Gå til innhold

Kan en bruke AMD64 xp3200+ på socket939?

Fjelldal83

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å oppgradere pc'n min. Etter mye om og men, kom det endelige valget på AMD64 Xp3200+. Men for noen uker siden jeg fikk jeg vite at socket 939 skulle komme og den støttet doble minnkanaler osv... Det jeg lurer på er; Kan jeg bruke AMD64 Xp3200+ på socket 939? Og får jeg doble minnekanaler?

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men men :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt å oppgradere pc'n min. Etter mye om og men, kom det endelige valget på AMD64 Xp3200+. Men for noen uker siden jeg fikk jeg vite at socket 939 skulle komme og den støttet doble minnkanaler osv... Det jeg lurer på er; Kan jeg bruke AMD64 Xp3200+ på socket 939? Og får jeg doble minnekanaler?

Det kan du dessverre ikke. Dagens A64 bruker 754 pinner, mens den nye vil få 939 pinner.

Lenke til kommentar

det kan du ikke men det vil komme A64 3200+ på socket 939....trur æ

Lenke til kommentar

det kan du ikke men det vil komme A64 3200+ på socket 939....trur æ

Ja, man vil kunne bruke både A64/A64FX på den nye sokkelen. (merk: ikke dagens s754 og s940 cpuer)

Lenke til kommentar
Hvordan blir prisen sammenlignet med socket 754? Det jeg tenkte var å kjøpe hovedkort,prosessor og ram. Maks pris 6500 kr.

Den som lever får se ;)

Nei, jeg tror det kommer til å ligge litt høyt i beynnelsen, men etter hvert som de oppdaterer med nye cpuer, vil prisen gå drastisk ned.

Lenke til kommentar

athlon 64 er ein meget god prosessor.

Når det gjeld hovedkort, så er det ein heilt anna historie.

Eg ville venta ei stund med å kjøpe socket 746 hk.

Det er mangen som har problem med desse, og nforce3 hk som skal være ein del meir stabil, er vanskelig å oppdrive her i landet. (iallefall foreløpig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...