Gå til innhold

Slå sammen to layers i Photoshop

Anbefalte innlegg

hvordan kan jeg slå sammen to layers husker ikke hvordan jeg gjorde det...

##Topic endret av moderator, med gjetninger om hva PS står for. Er det feil for du endre til PaintShop eller hva det nå er. Vennligst la oss slippe dette arbeidet i fremtiden ;) - Blib##

Endret av Smidt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å spare 0,45 sekunder til kan man linke sammen de to layerene (i stedet for legge de under hverandre) og merge med ctrl+e :yes:

Dette er nøyaktig samme løsning som satyrium foreslo, bortsett fra at tastekombinasjonen Ctrl + E brukes i stedet for å velge «Merge Down» fra lagpaletten.

Men selvsagt er tastekombinasjoner svært nyttige å ha!

Lenke til kommentar
For å spare 0,45 sekunder til kan man linke sammen de to layerene (i stedet for legge de under hverandre) og merge med ctrl+e :yes:

Dette er nøyaktig samme løsning som satyrium foreslo, bortsett fra at tastekombinasjonen Ctrl + E brukes i stedet for å velge «Merge Down» fra lagpaletten.

Med andre ord 0,45 sekunder kjappere ;)

Lenke til kommentar

Dette er så utrolig grunnleggende at jeg blir helt skremt.

Hva med å se i 'layer'-menyen før du poster f.eks...

Ka med å ikkje komme inn på WDS forumet som en heilt ukjent person, og klage på andre istede for faktisk å hjelpe?

Denne posten her er like OffTopic som mange andre møkkaposter, men - den hadde iallefall et godt poeng i seg :evil:

Lenke til kommentar

Dette er så utrolig grunnleggende at jeg blir helt skremt.

Hva med å se i 'layer'-menyen før du poster f.eks...

har bare brukt hurtigtasten og ikke menyen. kunne seff tatt en titt der, men kanskje det hadde vært en idè å prøve å

1. hjelpe andre og i stedenfor å rakke ned på de?

2. ikke gå OT i en post hvor svaret kom i allerede første innlegg..

3. la være å si noe, hvis du ikke har noe å birdra med.

sa jeg hadde glemt hvordan jeg gjorde det.. men du glemmer vel aldri du kanskje? :devil:

:p

foreslår av vi legger tråden død nå siden jeg har fått svar :)

Endret av Smidt
Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil merge layers du har laget, men vil lage en slags stamp, kan du gjøre dette (ikke akuratt enkel og huske, men ganske nyttig):

• du velger det øverst layeret og trykker new layer knappen så du får et tomt layer øverst
  • passer på at du har øye-ikonet på de layerene du vil merge
  • velger det nye layeret
  • hvis du ser den (>) pila inni en sirkelknapp som er helt til høyre i det vinduet som viser tab'ene layers, channels og paths. Det du gjør nå, er å holde ALT knappen nede, du trykker og holder venstre musknapp på den (>) knappen, og velger Merge visible. Da vil det nye layeret inneholde en "stamp" av de visible layrene ;)

Lenke til kommentar
Hvis du ikke vil merge layers du har laget, men vil lage en slags stamp, kan du gjøre dette (ikke akuratt enkel og huske, men ganske nyttig):
  • du velger det øverst layeret og trykker new layer knappen så du får et tomt layer øverst
  • passer på at du har øye-ikonet på de layerene du vil merge
  • velger det nye layeret
  • hvis du ser den (>) pila inni en sirkelknapp som er helt til høyre i det vinduet som viser tab'ene layers, channels og paths. Det du gjør nå, er å holde ALT knappen nede, du trykker og holder venstre musknapp på den (>) knappen, og velger Merge visible. Da vil det nye layeret inneholde en "stamp" av de visible layrene ;)

kult, blir nok sikkert nyttig :yes:

Lenke til kommentar

Virkelige møkkainnlegg er dem som bare består av en innholdsløs Google-henvisning.

Når en tråd først er opprettet, syns jeg det beste er å gjøre det mest informative ut av den, noe som også kan komme godt med når man i fremtiden vil referere til eldre innlegg.

Lenke til kommentar
1. hjelpe andre og i stedenfor å rakke ned på de?

2. ikke gå OT i en post hvor svaret kom i allerede første innlegg..

Var bare en generell reaksjon på at terskelen for å spørre andre om noe er skremmende lav når det gjelder programvare på mange forum - 9 av 10 ting folk spør om kan de lett finne ut av selv på få sekunder ved å bruke hjelpefunksjonene i de aktuelle programmene.

Var ikke rettet spesielt mot deg egentlig da - bare et uttrykk for min generelle oppgitthet over at folk ikke engang gidder å prøve selv... :)

Lenke til kommentar
Var bare en generell reaksjon på at terskelen for å spørre andre om noe er skremmende lav når det gjelder programvare på mange forum - 9 av 10 ting folk spør om kan de lett finne ut av selv på få sekunder ved å bruke hjelpefunksjonene i de aktuelle programmene.

Var ikke rettet spesielt mot deg egentlig da - bare et uttrykk for min generelle oppgitthet over at folk ikke engang gidder å prøve selv... :)

er selvfølgelig alltid muligå finne ut av saker og ting en lurer på selv, men hvor stor aktivitet blir det da på forumet? :p

joda, skulle vel gjerne prøvd meg litt frem og sett om jeg kunne finne ut av det selv, men var litt trøtt etter en lang dag. skal undersøke litt mer neste gang. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...