Bluebeans Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Hva er den enkleste måten og opprette tekstfil på? Ikke nødvendigvis .txt da. Jeg må kunne besteme hva den skal hete. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 touch('filnavn'); lager en tom fil med angitt filnavn Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Tror ikke jeg utdypet nok.. Tenkte på en input og en button. Og at man skriver filnavn i inputen også opprettes fila når man trykker på button. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) form.html: <form action="filmaker.php" method="post"> <input type="text" name="filnavn" value="Tast filnavn her, med filendelse"><br> <input type="submit" value="Go!"> </form> filmaker.php (hvis jeg forstod Torbjørn rett): <?php $filnavn = $_POST["filnavn"]; touch($filnavn); echo "Du har laget filen $filnavn, gratulerer!"; ?> EDIT: Endret småfeil. Endret 21. februar 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) eller vil du laste opp en fil? EDIT: du forsto meg rett, jorgen Endret 21. februar 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Husk forresten å CHMOD'e riktig hvis du skal bruke skriptet. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Blei litt revet med... Mekket en litt mer avansert variant, med manuelt mappevalg: filmaker.php: <?php $filnavn = $_POST["filnavn"]; $mappe = $_POST["mappe"]; touch($mappe . '/' . $filnavn); echo "Du har mekket filen $filnavn i mappen $mappe, gratulerer!"; ?> form.html: <form action="filmaker.php" method="post"> <input type="text" name="filnavn" value="Tast filnavn her, med filendelse"><br> <input type="text" name="mappe" value="Tast mappenavn her, må eksistere."><br> <input type="submit" value="Go!"> </form> Er egentlig mye det samme, men er litt fetere + at man slipper CHMOD-dritet. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Kansje du burde ha med noe som velger en mappe hvis $mappe er udefinert...? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 trådstarter glimrer med sitt fravær ;p Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 Back Tusen takk jorgen! Skal få testa det hvert øyeblikk. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Kansje du burde ha med noe som velger en mappe hvis $mappe er udefinert...? Er ikke det slik at hvis variabelen $mappe er tom, har den verdien " "? Dvs. at filen lagres i " /filnavn.fil"? Det skal vel fungere fint, bare mappen har rett CHMOD. EDIT: Garbion: Bare hyggelig. Endret 22. februar 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Kansje du burde ha med noe som velger en mappe hvis $mappe er udefinert...? Er ikke det slik at hvis variabelen $mappe er tom, har den verdien " "? Dvs. at filen lagres i " /filnavn.fil"? Det skal vel fungere fint, bare mappen har rett CHMOD. *DOH* sant det tenkte meg ikke helt om, dvs, jeg fulgte ikke forumreglene!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå