Gå til innhold

Win Xp Install

Anbefalte innlegg

Hei

Prøvde å installere Win XP i går

Startet med å kjøre CDen fra Windows 98, og kjørte setup. Så kom det blå skjerm og noe om Norton Antivirus, jeg trykket på "Continue". Så startet det filoverføringen og maskinen restartet når det var ferdig.

I DOS skulle det fortsette og begynte med RAID osv med så kom det dette:

"The file ftdisk.sys is corrupted" Please hit a key

eller noe sånt. Jeg måtte starte maskinen på nytt og det kom samme dritt.

Hva skal jeg gjøre for å fullføre installation eller i det hele tatt sette opp XPen

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Boot på winxp-cden istedet.

Ellers må jeg si at jeg stort sett har dårlig erfaring med å oppgradere operativsystemer.

Det beste er "dormat c:", for så å gjøre en ren, ny installasjon a XP.

Albe

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-19 08:49, Filius_two skrev:

Hei igjen

Det beste er "dormat c:", for så å gjøre en ren, ny installasjon a XP.

Mente du "FORMAT C:"?

Det var også det at jeg vil helst ha begge OSene, fordi folk sier at mye klikker i XPen

Hei Fil

He-he Det kom visst en skriveleif der. Ja, jeg mente format.

Men da visste jeg ikke at du ønsket begge operativsystemene.

Da anbefaler jeg i tilfelle å installere dem på to seperate partisjoner, slik at de ikke ødelegger for hverandre.

Ellers tror jeg nok du vil finne ut at MYE mer klikker i 98 enn i XP. Kanskje med unntak av noen gamle spill.

Lenke til kommentar

Eg fikk delt disken mellom 98SE og XP. Har WD disk og brukte Data Lifeguard Tools fra WD når eg la inn 98, C på 1,5GB , D på 9GB og resten uformatert. Fikk da en disk der 10,5 GB kunne brukes. Etter noen dager la eg inn XP, valgte rein installering og området bak D. Delte området i flere deler i XP og la så inn XP i G!, XP har lagt inn CD brenner og DVD spiller som E og F -var slik før XP blei lagt inn..

Har beholdt 98 pga. TV tuner i skjermkortet som ikkje har drivere til XP. Forsøkte å legge inn scanner, kobla til og starta i 98 delen -ingen ny mask.vare, heller ikkje i XP. Har Mustek Scan Express 12000P, fant ingen drivere hos Mustek til denne. Muligens kunne eg kommet rundt dette om scanneren blei lagt inn i 98 når det var rein 98 maskin før XP blei lagt inn. Kjører et DAK program som har krasja i 98 og 2000 Pro uten problem i XP delen i dual maskina nå.

Er kanskje mer vanskelig å dele om en til å begynne med har formatert hele disken med 98 lagt inn. Då bør en kanskje bruke PM eller annet verktøy til å dele disken og seinere under "rein installering" legge XP på et tomt område.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...