Gå til innhold

Athlon XP 2500+ Barton


Zenix-

Anbefalte innlegg

Sitter her i frustrasjon over å ikke få overklokka prosessoren min. Den ble satt i idag, ilag med nye rambrikker og nytt skjermkort. Rambrikkene er 2x512 TwinMOS PC 3200 og skjermkortet ett Sapphire ATI Radeon 9800 PRO. I biosen går det ikke ann å stille på fsben. Hvordan kan dette ha seg? Prosessoren kjører på org. hastighet (1.83 GHz). Hovedkortet jeg har pr nå er ett Asus A7V333.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er at gammelt hovedkort, som mest sannsynlig ikke klarer høyere fsb enn 333MHz. Kanskje litt, men jeg, på mitt Kt400, klarer kun 365MHz.

 

Investèr i et Abit NF-7.

 

EDIT: Det er foresten ikke Pci/Agp lås på hovedkortet ditt heller, noe som kan medføre skader på komponenter i disse slot'ene om du skrur Fsb for langt.

Endret av maestr0
Lenke til kommentar
Det der er at gammelt hovedkort, som mest sannsynlig ikke klarer høyere fsb enn 333MHz. Kanskje litt, men jeg, på mitt Kt400, klarer kun 365MHz.

 

Investèr i et Abit NF-7.

 

EDIT: Det er foresten ikke Pci/Agp lås på hovedkortet ditt heller, noe som kan medføre skader på komponenter i disse slot'ene om du skrur Fsb for langt.

Fordi om det ikke klarer høyere FSB, skal det kunne gå an å stille FSB uansett :roll:

Lenke til kommentar

Hovedkortet er flasha og oppdatert. Rambrikkene er jo ddr 3200, dvs 400 mhz fsb. Hovedkortet støtter jo de. Fikk foressten til å stille på FSB nå, var så enkelt som å stille CPU speed til "manual". Men maskinen likte det overhodet ikke når jeg skrudde opp fsb. Den kjører pr. nå på 166 mhz. Har ett A7N8X-E Deluxe hovedkort liggende, men mangler OS CD, så jeg får det ikke opp å gå enda :blush:

Lenke til kommentar
Hovedkortet er flasha og oppdatert. Rambrikkene er jo ddr 3200, dvs 400 mhz fsb. Hovedkortet støtter jo de. Fikk foressten til å stille på FSB nå, var så enkelt som å stille CPU speed til "manual". Men maskinen likte det overhodet ikke når jeg skrudde opp fsb. Den kjører pr. nå på 166 mhz. Har ett A7N8X-E Deluxe hovedkort liggende, men mangler OS CD, så jeg får det ikke opp å gå enda :blush:

Du kan jo prøve å øke vcore på cpu, da kan du nok øke FSB litt til ;)

Lenke til kommentar
Det der er at gammelt hovedkort, som mest sannsynlig ikke klarer høyere fsb enn 333MHz. Kanskje litt, men jeg, på mitt Kt400, klarer kun 365MHz.

 

Investèr i et Abit NF-7.

 

EDIT: Det er foresten ikke Pci/Agp lås på hovedkortet ditt heller, noe som kan medføre skader på komponenter i disse slot'ene om du skrur Fsb for langt.

Fordi om det ikke klarer høyere FSB, skal det kunne gå an å stille FSB uansett :roll:

Joda, men mine erfaringer med Via's Kt333/Kt400 er at siden det ikke er Pci/Agp lås, så ryker lett komponenter i slotene. Har bl.a. ødelagt et lyd- og nettverkskort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...