Gå til innhold

Oppgradere PC

Anbefalte innlegg

Vurderer seriøst å gå til anskaffelse av dette - håper noen kan gå god for det (eller ikke) rimelig kjapt ;)AMD CPU Athlon XP 2500 1.833MHz Socket A 333FSB 640kb Cache 11clk Barton

Glacial Cooling Fan Socket A/370 All PIII/Celeron AMD Up To XP2800 26dB

Asus Mainboard Socket-A nForce2-ST ATX Audio SATA 1394 Raid USB 2.0(deluxe)

Geil 512MB (2x256MB) DDR PC3200 400MHz DC CL2 5nS 2.5-31V Golden Dragon Series

Connect3d VGA-Card Radeon 9200 256MB DDR AGP DVI TV-Out Retail Powered By ATI Totalt: 3620,-

Gjerne gi "bedre tips" men totalprisen SKAL ikke bli dyrere. Jeg hadde egentlig tenkt meg et Epox EP-8RDA+ hovedkort, men det fant jeg ikke på PS-DATA. Skulle også hatt 2 x Twinmos 256 MB DDR-SDRAM PC3200, men endte opp med ovennevnte. Er også litt usikker på hovedkortet, er dette BRA?

Fra før har jeg et Realtek RTL 8139 PCI Ethernet Card (nettverkskort). Skal jeg fjerne dette, i og med at det finnes integrert lydkort/nettverkskort på hovedkortet? Hva anbefales her? Jeg har et Big Tower fra Chieftic Dragon (300W). Det blir ikke noen problemer med strømforsyningen eller så? (Hvordan funker dette med strømforsyningen i praksis???) TAKK TAKK FOR HJELP TAKK :cool:

Endret av oystein93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten tvil et mye bedre alternativ :yes:

Men du sier ingen ting om hva pcen skal brukes til..

Takker for forslag, skal titte på det.

Skal egentlig kun brukes til tekstbehandling, internett, mp3, litt cd brenning samt diverse spilling. NB! Skal ikke bruke til omfattende spill - er ikke så veldig kresen på den biten. Prøver å henge litt med i tiden (CM, Battlefield, Mafia, GTA etc - ikke noe nettverksspilling osv heller).

Lenke til kommentar

Gidder noen gi informasjon om følgende: (da jeg ikke finner så mye her inne)

Connect3D Radeon 9600XT

GeIL PC3200 Value 512MB

Asus A7N8X

La det være sagt med en gang. Skjermkortet trenger ikke være "all verden". Holder meg unna de siste, nye, omfattende og krevende spill likevel.

Er disse komponentene til å anbefale?

Lenke til kommentar
Spiller du lite/aldri 3D spill, tror jeg kanskje R9200 holder, les forøvrig budsjett testen her på HW.no. Skal du kjøpe 9200, ikke gå for 256MB minne, det er tregere RAM enn den på 128MB, mao. kvantitet.

OK. Ja, har vært innom å tittet på anbefalingene her (inkl. Radeon R9200). Skulle nok holde for meg, tror jeg :cry:

Lenke til kommentar
Spiller du lite/aldri 3D spill, tror jeg kanskje R9200 holder, les forøvrig budsjett testen her på HW.no. Skal du kjøpe 9200, ikke gå for 256MB minne, det er tregere RAM enn den på 128MB, mao. kvantitet.

OK. Ja, har vært innom å tittet på anbefalingene her (inkl. Radeon R9200). Skulle nok holde for meg, tror jeg :cry:

Da foreslår jeg dette som endelig forslag, da kan det ikke være mye å klage over:

Hovedkort: EPoX EP-8RDA+ V2.2

RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack

Grafikkort: Sapphire Radeon 9200SE Atlantis 128MB

CPU: AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Boxed (m/ kjøler)

TOTALT: 2.786,-Komplett

Endret av P@yNe
Lenke til kommentar

Da foreslår jeg dette som endelig forslag, da kan det ikke være mye å klage over:

Grafikkort: Sapphire Radeon 9200SE Atlantis 128MB

TOTALT: 2.786,-Komplett

Bare en liten pekefinger her!

Leste her på Hardware at man måtte holde seg unna SE, da det var et eller annet kjipt (husker ikke hva det var, sto under anbefaling av skjermkort vel)..... ;)

Lenke til kommentar
Bare en liten pekefinger her!

Leste her på Hardware at man måtte holde seg unna SE, da det var et eller annet kjipt (husker ikke hva det var, sto under anbefaling av skjermkort vel).....  ;)

Joa, men husk at jeg tenkte på din øko (?) og at du spilte heller mindre. Du kan jo gå litt høyere i pris, og drite i SE, det sikkert endel bedre.

Endret av P@yNe
Lenke til kommentar

Sånn da....

RAM TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond

Skjermkort: Hercules 3D Prophet 9200 128MB DDR

CPU: AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz BOXED (m/ kjøler)

Nå får du phett merke/utseende på grafikkortet også :D

Totalt: 3.049kr. fra Komplett

Bytta til en en annen Twinmos brikke, med "Winbond", hørt at den er bra

Endret av P@yNe
Lenke til kommentar
Sånn da....

Skjermkort: Hercules 3D Prophet 9200 128MB DDR

Nå får du phett merke/utseende på grafikkortet også :D

Totalt: 3.049kr. fra komplett.no

Ser veldig bra ut! Takk :yes:

Lurer bare på en liten ting til. Er ikke noe problem å bruke alle disse komponentene i et chieftic dragon 300watts system? Det blir ikke for tøft for strømforsyningen?

Er nemlig i tvil om jeg skal velge socketa eller socket754. Hører rykter om at xp-prosessorene krever mer enn amd 64.... Kjenner du til dette? :yes:

Endret av oystein93
Lenke til kommentar

300W skal holde bra. Men er redd for at Socket754 blir for dyrt med ditt budsjett. Om du er villig til å skrape sammen litt til kan du jo kjøpe dette:

hwb.no's tilbud

Der er det med CPU m/ vifte, RAM og Hovedkort. Men ikke skjermkort. Kommer til å koste 1000kr over budsjett. Men da har du jo en helt klart bedre CPU, og rammen skal visst også være bra, noe å tenke på...

Lenke til kommentar
Hvis du skal klokke 2500+ til 3200+ så er ikke 8RDA+ å anbefale. Den har problemer med FSB høyere enn 196, referer her til hw.no sin test av kortet. Skal du høyere må det modding til på kortet.

Hva med denne da?

Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns Aluminium Heat Spreader 2,5-2,8V, GE5123200B

Eventuelt hva må til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...