XDamage Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Ok, jeg tar det fra starten av. Lyden har funket helt perfekt i lange tider nå, har SoundBlaster Audigy Player lydkort på maskin. Men i dag skjedde noe utrolig merkverdig! Jeg satt de gratis låtene på Ugress sine hjemmesider på nedlasting, samtidig som jeg spillte Prince of Persia demoen. Etter noen minutter med spilling, minimerte spillet seg, og nedlastingen var ferdig. Musikken begynte og avspilles i quicktime på siden deres, selvom jeg lastet ned filen til harddisken. Så jeg slo av musikken og maksimerte spillet igjen, men da var lyden i spillet borte. Jeg slo av spillet og prøvde å høre på Ugress låten, men den funket heller ikke. Ingen lyd på PCen funket. Så jeg sjekket at lyddriverne og alt det der funket som det skulle...og det gjorde de. Men da jeg åpnet lydkontroller (SoundBlaster Play Control) ved å dobbelt-klikke på Volum ikonet, sto Wave nivået på null... Jeg økte Wave nivået, og lyden kom. Jeg trodde problemet var ute av verden, men så oppdaget jeg at hver gang en ny lydfil ble åpnet, gikk Wave nivået til null igjen. Nå må jeg manuellt stille opp Wave nivået for hver eneste lyd avspilling!! Hva i all verden kan dette være? Har aldri opplevd noe lignende. Virus eller noe? Takk for hjelp på forhånd. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 har akurat samme problemet når jeg spiller av WMA lydfiler i Winamp (2.95 RC1). Har ikke funnet ut hvorfor enda. Var det WMA filer du også spillte av? Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg fant faktisk ut av det. Såre enkelt. Det var tydeligvis Sonique (mp3 programmet jeg bruker) som hadde klikket. Jeg bare avinstallerte Sonique og installerte på nytt, nå funker alt som bare juling. Samme løsningen funker sikkert med Winamp. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg fant faktisk ut av det. Såre enkelt.Det var tydeligvis Sonique (mp3 programmet jeg bruker) som hadde klikket. Jeg bare avinstallerte Sonique og installerte på nytt, nå funker alt som bare juling. Samme løsningen funker sikkert med Winamp. hms... soniqe suxx har vært slik til meg i flere winamp versjoner, men skal teste. -j- Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) Rart, samme skjer faktisk enda, men Wave går ikke lenger til null. Men den går fortsatt temmelig lavt. Skjer bare når jeg hører på mp3. Endret 21. februar 2004 av XDamage Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Argh, søppel Sonique! Glemte at Sonique hadde egen volum justering, denne var stillt inn skikkelig lavt, og synkroniseres med master volum på PCen. Problem løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå