Gå til innhold

Lage program som automatisk sender netsend?

Anbefalte innlegg

jeg har lyst til og lage ett lite program som åpner en .exe fil og i tillegg sender en unlimited loop med net send.... vet det er slemt men tåla... har gjort det med .bat fil men det var litt lok... skulle helst kjørt det skjult også....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det er en stund siden jeg har drevet med Visual Basic nå, men siden jeg var innom forumet her skal jeg prøve og hjelpe deg.

Du bruker Shell til og åpne den .exe filen du vil kjøre. En uendelig loop lages lett med "while" "if" eller rett å slett "goto". Jeg vil ikke gå inn på detaljer om hvordan du skriver koden til selve net send siden dette er å oppfordre til slike "fantestreker".

- Tech Support http://www.silentblue.net

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Korfø ikkje berre lage heile programmet med hjelp av WINSOCK...enklere og bedre...

Har lagd ein god del chat og fildelings program ved hjelp av Winsock......litt er faring må nok til men ellers er det "STANDARD" VB-Kode..

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Quote:

house skrev (2002-06-04 12:53):

simpleste, lage en bat fil.. bare fyll den med "net send ip text"

save as... blah.bat... dette er en slager på LAN!

Hva med å lage en bat fil som ser slik ut:

:send

net send %1 %2

goto send

Denne looper hele greia + at man slipper å endre hvem man skal sende til hver gang.

Syntax i cmd/command ville blitt slik: "filenavn.bat 127.0.0.1 beskjed" om man skulle skrevet lengre beskjeder, med mellomrom etc., ville syntax blitt slik: filnavn.bat 127.0.0.1 "beskjed ja ja ja"

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

for å gjøre det skikkelig råttent (!) så skriver du * istedenfor en ip! da sender du til ALLE på nettverket! (smart å sperre din egen på for NetSend først kanskje :p )

bare sånn... hvis vi to er på lan, og du gjør noe sånnt, så kan jeg bare restarte pc'n min, så er det 0 mld igjen der asså! :ermm:

men personlig ville jeg foretrukket å mekke et program som sender ut en countdowner! sett den til 500 eller noe, så er det førstemann til å komme til 0! hehe :!:

Lenke til kommentar

Kan vi holde bat-kodene for oss selv nå? Koden har vært oppe tusen ganger på forumet, og desuten spurte ikke trådstarter etter den. Han sier jo til og med at han har prøvd det!

For å gjøre det i VB:

Private Declare Function NetMessageBufferSend Lib "Netapi32.dll" (yServer As Any, yToName As Byte, yFromName As Any, yMsg As Byte, ByVal lSize As Long) As Long
Private Const Msg_Success As Long = 0&
Dim Mottaker() As Byte
Dim Beskjed() As Byte

Private Sub Command1_Click()

Mottaker = Text2 & vbNullChar
Beskjed = Text1 & vbNullChar

If NetMessageBufferSend(ByVal 0&, Mottaker(0), ByVal 0&, Beskjed(0), UBound(Beskjed)) = Msg_Success Then

MsgBox "Meldingen kom frem. Begynner loop!", vbInformation, "Melding"
   loop_netsend

Else

MsgBox "Meldingen kom ikke frem ..", vbCritical, "Error"

End If

End Sub

Private Sub loop_netsend()

Do
   DoEvents
   NetMessageBufferSend ByVal 0&, Mottaker(0), ByVal 0&, Beskjed(0), UBound(Beskjed)
Loop

End Sub

Eller:

Private Sub Form_Load()

Me.Visible = False

Do

DoEvents
   Shell "net send " & Text1.Text & " " & Text2.Text

Loop

End Sub

Edit: Hvorfor bumpe en så gammel tråd?

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...