Gå til innhold

Anbefaling av kjøp til MP3 spiller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mhm tror det blir Creative Zen på meg ja, men er det noen her som har Creative Zen og kan fortelle litt om den hvordan den er osv...?'

det hadde vært fint  :love:

Jeg har Creative Zen NX selv:

Spilleren har et godt menysystem, og det er lett å navigere mellom de ulike undermenyene, endre på playlists og finne det du leter etter. Vel å merke når du blir vant til det.

Du trenger å installere en egen driver for å kunne bruke den som en "ekstra harddisk". Overføringen her var veldig ustabil, men nyeste firmware fikset dette problemet. Det eneste å merke seg her er at programmet, logisk nok, krever at batteriet er fullt. En titt innom "rescue-menyen" og reload av OS fikset det som var av problemer med ustabil overføring. Det som likevel er irriterende er en høy latency når du browser gjennom filene. Men dette er ikke irriterende med mindre du har mange kataloger og filer.

Til musikkoverføring bruker jeg det programmet som fulgte med (husker ikke navnet). Dette programmet er etter mitt syn bedre enn iTunes hva det angår oversikt og funksjonalitet (men de lyseblå fargene kunne jeg klart meg foruten). Btw. så følger det med en del klassisk musikk, som allerede ligger på spilleren. Disse "sangene" kan du ikke overføre til PC'en (men en "fiks" med en hex-editor, som er beskrevet i en artikkel på her skal ordne dette) fordi musikken egentlig bare er ment for å introdusere funksjonene til spilleren (Creatives argument)

Du får med en "veske" som du kan bruke til å feste spilleren til et belte e.l , og som attpåtil gir spilleren veldig god beskyttelse.

Batteriet er et "standard" 3,6 volts oppladbart lithium-ion-battery. Dette blir tilgjengelig hvis du tar av fordekselet på spilleren. Desverre har denne låsen en tendens til å åpne seg i utide (en knott som må dyttes til siden), men dette slipper du hvis du bruker bærevesken eller har den i lommen (derimot hvis du vimser rundt mens du holder den i hånden...).

Spilleren fikser fint både kuldegrader og joggeturer, bortsett fra at den kan kjennes litt tung ved lange steg (hint: ikke bruk sæggebukser).

Desverre så har LCD-displayet klart å dø på spilleren min. Muligens skyldes dette et fall mot bakken (bare en hypotese), men i så fall så har harddisken overlevd fallet. Men det er liksom ikke så kult å gjette seg frem til albumlisten, for å så trykke inn "hjulet" og bla til riktig valg når jeg ikke ser en damn shit. Skal sende den inn til reklamasjon og se hva som skjer...

Øreproppene som følger med er faktisk brukbare (sammenliknet med det andre skrammelet som vanligvis følger med), men de har hatt en tendens til å skurre i det siste (jeg spiller på full guffe - dævvhørt vettu ;-) )

En åpning av bakdekselet (uten å fjerne garantiklistremerket) avslører at det er en 4200 rpm HD fra Fujitsu. Denne skal det være mulig å bytte inn i noe større, men såvidt jeg har forstått går grensen ved 60gb (mulig begrensning i OS/Firmware).

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
mhm tror det blir Creative Zen på meg ja, men er det noen her som har Creative Zen og kan fortelle litt om den hvordan den er osv...?'

det hadde vært fint :love:

Jeg har også creative zen NX, og er veldig fornøyd! :)

har bare hatt den i noen dager da... men førsteintrykket av denne spilleren er bra!

GO Creative zen NX!!! :thumbs:

Lenke til kommentar
Har testen zen usb2.0

Les den på brukertester forumet :yes:

kan ikke vente til jeg får den ^^

skal bli digg med en MP3 spiller ja :D

takk for super hjelp folkenzz :thumbs:

bare lurer at "Radio: Tilleggsutstyr"

hva mener han? hva er det jeg må kjøpe i tillegg? for at radioen skal virke?

Endret av remy5
Lenke til kommentar

Om du kjøper kontroll kan du ta høre på radeio, ta opp i fra den og ta opp andre ting.

Du kan ikke ta opp om du ikke har kontrollen.

kontrollen har fått dorlig kritikk fra noen(veldig dorlig) og bra fra andre.

Kan kun kjøpes fra creatives hjemmesider

:(

Skulle nok ha tatt dette med i testen :ermm:

Husk dette gjelder ikke zen nx og du kan derfor ikke bruke den. Men zen nx er lettere og litt mindre tykkere :thumbs:

Så du blir nok fornøyd men nx.

Les tester på Gear.com

Endret av ASW
Lenke til kommentar

sa Creative Zen NX og Creative Zen USB 2.0 er to forskejllige mp3 spillere?

ASW du ser ut til å vite mye om dette, hvem av de to ville du valgt da?

vis du skule kjøpt en av de nå?

og man får ikke kjøpt den Creative Zen USB 2.0 på komplett sine sider? det er nemelig der jeg har tenkt å kjøpe den fra :-/

finner bare Creative Zen NX der...

Lenke til kommentar
Men jeg har sett litt på den Creative Zen 30 GB Mp3 spillern, den er jo ganske billig i forhold til andre i klassen sin, hva vet dere og syns dere om denne?

værtfall så blir det enten den Creative Zen, eller den Iriver er ikke helt sikker enda, for begge har jo sine negative og positive sider....

Creative's HD-baserte spillere krever installasjon av drivere og et eget program for å overføre musikk, noe som er irriterende hvis du er hos venner og ønsker å utveksle musikk.. Men til den prisen er den jo blant de bedre kjøp.

På ren kvalitet ville jeg gått for iRiver sin HD player, men den er jo så svin-dyr - nærmere 5 lapper... iRiver's Flash-player er nok tingen. De gamle prisme-formede modellene skal visstnok også ha bra Sennheiser øretelefoner.

Lenke til kommentar
Men jeg har sett litt på den Creative Zen 30 GB Mp3 spillern, den er jo ganske billig i forhold til andre i klassen sin, hva vet dere og syns dere om denne?

værtfall så blir det enten den Creative Zen, eller den Iriver er ikke helt sikker enda, for begge har jo sine negative og positive sider....

Creative's HD-baserte spillere krever installasjon av drivere og et eget program for å overføre musikk, noe som er irriterende hvis du er hos venner og ønsker å utveksle musikk.. Men til den prisen er den jo blant de bedre kjøp.

På ren kvalitet ville jeg gått for iRiver sin HD player, men den er jo så svin-dyr - nærmere 5 lapper... iRiver's Flash-player er nok tingen. De gamle prisme-formede modellene skal visstnok også ha bra Sennheiser øretelefoner.

det med drivere og programmet er jo ikke et så stort problem, tar ikke så mange mb og er fort gjort å installere...

Lenke til kommentar

det bryr ikke jeg meg noe om, jeg vil bare få så mange mulig sanger innpå MP3 spillern min jeg, og da syns jeg en iriver med 256/512 mb blir alt for lite, det er jo bare 50-200 sanger, og det går altfor fort å fylle opp.

så det blir nok den creative Zen Nx på meg gitt :D

ellers så kansje jeg venter litt og ser om prisen faller på noe og om det kansje komer noe nytt jeg liker!

Endret av remy5
Lenke til kommentar

remy5

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg valgt om jeg skulle kjøpe nå ,men er fornøyd med min zen usb2.0

Kan jo ramse opp noen forskjeller :

Zen nx

Grønt lys

Kan skifte battery (den eneste hardisk baserte som kan) batteri varer ikke evig

8 mb ram

ikke mulighet for kontroll

Kan ikke lades via usb.

Spillerne er ganske like men her er zen usb2.0 :

Blått lys

Kan ikke skifte battery

Mulighet for kontroll

16 mb ram

kan lades via usb (går veldig treigt)

har også hørt rykter om at zen nx og xtra har en raskere prossesor (noe lignende)

Tror det er sikkrest å gå for nx

:thumbup:

Les mer på Nomadness

Zen xtra 30 gig er jo et bra valg

Endret av ASW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...