Suzuki Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) Vi får bredbånd nå å siden jeg bare har 16,7 gb hd, så tenkte jeg at jeg skule kjøpe ny...så jeg kjøpte en WD 250 gb 8 mb cache...jeg er ikke nett så veldi ekspert på data så jeg visste ikke at windows ikke fant hd'en...me så lasta jeg Partition Magic 7.0 i håp om at den skulle finne den...det gjore den ikke...hva skal jeg gjøre??? Endret 21. februar 2004 av Suzuki Lenke til kommentar
enl Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Hvis du kjører XP må du legge inn SP1 for å få tilgang til så store disker. Har du sjekket at BIOS finner disken med korrekt størrelse da? Hvis ikke, kan muligens en BIOS oppgradering hjelpe deg. Hva slags hovedkort har du? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Sjekk om hk støtter så store disker Lenke til kommentar
Suzuki Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Som sakt...jeg er ikke data ekspert...hvordan skjekker jeg hva hk klarer? Lenke til kommentar
enl Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Når PC'en starter, sjekker BIOS hva som er installert av harddisker, minne og andre ting. Harddisker og optiske enheter blir funnet som primary master, primary slave og secondary master og slave. Hvis det går for fort, kan du trykke pause for å få bootprosessen til å stoppe opp. Lenke til kommentar
Suzuki Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 jeg sjekka innpå bios...da står det bare 0 bortover på alle...untat primary der hardisken er...den orginale Lenke til kommentar
enl Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Hva står den nye disken som da? Hvis den står som primary slave og PC'en ikke finner den, støtter hovedkortet den mest sansynlig ikke, iallefall ikke uten en bios-oppgradering. Du kan også kjøpe et eget kontrollerkort for disken, som støtter store disker. Lenke til kommentar
Suzuki Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 hav koster et sont kontrol kort? kan jeg bruke disken da...uten å skifte hk? Lenke til kommentar
enl Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Promise Ultra100TX2, ATA100 harddiskkontroller Dette kortet burde ta disken. Kortets bios kan også oppgraderes for å ta større disker. Hvis det er hovedkortet som ikke tar disken, blir dette mye billigere enn å kjøpe nytt hovedkort. Du har seff sjekket at alt er koblet riktig Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 (endret) Har du koblet til begge kablene og dobbeltsjekket at master/slave-konfigurasjonen er rett? Er det S-ATA eller PATA? Finner du disken i "disk management" i windows? PS: Den posten din kan trenge litt korrekturlesing. (evt kopier og paste i word og kjøre sjekk hvis du har problemer med korrekturlesinga) Posten er såvidt forståelig siden jeg må lese flere ganger for å få med meg sammenhengen. Edit: Du trenger neppe den kontrolleren da selv svært gamle bioser (~1999) finner og bruker disken på riktig måte. Og selv om dette var problemet så ville fortsatt windows funnet disken.. Windows ville bare trodd at den var mindre enn den egentlig er. Endret 21. februar 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Suzuki Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 jeg får vel prøve det...ganske sikker på at det er rett kobla...en kompis kommer opp senere å sjekker for å vere sikker... Lenke til kommentar
Suzuki Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 hehe det var litt feil ja...finner ikke disken på kontrolpanel - system - enhetsbehandling - harddiskkontrollere... Lenke til kommentar
enl Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Hvis du er usikker på hvordan du setter disken til slave, står det trykt på disken. Du bare kobler den nye disken på det ledige uttaket på kabelen til din gamle disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå