Vonbo Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg skal lage en vote, og skal legge inn i en tabell om svaret blir 1 eller 2. Hvorfor virker ikke dette? Når jeg skriver dette: $grey = $_GET['grey']; $white = $_GET['white']; if ( $_GET['grey'] || $_GET['white']) { $sql = "INSERT INTO vote( melding ) VALUES ( $grey )"; $forum = mysql_query($sql); echo mysql_error(); print("Grått svar lagt inn"); } else { $sql = "INSERT INTO vote( melding ) VALUES ( $white )"; $forum = mysql_query($sql); echo mysql_error(); } Får jeg dette som svar når jeg laster opp scriptet: "Column count doesn't match value count at row 1" Hva betyr det? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 har du et id felt med auto increment ? Lenke til kommentar
Vonbo Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 njei... jeg hadde ikke, men har nå. Men samme melding komme opp.. Jeg har radio-knapper som jeg får inn value 1 og 2 ($grey og $white). Begge skal inn på en plass i tabellen. Enten som 1 eller 2. Mulig dette er feil måte å gjøre det på!? Jeg har liksom kjørt meg fast her nå... Lenke til kommentar
Vonbo Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 ..fikk det til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå