Gå til innhold

Skurrinbg i lyden


Anbefalte innlegg

Etter jeg fikk ny maskin så har jeg fått noe skurring i venstre lyd kanal(litt i høyre også)

dette hadde jeg ikke på min gamle maskin med innebygget lyd i Aopen hovedkortet.

jeg kjøpte nytt lydkort, men det skurrer like mye i audigy som det gjorde med SB live5.1

har prøvd headsetet mitt på flere lydkilder bla minidisk cdspiller osv og der er lyden helt topp.

Så hvor kommer denne skurringen ifra?

prøvde headsetta på innebygde lyden i nye hovedkortet men der var det liksom ingen bass bare full guffe på diskanten...

noen som veit hva detta kan være??

er det noe med hovedkortet som kan være feil?

har Epox 8kha+ HK xp cpu ibm desktar compaq 10100mbps netkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


ost3n skrev (2002-03-19 03:07):

Etter jeg fikk ny maskin så har jeg fått noe skurring i venstre lyd kanal(litt i høyre også)

dette hadde jeg ikke på min gamle maskin med innebygget lyd i Aopen hovedkortet.

jeg kjøpte nytt lydkort, men det skurrer like mye i audigy som det gjorde med SB live5.1

har prøvd headsetet mitt på flere lydkilder bla minidisk cdspiller osv og der er lyden helt topp.

Så hvor kommer denne skurringen ifra?

prøvde headsetta på innebygde lyden i nye hovedkortet men der var det liksom ingen bass bare full guffe på diskanten...

noen som veit hva detta kan være??

er det noe med hovedkortet som kan være feil?

har Epox 8kha+ HK xp cpu ibm desktar compaq 10100mbps netkort.


Skjekk kabelen som du bruker på høytaleren.

Lenke til kommentar

Skal vi se, nå må jeg kjappe meg (autofil om noen minutter).

 

Hvis du har et hovedkort med VIA chipsett, les videre:

 

-Installer en patch fra VIA for å fikse bugen (den finner du link til på denne sia, se for februar eller noe sånt.

-Deaktiver DMA (Direct Memory Access) og bruk PIO i stedet for, men da er det til gjengjeld mindre ytelse.

 

Hvis du fremdeles har problemer med skurringa når det er aktivitet på IDE/PCI kanalene kan det lønne seg å skjekke sia til soundblasterkortene.

 

Fremdeles problemer?

Ikke spør meg.

 

__________

Tresprit

 

Engelsk time:

-Why Windows when Linux?

Hvorfor WinDOS når Linux?

-Why Gnome when KDE?

hvorfor gnom når DDE?

-To be or not to be?

Å be eller ikke be?

 

Jeg er humanist, jeg tror ikke på annet enn datamaskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...