phnx85 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Siden det er såpass mange på forumet som snuser så forundrer det meg at ingen har tenkt på å lage snus kjøler, noe allá colaboks kjøler. Simen1: Kan ikke du begynne å snuse (hvis du ikke gjør det da..?) slik at du kan lage en slik kjøler Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Hva med å lage en selv? Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) Jeg har ikke ressurser/kunskap/verktøy til å lage en kjøleblokk m/peltier. Derfor lager jeg ikke en selv Endret 21. februar 2004 av phoen|x Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Vi nerder har en tendens til å gjøre ting vanskelig for å ha noe å briefe med eller noe å bruke tiden sin på. Tenkt over noen av disse litt simplere metodene for å få dette til? Nå går det jo fint vis du legger snusboksen utenfor vinduet, (sett noen spikre i vinduskarmen så boksen holder seg på plass), om sommeren kan du legge den i kjøleskapet. Lenke til kommentar
Skabsen Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 er det noe poeng å oppfinne kjøleskapet på nytt? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 ja, hvis du kan stappe det inn i pc'n uten å få seg en GIGANTISK kase så... Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Til alle som spør hva som er vitsen: Hva er vitse med å casemodde? Hva er vitsen med å kle seg forskjellig? Alle kan jo være helt likens! Poenge er å skille seg ut med noe man kan brife med. Poenge med tråden var at siden det er så mange som snuser er det rart at ingen har tenkt på det før. Yngvejos: Selv legger jeg snusen i vinduskarmen, men det hadde jo vært tøft med en snuskjøler Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 kjøpte et lite kjøleskap på europris til 500 som jeg har støydempet. perfekt som snuskjøler. Lenke til kommentar
Skabsen Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Antihero: nettopp.. det er ikke være. Skjønner vitsen med å casemodde, men syntes det er like greit å legge snusen i kjøleskap. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hva med og slutte å snuse? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hva med og slutte å snuse? Du preiker om a` Lenke til kommentar
Skabsen Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Ikke noe god idee det heller.. hehe Lenke til kommentar
_Mayhem_ Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 hmm, hadde jo vært litt kult da... vannkjølt snus... hmmm... *lage en skisse* Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hva med et peltier-element montert fast i en boks med "dør" slik at varme-siden peker ut av boksen og kald-siden peker inn. Kan f.eks bruke noen plater av jern eller aluminium som er limt sammen med sånn der greie de brukte på 3M-maskinen. Fett med vindu i "døren" da. Snuser ikke selv så jeg finner ikke på noen måter å bruke det på Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Poenge med tråden var at siden det er så mange som snuser er det rart at ingen har tenkt på det før. Goddag ja Jeg har tenkt på det før! Etter min første måned i militæret med varm og jævlig snus, tok desperasjonen etter kald og fersk snus overhånd. Utstyrt med et rør, noen endestykker, isolasjon, peltierelement, vifte, kjøleribbe, litt fantasi og selvfølgelig min trofaste Dremel satte jeg igang å bygge vidunderet. Røret har plass til en hel stokk (10 bokser) med den fineste snus og er temperatur regulerbar med rheostat som holder snusen mellom 2 og 10 grader Celsius. Det er fremdeles en ganske shabby løsning jeg har valgt sånn designmessig, men den funker. Neste prosjekt blir å bygge inn en snuskjøler i Pc'en. Har tenkt på å kanskje tømme en gammel cdrom for alt untatt motoren som driver åpning og lukking av "døra" og lage en slags holder for snusboksen i cd-trayet, gå amok med Dremelen og se hva det blir til... Hvis noen andre har kommet på noen gode løsninger eller bygd sine egne snuskjølere hadde det vært fint hvis dere viste deres løsninger Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 hmm vel.. det der med cdrom'en, var ikke så dum idè.. men det kan vel bli litt trangt? men det med vannkjølingen var jo en stilig idè.. ha på et peltier element, som vannkjøles, det hadde vært tøft det.. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Peltier element og 9V batteri, putt i egnet boks og voila Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Snus kjøler, det er en knakende god ide ! Jeg utfordrer noen til å lagen en fin en ! Lenke til kommentar
larsan2 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 hadde noe lignende i en crappy vannkjølt pc før.. kjøpte en hdd kjøler og fann no` skrap aluminium i garasjen .. lagde en eske og festa den rundt den.. poste bilder om jeg finner kabinettet..:! Lenke til kommentar
martbo Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Tråden er fra 2004, og blir derfor stengt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg