jvik Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Heisann Lurer på om det er noen som har prøvd de nyeste ATI Catalyst (4.2) driverne til sitt 9600 skjermkort. Det står noe om at du ikke skal gjøre dette på hjemmesiden til ATI (Link Her). Er jo helt sprøtt at ATI lager drivere som IKKE støtter Radeon kort ...eller hva? (Tenker da på mobility 9600). Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg eier ikke et Mobility Radeon 9600 kort selv, men vil om kort tid få en pc med et slikt kort. Hva med disse to sidene? ! OBS Har ingen erfaring med dette. http://www.omegacorner.com/index_ati.html (skal angivelig fungere med mobility Radeon kort) "The new Omega Drivers for Windows 2k/XP/9x/ME based on the Official Catalyst 4.2 are ready for download, go get them in my ATI Radeon section. Make sure to see the readme for important details." & http://www.driverheaven.net/patje/ (driver modding program) Lenke til kommentar
ewt Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg bruker Omega driverne som er nevnt ovenfor på min Evo n800v. De funker helt fint. Grunnen til at ATI sier man ikke skal bruke Catslyst- driverne på laptops er at produsentene lager driverne selv... Lenke til kommentar
jvik Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 ewt: Gidder du å sjekke om ATI Catalyst 4.2 driverne funker da? Er rimelig mange som lurer på dette. Kan ikke sjekke selv fordi jeg ikke har fått pcen enda. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Omega driverne basert på 4.2 funker helt fint på min inspiron 8600. Lenke til kommentar
jvik Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Jeg lurer ikke på om Omega driverne funker. Jeg lurer på om ATI Catalyst 4.2 funker. Lenke til kommentar
-HugiN Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Du har sett at det er Mobility Radeon 9600 for BÆRBARE maskinar ja? Lenke til kommentar
jvik Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Du har sett at det er Mobility Radeon 9600 for BÆRBARE maskinar ja? Fatter ikke hva du vil fram til. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Nei, de vanlige catalyst driverne fra ati funker ikke på mobility kort, uten at du endrer litt på driverne, eller ved å bare bruke omega driverne som har gjort det for deg. Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) ...bare overse denne posten min... Endret 21. februar 2004 av Decoman Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) bruker de nyeste omega driverne sjøl. ingen problem. men ikke vent noe større økning i benchmark tester eller noe. (1 uke uten min 1 uke gammel dell 8600 fordi den må til irland. den reiser mer en meg) http://www.home.no/example/yet_another_illumination.jpg Endret 21. februar 2004 av EG-s Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 ATI sier du ikke kan bruke deres catalyst driver, på din bærbare for din produsent skal likksom lage disse for deg. Så du kan ikke uten vidre bare instalere Catalyst 4.2 eller andre versoner rett fra deres hjemmeside, da vil du få en feilmelding at din verson ikke er støttet. Det du kan gjøre, er og bruke Omega driverne, de er gjort i stand til og støtte alle mobility kort også. Eller du kan mode de vanlige catalyst driverne. Jeg brukte Omega 4.1 og bruker i dag Catalyst 4.2 modet selv. 4.2 Catalyst og mode selv valgte jeg for og teste det ut ret og slett. Driverne er de samme fra både Omega og ATI, men Omega karen setter in endel instilinger som ikke er default i de vanlige catalyst driverne. Det er ingen støre forskjel på de i real bruk. Lenke til kommentar
jvik Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Herre min skaper hvor teit kan ATI klare å bli? Gidder tydeligvis ikke fikse slik at alle kortene som faktisk ER ATI Radeon kan bruke dem. Der er jo helt bak mål. Får bruke Omega siden de skal gjøre det så vanskelig at du faktisk må leite etter andre drivere eller "modde/mode" dem selv. Uendelig mye minus til ATI. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) Herre min skaper hvor teit kan ATI klare å bli? Gidder tydeligvis ikke fikse slik at alle kortene som faktisk ER ATI Radeon kan bruke dem. Der er jo helt bak mål. Får bruke Omega siden de skal gjøre det så vanskelig at du faktisk må leite etter andre drivere eller "modde/mode" dem selv. Uendelig mye minus til ATI. De vil vell at de som selger NoteBoks skal modde de og legge de ut, sikkert et ansvars/penge spørsmål. Men omega driverne er fult ut godtatt hos ATI, de er foreslått som et alternativ hvis man ønsker Modda drivere. Omega fyren er også Beta tester hos ATi så Endret 21. februar 2004 av MrNielsen Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 sorry men Må berre Offtopic: dennis88 har 1337 poster:) Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 sorry men Må berre Offtopic: dennis88 har 1337 poster:) Skjønte ikke helt det med 1337 poster? Lenke til kommentar
jvik Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Men omega driverne er fult ut godtatt hos ATI, de er foreslått som et alternativ hvis man ønsker Modda drivere. Omega fyren er også Beta tester hos ATi Så at han hadde disabled Fastwrite på alle ATI kortene utenom Radeon 9600. Hvorfor? (Om du vet da). De fleste driverne funker vel fint men jeg liker da å ha "orginal vare". Skjønte ikke helt det med 1337 poster? Er en del fjortisser som blir små gira når de ser talla 1337. Er "|33t/leet/elite" osv. Aldri fatta det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå