Gå til innhold

Hjelp til kjøp av dig.kamera

Anbefalte innlegg

Hei...

Kan dere gutter hjelpe meg litt. Skal kjøpe dig.kamera til samboeren og trenger deres hjelp. Jeg har IKKE peiling selv, så dette kan bli vanskelig.

Pris: ca.3000

Bruksområde: Mest inne, men noe ute. Er amatører, så tar bilder av familien, fest, bursdager, ferier osv.

Ønsker at det ikke blir røde øyne på bildene når de taes inne (noe vårt gamle dig.kamera var elendig på). Har også en liten babygutt som vi elsker å ta bilder av. Men han ligger ikke akkurat i ro, så det må kunne være et kamera som ikke snapper opp alle bevegelser slik at bildet blir ødelagt.

Legger mange av bildene inn på nettet slik at vi kan sende til familie og venner. Denne funksjonen må derfor være enkel.

Dessuten bør kameraet være lett og hendig, men dette er absolutt ingen krav så lenge kameraet er bra!Bra fargekvalitet bør det nok også ha.

Hva tilbeør osv. bør jeg evt. kjøpe med kameraet?

Håper noen kan hjelpe meg. Samboeren er nok litt "kravstor", og jeg tror han vil ha et BRA kamera med høy oppløsning osv. (?) (Selv om prisen begrenser det en del).

Han vet ikke at jeg kjøper dette til 30 årsdagen hans, så dette blir spennende.

Tusen takk visst noen tar seg tid til å hjelpe :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags minnekort har du fra før da? Hadde kanskje vært greit å slippe å kjøpe dette i tillegg hvis du skal få best mulig kamera for 3000 kr.

Ville tatt en titt på Kodak EasyShare DX 6340.

Fikk hederlig omtale i test her på akamera, og koster ca 2000. Da har du råd til å kjøpe et passe stort (128 mb) og komme under 3000 kr. Kameraet skal være god til å gjengi hudtoner, og bildene får fine farger ifølge testen.

PS

Dersom du vil være trygg på å unngå røde øyne bør du kjøpe et kamera med mulighet for å bruke en ekstern blitz.

Lenke til kommentar

Ene på 64 mb, og andre på 16 mb. Så må nok kanskje kjøpe nytt da?

Kameraet vi hadde (som jeg mistet og ødela), heter fujifilm finepix 30|i.

Dette kameraet var elendig på det med røde øyne, og hadde vi ikke blitz inne ble bildet helt tåkete og fælt. Brukervennligheten var topp og alt det der, men mange bilder ble ødelagt pga.røde øyne.

Skal sjekke opp det kameraet....

Håper ellers på mange tips av dere her inne om hva slags kamera jeg bør kjøpe.

Gjerne med dere som allerede har et kamera i den prisklassen som er MEGET BRA :-)

Takker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...