Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett deling med XP

Anbefalte innlegg

Jeg har telenor ADSL, og 2 PC'er der den ene er server. Før hadde jeg win98 på den og kjørte sygate. Da fungerte alt suverent. Så installerte jeg XP på den, men hvis jeg bruker innebygget ICS, virker bare halve internett...noen sider virker, andre ikke, og IRC tuller. Får connecte og joine, men hvis jeg joiner en kanal med mer enn 30 brukere eller noe sånt, lagger det helt til jeg blir disconnected. Nå installerte jeg Sygate Office Network igjen, men det virker som om den klusser litt. DHCP serveren virker ikke som den skal, og når jeg prøver å gå inn på en side på klient-pc får jeg bare fram Title på sida. Veldig rart. Noen som har løsningen på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har (nesten akkuratt det samme problemet) Tre PC'er, alle med Win XP. På maskinen som er server funker alt som det skal. På de Clientene kommer de inn på Hotmail, de får logget på Messenger, og Microsoft.com. Men det er det. Har lest utallige artikler om internet sharing på XP, men ingen har kommet over dette problemet..

Lenke til kommentar

Er dere oppmerksomme på at Veiviseren for installasjon av små nettverk MÅ kjøres på de andre klientmaskinene dersom de IKKE kjører win2000 eller XP?

Denne veiviseren vil nemlig installere en del filer i tillegg, sannsynligvis erstatte tcp/ip protokollen som finnes i win9x.

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

Glemte kanskje å si at jeg hatt XP på den PC'en som er klient lenge :smile: Og før virka alt som det skulle. Det snodige er at Sygate ikke virker under XP, selv om det står at det skal virke. Må vel skaffe meg en gammel PC og sette opp smoothwall, men det kan blir vrient å skaffe. Det beste hadde vært å få delt internett som før. Rart det med IRC også. Klikker når jeg joiner store kanaler. Ga meg hodebry. Håper på raske, gode svar :smile:

pifler

Lenke til kommentar

Jeg har gjort alt korrekt. (Opp til flere ganger) Jeg har dobbeltsjekket og trippelsjekket. Og prøvd utallige forskjellige muligheter. Men fortsatt er klientenes surfig begrenset til Hotmail, MSN messenger og Microsoft.com.

En mulighet jeg ikke har prøvd er å bruke en proxy, men jeg kan ikke bruke Telenor sin, for jeg befinenr meg ikke i Norge. Hvor kan jeg eventuelt finne en proxy til der jeg hører til??

Noen som vet? Eller som har andre forslag?

......venter i spenning.......

Lenke til kommentar

Jeg har satt opp internett deling mange ganger før, og har aldri hatt problemer. Tror det er serveren det er noe galt med. Kommer inn på IRC og alt, men bare små kanaler. Det gjør det litt verre. Ser ut som om serveren ikke vil fungere som gateway. DNS funker også fint. Håpløs situasjon...skulle hatt en gammel box :razz: så kunne jeg nerda meg litt med linux.

Lenke til kommentar

Slått av QoS ? Den bruker jo en viss prosentdel av linjen til noe greier, som uansett ikke er nødvendig.

Er blant annet masse services i XP som du ikke trenger å ha i bruk, sikkerhetsmessig og rent ressursfrigjørings. Hvis du går inn på tucows.com, der finner du en hær av andre proxy programmer, og helt sikkert noen som er laget til XP.

Har du skrivd inn ipen til hosten inn i gateway delen av tcp/ip på klient PC-en din ?

Er masse også som kan kikkes på men er så trøtt i trynet at jeg ikke helt husker alt. Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...