Gå til innhold

Anbefaling av kjøp til MP3 spiller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men fillern å har begynt å bli litt usikker igjen, siden det er jo ganske greit at Mp3 spillern er såpass liten, og da ville en Iriver flash basert, passe veldig bra for meg og etter å sikket litt mer på de forksjellige spillerne så har jeg begynnt å falle mer og mer for Iriver den som er fyr annbefalte på første av topicen min her, min vis det skulle bli denne, så gjør jeg vel ikke noe dumt, jeg får jo plass til rund 50-100 sanger unasett ikke sant? og det er jo nok syns jo jeg,

kan noen gi meg pros og cons anngående denne spillern?

vis dere er usikker på hvem jeg mener så er det denne: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...01&l=2&lantall=

Lenke til kommentar

remy5: Den spilleren som du har linket til ovenfor, som er en iRiver iFP-190TC med 256mb minne , er en god spiller som du kan finne en test av her.

Jeg har selv en iRiver ihp-140, men synes at det er litt pes å dra denne med seg overalt. Ikke misforstå, det er en utrolig bra sak, og den er ikke stor, men etter å ha hatt en liten flash basert spiller rundt halsen, så viste det seg som et klart førstevalg på de små turene ut (på tur med bikkjen, på butikken, trikken til skolen og toget til jobb). En harddisk basert spiller er fin på litt lengre turer, eller de dagene du virkelig ikke aner hva du vil høre på! Da er 500 cder lagret på en hd-basert spiller nok å velge mellom! ;)

Så, jeg har sett litt etter flashbaserte spillere jeg også, og kommet frem til et lite knippe alternativer:

iRiver iFP 390T. Test her.

Jos Mp110 .

Jos Mp300

Har sett litt på andre spillere også, som Diva Gem 128mb, og Xen Emp-200 128mb, men ettersom jeg ikke kan finne butikker som selger dem her hjemme i Norge blir det litt uaktuellt (toll, moms, osv.) Har forresten sett litt på Melodistik Fx , men er litt skeptisk ettersom jeg ikke har funnet noen erfaringer eller tester på denne.

Selv tror jeg nok at jeg kommer til å kjøpe Jos mp110 med 128 mb minne, rett og slett fordi de korte turene mine ikke er lange nok til å lytte gjennom 128mb med musikk :) og fordi det er en meget god spiller til prisen.

Lenke til kommentar

Tror det var jeg som anbefalte deg denne http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...01&l=2&lantall=

Jeg har nå hatt den i noen dager, og den fungerer kjempefint. Angrer ikke ett sekund. Før hadde jeg en creative dap jukebox med 6gb harddisk. Jeg tenkte lenge på creative zen, men så streifet tanken meg: "har jeg egentlig bruk for stor plass. Jeg skal jo kun ha spilleren på korte turer." Jeg har 30gb med musikk på pcen og jeg synes nå det fungerer kjempe fint å bare plugge inn spilleren i usb porten å kopiere over det jeg vil høre på akkuratt på nå, på denne turen med hunden etc. Dessuten hva er vitsen med å ha over 5000 sanger på en spiller med kort batteritid? Det eneste måtte da være lange reiser der man ikke har tilgang til pcen og musikken der på leeeeenge.

Hvis du ikke reiser veldig mye på lange turer tror jeg det er like greit med en flashbasert spiller. Den eneste ulempen jeg har funnet med spilleren er at batteritiden ikke stemmer helt med det som stod. Det sto 20 timer og jeg får kanskje halvparten. Det er jo alikevell kjempebra. Det er jo bare å sette inn ett nytt aa batteri. Den korte batteritiden skyldes kanskje at jeg bruker billigbatterier og at jeg ikke har oppdatert firmware. Jeg kan ikke si noe sikkert der.

Mitt råd til deg: Kjøp flash basert spiller hvis du ikke ofte er på lange turer.

Lenke til kommentar

heheh er ikke ofte ute på lange turer til utlandet osv.. jeg, og jeg tenkte at jeg skulle bruke den når jeg var på skolen, ute med hundene, ute med venner, når jeg reiser med tog osv... så jeg har egentlig ikke bruk for en harddiskbasert mp3 spiller når jeg tenker meg om, så det blir nok den Iriver :p

Lenke til kommentar

Ser at Jos 110 blir nevnt her. Utrolig liten og fin spiller. 256MB minne holder helt greit til lufting av hund, tur til butikken etc... Hvis du ser på kroner per MB, så blir det ikke noe godt kjøp med en slik spiller, men det du må ha i bakhodet er at du slipper å gå rundt med en harddisk i lomma. Harddisk baserte spillere blir automatisk tunge, og de inneholder en del fin-mekanikk som ikke liker støt og rystelser. Jeg tror vel ikke du hadde tenkt å kaste den mye ibakken, men det kunne du sikkert gjort med en flash-minne basert spiller. Ingen bevegelige deler og veldig lav vekt (Jos 110 veier 41g, en Ipod 176g og en Zen 204g).

Med den overføringshastigheten du har på USB'en i dag, er det ikke noe slit med "bare" 256MB minne. Du fyller jo opp nye sanger på null-komma-svisj! Når er det du hører på mer enn 2,5 - 3 timer musikk sammenhengende i det daglige liv? Det har ikke jeg tid til... Eneste er hvis du skal på interrail til sommern eller tar bussen timesvis til og fra jobb eller skole. Da hadde jeg kjøpt en harddisk basert spiller uten tvil. Sjekk bare nøye hva du verdsetter lav vekt og litt mindre kapasitet eller mye plass og en litt tyngre spiller.

Lenke til kommentar
remy5: Den spilleren som du har linket til ovenfor, som er en iRiver iFP-190TC med 256mb minne  , er en god spiller som du kan finne en test av her.

Jeg har selv en iRiver ihp-140, men synes at det er litt pes å dra denne med seg overalt. Ikke misforstå, det er en utrolig bra sak, og den er ikke stor, men etter å ha hatt en liten flash basert spiller rundt halsen, så viste det seg som et klart førstevalg på de små turene ut (på tur med bikkjen, på butikken, trikken til skolen og toget til jobb). En harddisk basert spiller er fin på litt lengre turer, eller de dagene du virkelig ikke aner hva du vil høre på! Da er 500 cder lagret på en hd-basert spiller nok å velge mellom!  ;)

Så, jeg har sett litt etter flashbaserte spillere jeg også, og kommet frem til et lite knippe alternativer:

iRiver iFP 390T. Test her.

Jos Mp110 .

Jos Mp300

Har sett litt på andre spillere også, som Diva Gem 128mb, og Xen Emp-200 128mb, men ettersom jeg ikke kan finne butikker som selger dem her hjemme i Norge blir det litt uaktuellt (toll, moms, osv.) Har forresten sett litt på Melodistik Fx , men er litt skeptisk ettersom jeg ikke har funnet noen erfaringer eller tester på denne. 

Selv tror jeg nok at jeg kommer til å kjøpe Jos mp110 med 128 mb minne, rett og slett fordi de korte turene mine ikke er lange nok til å lytte gjennom 128mb med musikk  :)  og fordi det er en meget god spiller til prisen.

Jeg har planer om å kjøpe mp3-spiller også, men vet ikke hva jeg skal ha.. jeg har sett litt på JOS sine modeller, Rhomba og beatsounds. iRiver ser litt klumpete ut, men er også under vurdering.. mulig den smetter lett i lomma, men tror den blir en stor klump under trøya om den henger rundt halsen..

Selv om jeg sikkert handler på nett, tror jeg det er lurt å ta en runde på byen å klå litt på spillere i butikk. har ikke gjort det enda, så det er ganske åpent.

krav jeg stiller, som de overnevnte fyller mer eller mindre:

-256mb

-radio (et suplement til lyttetid ved lange turer=

-design (kompakt og lett grunnet jogging, sykling og brettkjøring)

-batteri om det varierer mye

-passe bra lyd. (er ingen superkjenner av det perfekte lydbildet, men hører at 96kbps høres flatt ut)

om noen har en link til en mer passende tråd å spørre om dette, eller starte en ny, er det bare å si i fra..

EDIT: den heter Asono Beatsounds, ikke beatmaster :p

mvh

Kjetil

Endret av kjerts
Lenke til kommentar
hva er forskjellen på en flash basert mp3spiller og en annen. mulig dårlig forklart, men hvilke typer mp3spillere finnes (tenker ikke på hd-spiller vs liten)?

flashbasert er vel alle andre enn HD-baserte spillere. Altså innebygget minne/RAM. I allefall har jeg brukt den betydningen.

** Correct me if I'm wrong..!

Lenke til kommentar
iGP-100.. EID

med litt surfing på forumet blir man fort lei av slike innlegg.. Det er en tendens i mange diskusjoner om hva som er bra, at folk skryter hemningsløst om produktet de selv har. I dette tilfelle helt uten å begrunne det også..

Er det for å overbevise seg selv om å ha gjort et godt kjøp, eller?

Det er fint at folk kommer med innspill om produkter de har, men når de ikke takler tanken på negative sider ved noe de selv har kjøpt, er det lite konstruktivt..

back to topic: har ikke sett spillerne live, men har surfet litt. JOS MP-110, har den line-inn, med mp3-komprimering? er ikke sikker på hvor viktig dette er, men...

Lenke til kommentar

kjerts: Er så enig med deg!

Har sett litt på Jos mp110, kan ikke se at den har line-in, og heller ikke direkte mp3 encoding. Det ser ut som om data som skal legges inn på den må overføres via usb sticken. Ellers har den jo fm-radio og diktafon.

iRiver Igp-100 er nok en grei spiller for den som vil ha plass utover det som en flash basert spiller kan gi. Personlig synes jeg det blir litt rart å ha en spiller som er så liten som en flashbasert spiller, men med ulempene til en hdd basert spiller (batteritid, støt, bevegelige deler osv.) 1,5 gb plass er fint det, men man får også flashbaserte spillere med 1gb minne nå, og for meg vil det være et bedre kjøp.

Lenke til kommentar

Morn

Eg har ein ipod og er godt nøgd med det.

Noko eg synest er kjekt å ha er fjernkontrollen, viss du først har prøvd det klarer du deg ikkje uten. Såklart litt enklare med flash baserte spelare.

Har testa litt uten fjernkontroll og det er ikkje mykje moro... greit å raskt kunne bytte sang, stille volum og trykke pause.

Lenke til kommentar
Morn

Eg har ein ipod og er godt nøgd med det.

Noko eg synest er kjekt å ha er fjernkontrollen, viss du først har prøvd det klarer du deg ikkje uten. Såklart litt enklare med flash baserte spelare.

Har testa litt uten fjernkontroll og det er ikkje mykje moro... greit å raskt kunne bytte sang, stille volum og trykke pause.

om man har plass til en iPod i lomma er det jo en perfekt spiller. men skal man ha den til trening blir den fort for stor for meg..

Jeg er ute etter en spiller som er så liten å hendig at den ser ut som en fjernkontroll i seg selv :-)

MP-110 fra JOS er jo så stor som en pakke tyggegummi, i følge mine beregninger.

asono's beatsounds ser litt for stor ut, men har fått bare god kritikk. dagbladet.no har en grei test av flashbaserte spillere, ellers savner jeg en sammenligning av ulike modeller her på HW.no...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...