hans A Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Ser at enkelte kjølere har 4 pins mens andre har 3 pins, Ser at hovedkortet mitt (Abit NF7) bare har 3 pins. Betyr dette at man ikke kan montere vifte med variabel hastighet? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 CPU-kjølere har vel stort sett 3-pins kontakter! De eneste cpu-kjølerne jeg har sett med 4-pins kontakt er vel gamle pentium II-kjølere. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) CPU-kjølere har vel stort sett 3-pins kontakter! De eneste cpu-kjølerne jeg har sett med 4-pins kontakt er vel gamle pentium II-kjølere. Denne Thermaltake Extreme Volcano 12 er en av de som har 4 pins kontakt. Endret 21. februar 2004 av hans A Lenke til kommentar
hans A Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) Hmm, er det slik at enkelte cpu kjølere har to tilkoblinger. Så på denne Cooler Master Aero 7 lite at den hadde to tilkoblinger. -4 Pin (Power Input), 3 Pin (Speed Detection) Endret 21. februar 2004 av hans A Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Hmm, er det slik at enkelte cpu kjølere har totilkoblinger. Så på denne Cooler Master Aero 7 lite at den hadde to tilkoblinger. -4 Pin (Power Input), 3 Pin (Speed Detection) Min AERO 4 har 4 pins tilkobling..... Lenke til kommentar
hans A Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Hmm, er det slik at enkelte cpu kjølere har totilkoblinger. Så på denne Cooler Master Aero 7 lite at den hadde to tilkoblinger. -4 Pin (Power Input), 3 Pin (Speed Detection) Min AERO 4 har 4 pins tilkobling..... Kobles den 4-pins koblingen rett til strømforsyningen eller til hovedkortet? Og er det bare den 4-pins tilkoblingen? Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Hmm, er det slik at enkelte cpu kjølere har totilkoblinger. Så på denne Cooler Master Aero 7 lite at den hadde to tilkoblinger. -4 Pin (Power Input), 3 Pin (Speed Detection) Min AERO 4 har 4 pins tilkobling..... Kobles den 4-pins koblingen rett til strømforsyningen eller til hovedkortet? Og er det bare den 4-pins tilkoblingen? Den kobles til 12 volten på strøm forsyningen... Pluss at det såklart er en sånn 3 pin med EN ledning, som "sier" til hovedkortet ,hvor fort vifta går rundt... Ellers hadde ikke maskina starta.. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) Hmm, er det slik at enkelte cpu kjølere har totilkoblinger. Så på denne Cooler Master Aero 7 lite at den hadde to tilkoblinger. -4 Pin (Power Input), 3 Pin (Speed Detection) Min AERO 4 har 4 pins tilkobling..... Kobles den 4-pins koblingen rett til strømforsyningen eller til hovedkortet? Og er det bare den 4-pins tilkoblingen? Den kobles til 12 volten på strøm forsyningen... Pluss at det såklart er en sånn 3 pin med EN ledning, som "sier" til hovedkortet ,hvor fort vifta går rundt... Ellers hadde ikke maskina starta.. OK, da skjønner jeg. Virket bare litt rart hvis de brukte to strømforsyninger. Men det er kanskje ikke så dumt å bruke selve stømforsyningen. Da slipper strømmen å gå gjennom hovedkortet. Men fungerer viften bra. Vurderer å kjøpe Cooler Master Aero 7 lite til 178,- eller Aero 7+ versjonen til 319,-. Er usikker på om det er så veldig stor forskjell på de to. Endret 21. februar 2004 av hans A Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Hmm, er det slik at enkelte cpu kjølere har totilkoblinger. Så på denne Cooler Master Aero 7 lite at den hadde to tilkoblinger. -4 Pin (Power Input), 3 Pin (Speed Detection) Min AERO 4 har 4 pins tilkobling..... Kobles den 4-pins koblingen rett til strømforsyningen eller til hovedkortet? Og er det bare den 4-pins tilkoblingen? Den kobles til 12 volten på strøm forsyningen... Pluss at det såklart er en sånn 3 pin med EN ledning, som "sier" til hovedkortet ,hvor fort vifta går rundt... Ellers hadde ikke maskina starta.. OK, da skjønner jeg. Virket bare litt rart hvis de brukte to strømforsyninger. Men det er kanskje ikke så dumt å bruke selve stømforsyningen. Da slipper strømmen å gå gjennom hovedkortet. Men fungerer viften bra. Vurderer å kjøpe Cooler Master Aero 7 lite til 178,- eller Aero 7+ versjonen til 319,-. Er usikker på om det er så veldig stor forskjell på de to. tror de er HELT like, bortsett fra at den ene er aluminium og den andre er kobber.. aluminum leder varme litt dårligere enn kobber, men tviler på at forskjellen er så stor så det gjør noe.. Men jeg skal love deg at du trenger viftestyring på den.. den bråker veldig mye ved full fart.. (er med en sånn lite pot-meter greie, men den regulerer ikke så mye i forhold til min reobus.. (0 - 12 volt) ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå