Gå til innhold

Windows finner ikke HD'en!

Suzuki

Anbefalte innlegg

Vi får bredbånd nå å siden jeg bare har 16,7 gb hd, så tenkte jeg at jeg skule kjøpe ny...så jeg kjøpte en WD 250 gb 8 mb cache...jeg er ikke nett så veldi ekspert på data så jeg visste ikke at windows ikke fant hd'en...me så lasta jeg Partition Magic 7.0 i håp om at den skulle finne den...det gjore den ikke...hva skal jeg gjøre???

Endret av Suzuki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når PC'en starter, sjekker BIOS hva som er installert av harddisker, minne og andre ting.

Harddisker og optiske enheter blir funnet som primary master, primary slave og secondary master og slave.

Hvis det går for fort, kan du trykke pause for å få bootprosessen til å stoppe opp.

Lenke til kommentar

Hva står den nye disken som da? Hvis den står som primary slave og PC'en ikke finner den, støtter hovedkortet den mest sansynlig ikke, iallefall ikke uten en bios-oppgradering.

Du kan også kjøpe et eget kontrollerkort for disken, som støtter store disker.

Lenke til kommentar

Har du koblet til begge kablene og dobbeltsjekket at master/slave-konfigurasjonen er rett?

Er det S-ATA eller PATA?

Finner du disken i "disk management" i windows?

PS: Den posten din kan trenge litt korrekturlesing. (evt kopier og paste i word og kjøre sjekk hvis du har problemer med korrekturlesinga) Posten er såvidt forståelig siden jeg må lese flere ganger for å få med meg sammenhengen.

Edit: Du trenger neppe den kontrolleren da selv svært gamle bioser (~1999) finner og bruker disken på riktig måte. Og selv om dette var problemet så ville fortsatt windows funnet disken.. Windows ville bare trodd at den var mindre enn den egentlig er.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...