lyse framtidsutsikter og fast ansettelse med grisebra lønn hos overklkking.no. Hvis alt. 3): Kjøleren blir varm av varmen som ledes igjennom. Riktig svar er altså 3. Ergo kjøleren blir VARM. Ikkje varmare enn at eg kan holde fingrane mine på den så lenge eg vil... Lenke til kommentar
Xedge Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg er extremt fornøyd med min Vulcano kjøler! Uansett hvor dorlig dere mener den er.... Lenke til kommentar
klikko Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 er fornøyd med min også har volcano 9 betalte 200 spenn for den og jeg vil foresten si at grunnen til at disse er såkalt så "varme" så er det jo fordi det er støysvak luftkjøling, og det er som kjent ikke noe spessielt bra når det kommer til temperaturer... Lenke til kommentar
Xedge Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Er det ikke lys i Vulcano 9? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Ja og nei, den finnest som "vanlig" uten lys og som "cool mod" med 2 dioder som kan kobles til harddisk og system leds Lenke til kommentar
Xedge Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 kjøler den bra da? Er det variabel vifte hastighet på den? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Det er viftekontroll som kan stille frå 0 til 4-5000 rpm Lenke til kommentar
Xedge Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hvor kan man plasere den? Er den bedre enn Vulcano 11? Mer stille? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hvor kan man plasere den? På prosessoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå