trMaG Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) har en fin liten historie til de som ikke liker windows home edition: Våknet opp i dag morges(lørdag) og skrudde på pc'en. I innloggingsvinduet fikk jeg en såkalt "hard error" (fikk helt noia siden maskinen var bare noen uker gammel ). I går fungerte pc'en helt supert og jeg gjorde ingen installeringer av noe slag. Trykket ok på erroradvarslen og fikk blåskjerm. Prøvde så å starte maskinen flere ganger og det samme skjedde hver gang.. eneste forskjellen var at den ikke kom så langt som til innloggingsvinduet!! Var redd jeg at en eller annen hardwarekomponent hadde tatt kvelden , men samtidig kom jeg inn i bios både til hovedkort og harddisk. Prøvde etter mye om og men å formatere og installere windows på nytt. Alt ser ut til å fungere! Var tidligere ikke noen inbitt motstander av windows home, men etter dette holder jeg meg langt unna. Mista alt jeg hadde på hardisken. Har en del av programmene i backup, men mista også en del musikk og filmer.. mag Endret 21. februar 2004 av trMaG Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 F8 og sikkerhetsmodus>systemgjenoppretting hjelper ofta og man slipper å formatere...... Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Prøvde både sikkerhetsmodus og siste oppsett som fungerte, men et funka ikke. Var bare de første restartene jeg kom så langt i oppstart til at det gikk å trykke F8. Prøvde også windowsreperasjon med cd'en.. mag Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 En sannsynlig (men ikke sikker) grunn til den feilen er at du hadde en maskinvarekonflikt. husker jeg opplevde nøyaktig samme symptomene en gang, da jeg satte i et nytt nettverkskort i tillegg til det gamle... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå