Falcon_ Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Vil dette ha noe å si for ytelsen m.m. om jeg velger Socket754? Harddisk, skjermkort m.m. funker på de fleste Sockets, right? Det har ikke noe å si på ytelsen, men du kan få en ustabil PC om din PSU ikke er kraftig nok, og hva du har av datadeler skal ikke ha noe si på hvilken socket du velger. Lenke til kommentar
oystein93 Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Om strømforsyninga vil tåle det er jeg ikke sikker, det får du bare prøve. Hdd'er og skjermkort passer, men rammen må være pc3200 eller 400mhz. PS: sjekk tråden om ram/hovedkort kompabilitet før du kjøper noe "Om strømforsyninga vil tåle det er jeg ikke sikker, det får du bare prøve." HJELP! Jeg kan ikke bare bestille komponenter for flere tusen spenn, og så er det ikke sikkert systemet fungerer skikkelig!! Noen andre som vet svar på mitt spørsmål? En ting til; hvilket hovedkort er til å anbefale til Socket754. Titter ALLTID innom anbefalingene her, så ingen fare. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Om strømforsyninga vil tåle det er jeg ikke sikker, det får du bare prøve. Hdd'er og skjermkort passer, men rammen må være pc3200 eller 400mhz. PS: sjekk tråden om ram/hovedkort kompabilitet før du kjøper noe "Om strømforsyninga vil tåle det er jeg ikke sikker, det får du bare prøve." HJELP! Jeg kan ikke bare bestille komponenter for flere tusen spenn, og så er det ikke sikkert systemet fungerer skikkelig!! Noen andre som vet svar på mitt spørsmål? En ting til; hvilket hovedkort er til å anbefale til Socket754. Titter ALLTID innom anbefalingene her, så ingen fare. Jeg vet ikke fordi det er forskjellig kvalitet på PSU'ene. Hvis du har en Fortron/Source på 340W vil det holde, men hvis du har en Q-tec kan du få problemer. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) en 300W strømforsyning vil holde ja..bruker ikke AMD64 cpu'ene mindre enn XP CPU'ene da? og iallefall de nyere Intel...og hvis de klarer seg med 300W PSU...såh... Endret 21. februar 2004 av MrLee Lenke til kommentar
oystein93 Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 en 300W strømforsyning vil holde ja..bruker ikke AMD64 cpu'ene mindre enn XP CPU'ene da? og iallefall de nyere Intel...og hvis de klarer seg med 300W PSU...såh... OKEI! Da har vi JA: 1 versus NEI: 1. Uavgjort! Hva sier "flertallet"? Funker Socket754 komponenter tilfredsstillende i CD 300W? Er XP prosessorene vel så krevende som AMD 64 bits? Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Altså, hvis strømforsyninga du har nå ikke duger, så vil ikke den ødelegge de nye komponentene dine. Maskina de vil være ustabil (reboote, harddisker mister strøm, windows låser seg). Det du gjør da, er å kjøp en kraftigere strømforsyning. Det koster ikke all verden. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 300W blir nok litt i det tynneste laget for A64 tror jeg Tenke på at den ikke yter 300W heller, effektivt. Befinner du deg et sted rundt 400 er du safe. Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 300W blir nok litt i det tynneste laget for A64 tror jeg Tenke på at den ikke yter 300W heller, effektivt. Befinner du deg et sted rundt 400 er du safe. Shuttle A64 sin PSU er er på 250W, og det starter opp. Men jeg ville nok anbefale fra 300W og oppover da man som regel har litt mer HDD og DVD spillere i et full tower. Lenke til kommentar
oystein93 Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 300W blir nok litt i det tynneste laget for A64 tror jeg Tenke på at den ikke yter 300W heller, effektivt. Befinner du deg et sted rundt 400 er du safe. Shuttle A64 sin PSU er er på 250W, og det starter opp. Men jeg ville nok anbefale fra 300W og oppover da man som regel har litt mer HDD og DVD spillere i et full tower. Nå har jeg funnet ut at jeg har 340W, og ikke 300W som først oppgitt: chieftek kabinett 340w atxmaxi "Trenger" jeg da kjøpe kraftigerere PSU, om jeg skal ha AMD 64 komponenter (socket754)? Jeg gidder ikke å oppgradere andre komponenter enn cpu, hovedkort, ram og skjermkort. Resten ser slik ut: western digital 80gb 7200rpm aopen cdr 952 bulk 52x aopen cdrw 24x10x40 justlink logitech cordless desktop 3,5" "Alt" henger i hop? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Alt passer ja. Den strømforsyninga vil holde, da jeg kjører en A64 3000+ med ei 350W PSU. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hm, som tidligere nevnt kommer det helt an på kvaliteten på PSU'en. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Ja, men tviler på at chieftec har dårlige psuer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå