Gå til innhold

[Løst]PC'n starter, men kommer ikke langt!

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Satte nettopp inn en ny cdbrenner, og fjernet en gammel. Byttet om dvd'n fra master til slave, og satte cdbrenner som master. Prøvde å starte pc'n. Grafikkort vifte og cpu viftene går. Harddisken lager litt lyd, og cdrom'ene blinker. Alt ser ut som det går bra, men skjermen skrur seg ikke på! (eller, den er på, ("blinker"), men går ikke ut av hvilemodus når jeg skrur på pcn)).

Har prøvd å fjerne ett og ett komponent. Nå er det bare prosessor, grafikkort og ram som er koblet til. Ram'en lyser rødt på den ene siden (har GeIL Golden Dragon), men fortsatt det samme. Når jeg skrur på, skjer ingenting untatt at viftene begynner å spinne...

Krise!! :no:

Har følgende vesentlige specs:

Asus P4P800Deluxe

Pentium 4C 2.4Ghz

512mb GeIL Golden Dragon PC3200

gammel IBM harddisk, 32.2gb

Sapphire Radeon 9500 128mb

Merkeligste av alt er av hovedkortet ikke biper, eller "snakker"... Derimot er det lille grønne lyset nederst til venstre på hovedkortet på. (det som indikerer at det er strøm til maskina selv om den er av).

Hjelp!!

Joachim

Endret av The_Lobster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel.. øhm... den funker igjen.. lol....

Aner ikke hvordan, eller hvorfor, men prøvde en gang til, og, siden man aldri kan prøve nok muligheter for å få den til å funke, trykket jeg på esc og enter på tastaturet... Og det skjedde mirakler! :p Skjermen skrudde seg på, og jeg kom inn i BIOS..

:D

Hvis noen kan forklare dette for meg, hvorfor å trykke på en tast på tastaturet plutselig får maskina til å fortsette, blir jeg evig takknemlig... ;)

Joachim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...