miniPax Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Noen som har fått testa dette spillet? Virker rimelig fett... Og likte jo personlig Freelancer... X²-The Threat Lenke til kommentar
Marvel Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg likte Freelancer veldig godt. Testa piratversjonen av X2 og ble veldig skuffet. Syns spillet var innviklet og kontrollen på skipene var dårlig. Nesten umulig å treffe noe med å sikte selv. Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 X2 er et veldig bra spill. Mye bedre enn Freelancer, og er vel den eneste Elite etterfølgeren som er noe å satse på. Mange ting som ikke er 100%, f eks AI rutinene for kamp, samt menysystemet. At noen har problemer med å treffe noe, tilskriver jeg kun liten trening. Har ikke noe problem med å treffe noe Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Spillet prøver ikke å være Freelancer heller! Det er faktisk to helt forskjellige spill, så da hadde du feil forventninger. Mens freelancer er et rent action-spill (med litt trading), er X2 et rent strategi/trade-spill på linje med Elite. Selvsagt er det mye mer avansert. Var vel bare ikke rette typen spill for deg da. Jeg liker det. Det er et tilbakeblikk på simulatorer slik de var i gamledager, med 200 keyboard shortcuts man MÅ lære seg før man i det hele tatt skjønner hva man driver med. Sånt er artig Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Gleder meg til det, får det snart Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Kjøpte det i går. Fikk ikke til dataen før seint på kvelden, så jeg fikk kun spillt i tre kvarter. Men for en MUSIKK Måtte docke gang på gang bare for å høre den herlige musikken som kom når autopiloten tok til og flyet gjorde seg klar til landing. Synes det var et bra kjøp og har ikke hatt problemer med kontrollene. Det er jo en fin innføring i coveret. Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Er spillet ute i hyllene? Ser rimelig bra ut, men har ikke sett det noen steder.... Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Både spiderman og spaceworld her i ålesund har det og når de treige jævlene (unnskyld) har fått det inn burde de fleste andre ha det. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Synes det var et bra kjøp og har ikke hatt problemer med kontrollene. Det er jo en fin innføring i coveret. Jeg hadde heller ikke det. Jeg forstod faktisk ikke at tutorial var det som het "simulator", så jeg gikk bare i gang med å spille med en gang. Gikk helt greit, ved hjelp av manualen og oversikten på cd-cover-tingen. Nå har jeg spilt X: Beyond the Frontier, og en del andre spill i sjangeren, så det kan være derfor jeg ikke hadde noen problemer. Det er jo klart det er en del ting å huske på, men det er slikt du plukker opp etter hvert som det er nødvendig. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Eneste jeg ikke har kommt i gang med er trading. Klarer å kjøpe, men ikke å selge. Men har ikke gjort mer enn et halvt forsøk en gang. I dag skal det først lyttes til musikken. Docke, docke, docke! Og så skal jeg spille LENGE. Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Hvor likt er dette spillet Elite og oppfølgeren Frontier? Forguder de to spillene og lurte på om X2 kunne sammenlignes på enkelte måter? Er det mer som elite eller mer i retning av Privateer? Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg har ikke så vanvittig mye erfaring med Privateer (dessverre), men dette spillet har klare likhetstrekk med Elite-serien. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Absolutt et underholdende spill. For de som har problemer med å styre, så anbefales det sterkt å prøve å styre med joystick, da kontrollen blir mye enklere da. Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Hvor likt er dette spillet Elite og oppfølgeren Frontier? Forguder de to spillene og lurte på om X2 kunne sammenlignes på enkelte måter? Er det mer som elite eller mer i retning av Privateer? Det ligner forsåvidt en god del mer på Elite, Elite+, Elite2 (etc) enn på privateer, i og med at man har 100% frihet i spillet. Det er mye mindre univers enn i Elite, tror det er snakk om ca 100 sektorer (Har ikke talt over kartet mitt i det siste ). Ta en titt på www.egosoft.com for å lese mer om det. Likte du Elite, blir du ikke skuffet av X-serien. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg klarer rett og slett ikke å skyte ned et eneste piratskip. Har på følelsen at kanonene mine (standard greiene du får til å begynne med) ikke kan skade en katt en gang. Har lest at man ofte må finne det svake punktet i skjoldet, men ser ikke ut til å finne det på verken de vanlige piratskipene eller orinocoene. Får prøve litt i dag og. Må få det til i løpe av de neste 5-6 mi(sta?)zuraene for at ikke en Boron prinsesse skal dø. Av en eller annen grunn må de ha whiskey og hasj for å lage medisinen hennes. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Hvor likt er dette spillet Elite og oppfølgeren Frontier? Forguder de to spillene og lurte på om X2 kunne sammenlignes på enkelte måter? Er det mer som elite eller mer i retning av Privateer? Nå kan du faktisk finne det ut selv: http://gamer.no/art.php?artikkelid=5865 Lenke til kommentar
storeelg Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Vel - istedet for å sitte på jobb og simulere arbeid fant jeg heller ut att jeg skal stikke å kjøpe X2. Ser ut som det er verdt det etter å ha myset gjennom de offisielle forum Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Ferdig med demoen nå og for å være ærlig er jeg ikke sikker på om den ga mersmak. Jeg likte oppsettet, layout og GUI men selve demoen var såpass begrenset at jeg ikke fikk noe særlig feel av et stort univers. Men, jeg får vel stole på folket og satse på at det er bra og heller løpe ut og finne det i hyllene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå