Gå til innhold

Skal kjøpe projektor 10-15000,- Hva ser jeg etter?

Anbefalte innlegg

HJELP!!! Jeg har fått penger mellom hendene, og skal kjøpe meg en lenge etterlengtet projektor..

Jeg vil ha størst mulig bilde og best mulig oppløsning (selvsegt) :)

Forstår ikke helt hva ANSI LUMEN betyr, men regner med at jo høyere jo bedere?

Noen forslag?.. Hvor er det billigst å kjøpe? Komplett ser billige ut.

Fint med litt expert hjelp her.

PS.. Hva er Adapter plate?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk ut prosjektoren Infocus X1 som digitalimpuls.no selger, den koster nå 9000,-, men kostet 15-18 tusen for noen månder siden, den er også bladet Lyd og Bilde sin refenrance modell i den prisklassen, den har fått mye bra kritikk ellers også.

Den går også under navnet Infocus ScreenPlay 4800.

Ansi Lumen er lys styrken på prosjektoren, som ofte er mye bra, men heller ikke for mye, hvis det blir for mye lys, vil det sorte i bilde bli grått, noe som ikke er bra. Det man skal se etter er hvor mye kontrast projektoren har, der er mye best, men det er stor forskjelle fra prosusent til produsent på hvordan man måler dette. DLP projektorer har som regel mye mer en LCD projektorer, og Infocusen er en DLP.

Sjekk litt på nettsider som anmelder projektorer og les, men dette er den projektoren jeg har tenkt meg, men tipper det blir den oppgraderte versjonen som snart kommer, Infocus ScreenPlay 4805

NB! den eneste forskjellen på X1 og 4800 er at 4800 startet i 16:9 modus og at den har litt andre farge instillingen fra produsenten, fordi X1 er for kontor, og 4800 er for hjemmekino, men faren er det bare å stille på selv, noe som alltid lønner seg uansett.

Adapter plate vet jeg ikke hva er, men tipper det er tak feste. Men husk å sjekk om projektoren har de tilkoplingene du vil bruke, X1 har dessverre ikke DVI, men har det meste annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...