Gå til innhold

Skurring i lyden

Anbefalte innlegg

Etter jeg fikk ny maskin så har jeg fått noe skurring i venstre lyd kanal(litt i høyre også)

dette hadde jeg ikke på min gamle maskin med innebygget lyd i Aopen hovedkortet.

jeg kjøpte nytt lydkort, men det skurrer like mye i audigy som det gjorde med SB live5.1

har prøvd headsetet mitt på flere lydkilder bla minidisk cdspiller osv og der er lyden helt topp.

Så hvor kommer denne skurringen ifra?

prøvde headsetta på innebygde lyden i nye hovedkortet men der var det liksom ingen bass bare full guffe på diskanten...

noen som veit hva detta kan være??

er det noe med hovedkortet som kan være feil?

har Epox 8kha+ HK xp cpu ibm desktar compaq 10100mbps netkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

'I put my trust in you'...Linking Park ' In the end' - kuuul !

- some files download in high resolution, too much for your card - try downgrade some: properties/ MPEG Layer decoder/ filters/ quality frequency set:

half...

...ellers kan det være kortet står trøkt opp mot nettverkskortet - fløtt en PCI-plass ? ( lekkasje of vibrations )

- ellers, har'u ei fet låt å anbefale ?

Lenke til kommentar

'Skurring' og diverse andre lumskheter som du opplever er du ikke alene om. Utallige personer har problemer med skurring enten i forbindelse med skjermkort-aktivitet, harddiskaktivitet og mangt annet.

Jeg opplevde store problem med mitt nå avdøde KA7 HK m/ VIA chipset og Soundblaster 128, dette kørte på den tiden Windows98SE. Jeg synest å huske at dette kunne rettest litt på ved hjelp av VIA 4in1 upgrade instalert sammen med lykort driveren i en bestemt rekkefølge ( Vet, det hørest helt 'mongol-lignende' ut, men slik var ståda da).

Utifra erfaring kan det faktisk virke som det er VIA som er synderen når det gjelder slike ting, de har ikke alltid vært heeelt oppegående med broene mellom S. og N.

Jeg har i senere tid gått gjennom et par lydkort til og kom fram til at SB live var inntertier for meg, ingen skurring, ingen ustabilitetsproblemer, bare ren&pen lyd.

Mitt forslag er derfor som følgende :

* Oppgrader VIA-chipset software.

* Sjekk etter eventuelle (strøm)ledninger som ligger presset mot kortet ( Jeg har opplevd forstyrrelser selv med en IDE-kabel som lå oppmot lydkortet mitt).

* Test ut et par andre lydkort :wink:.

mvh

Odd Rune

Lenke til kommentar

når de gjaldt 'den fete låta', kan jeg anbefale:

System of a down - Snowblind

Slipknot - Spit it out

Squarepusher - Squarepusher theme (sicko)

Manboy - A Bore (Finske folk, patentelig musikk, antar de kommer til å nå ganske langt, er bare tidsspørsmål før de tar skikkelig av).

Children of Bodom - Kissing the shadows

Nightwish - Wishmaster (Eeeegentlig er det stygt gjort av meg å bare nevne 1 nightwish sang, for alt er _genialt_, men det får så være..)

The The - Armageddon days

Last ned minst 5 sanger av ver gruppe, så har du fått en god porsjon non-mainstream musikk :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...