hans A Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hvilke PCI slot bruker du? Lenke til kommentar
raastad Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Hvilke PCI slot bruker du? oj.. skjermkortet er ikke pci.. det står i en sånn brun greie husker ikek hva det heter... lydkortet var pci.. og den står sist (nederst) Lenke til kommentar
hans A Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Ta og fjern driverne til lydkortet og slå av maskinen. Så flytter du lydkortet til PCI slot 2. (Eller 3 og 4) Og legger driverne inn på nytt. Du har plasert ditt lydkort i slot 5, som deler IRQ med harddisk kontrolleren. Det kan være der problemet ligger. Lenke til kommentar
raastad Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Ta og fjern driverne til lydkortet og slå av maskinen.Så flytter du lydkortet til PCI slot 2. (Eller 3 og 4) Og legger driverne inn på nytt. Du har plasert ditt lydkort i slot 5, som deler IRQ med harddisk kontrolleren. Det kan være der problemet ligger. ok.. jeg skal teste det... Hvis dette løser problemet så.. takk for hjelpen alle sammen.. =) Lenke til kommentar
raastad Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 vell... akkurat i det jeg skulle gjøre dette... så fikk jeg en melding om at hal.dll er corrupt... kom ikke inn på pc'n.. så nå prøver jeg å instalere xp på nytt... Lenke til kommentar
hans A Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Prøv å søke på hal.dll på microsoft sin side. Her er en link: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;254308 Lenke til kommentar
raastad Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 hmm... er litt seint men.. gidder ikke mer av pc'n... skal snart formatere å starte på nytt... problemet er at det skjer hvær gang jeg har instalert windows... har en annen pc.. den funker fint.. untatt fra at den er drit dårlig... har nesten hatt alt av virus på den men enda går den bedre enn den nye :-( syns det er rart, siden jeg bruker de samme programmer på begge pc'ne.. eneste jeg vet er det dumme lydkortet...(egentlig ganske bra) men jeg har så mye feil med det.. en kamerat hjalp meg... han instalerte alt untatt nett og lyd drivere... da funka pc'n fint i en uke... (da ville jeg ha den tilbake) så hjemme, installerte jeg lyd og nett... så gikk det non timer.. så kom "bluescreenen" (dette har skjedd alle de 10-20 gangene jeg har instalert xp på denne pc'n). alle drivere er helt ny oppdatert fra nettet og.. ****** ass... må få fiksa dette problemet... er fristende å ikke instalere lyd driverne og bruke de innebygde utgangene (som nå er fjerne fra bruk i bios, sånn at de ikek skulle streike med hverandre). tingen er det at jeg egentlig ikke vil kvitte meg med lydkortet,,, skal jo ikke være grunn til å gjøre det heller... men men.. jaja.. det var hele historien om oc'n min Lenke til kommentar
hans A Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Etter det du forklarer er det 99% sikkert at det er kluss med felles IRQ. Så sett lydkortet i PCI slot 2. Hvilket lydkort er det du har, siden du er så begeistret i det? Lenke til kommentar
raastad Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 jeg har Creative Audigy 2 Platinum Ex.. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Jeg hadde et lignende problem med en av de gamle pc'ene. Det var også kombinasjonen creative lydkort og felles IRQ. Da løste det seg med å flytte lydkortet. Kortet var SB128. Tror hovedkortet var Abit BE6-2 Lenke til kommentar
raastad Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 ok... skal teste det så snart jeg får formatert hdd'n.. =) håper det funker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå