Gå til innhold

Akam.no: Atv.no?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal snart kjøpe meg TV og i den forbindelse søkte jeg rundt på nettet for å finne ut hva som var verdt å kjøpe.

Desverre fant jeg lite eller ingenting av norske tester.

Er det planer om å opprette f.eks. atv.no eller lignende i framtiden?

Det er ikke sikkert markedet er stort nok for dette.. jeg vet ikke, måtte bare lufte ideen.

Jeg har iallefall funnet ut at jeg skal kjøpe meg en Sony KV-32FQ85 til den nette sum av 11900kr inkl. mva. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Foreløpig er TV ganske kjedelige greier. De formidler kun ferdiglagd lyd og bilde, og den eneste form for interaktivitet den har er at du kan velge kanal, lydstyrke, bildeinnstillinger og tekst-TV. Men slik blir det ikke i framtiden. Når TVen går inn i den digitale verden, vil det vi også her komme en revolusjon. Her er noe vi kan vente oss:

Det blir slutt på TV-antenne/kabel, telefon- og internettlinje. I stedet kommer alle signaler inn til huset via internett på en høyhastighet optisk fiberkabel.

TV-en (eller hva den blir å hete) ligner mer på en PC enn dagens TV:

* Den har operativsystem, f.eks. "Windows TV".

* Samtidig som du ser et program, kan du følge på andre programmer i små vinduer.

* Du får inn programmer fra hele verden.

* Den har hard-disk så du kan ta opp et program mens du ser et annet.

* Du er på internett, så du kan f.eks. betale regninger i nettbanken.

* Den har innebygget kamera så den kan brukes som billedtelefon.

* Den kan brukes til spill. Nye spill kan du laste ned selv.

* De avanserte modellene kan kobles til brannalarm, innbruddsalarm, romtermostat osv. og kan brukes til fjernkontroll og -overvåking.

Alt dette er mulig med dagens teknologi, vi venter bare på at markedet skal ta det til seg. På sikt vil det også bli nye funksjoner som 3D-bilder.

Når digital-TV revolusjonen kommer, vil det garanter komme en aTV nettside. :thumbs:

Endret av PAØ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...